cathlin Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg trener styrketrening ca en gang pr uke med apparater. Når jeg skal trene lårmusklene, sitte og skyve en vekt fra meg med føttene, begynner ofte kneet å "knekke". Noen som vet hva dette skyldes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvorfra kommer lyden? Kjenner du noe? Kan det være en sene som gnager mot en knoke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hvorfra kommer lyden? Kjenner du noe? Kan det være en sene som gnager mot en knoke? (vups, hadde helt glemt at jeg hadde et innlegg her..) Lyden kommer fra kneet. Vet ikke hva det kan være. Har ikke brukt det apparatet i det siste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (vups, hadde helt glemt at jeg hadde et innlegg her..) Lyden kommer fra kneet. Vet ikke hva det kan være. Har ikke brukt det apparatet i det siste. Siden du hadde glemt dette innlegget, så aner det meg at det ikke er noe alvorlig Men, seriøst, det tror jeg heller ikke at det er, enn så lenge du har drevet med slik trening en stund og ikke har smerter. Ikke alle "knirkelyder" er tegn på noe galt. Hvis du skulle komme til å kjenne smerte, så kan du kanskje ta det opp med noen av de ansatte på treningssentere i første omgang? Tror du vil få som svar at det "bare" er en ufarlig gnisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Siden du hadde glemt dette innlegget, så aner det meg at det ikke er noe alvorlig Men, seriøst, det tror jeg heller ikke at det er, enn så lenge du har drevet med slik trening en stund og ikke har smerter. Ikke alle "knirkelyder" er tegn på noe galt. Hvis du skulle komme til å kjenne smerte, så kan du kanskje ta det opp med noen av de ansatte på treningssentere i første omgang? Tror du vil få som svar at det "bare" er en ufarlig gnisning. Sannsynligvis har du rett. Det knekker på samme måten som man kan knekke forskjellige andre ledd, f.eks i fingrene. Eller hvis du strekker deg. Syns bare det er rart at kneet knekker hele tiden. Skal prøve å spørre noen av superheltene som jobber der hvis jeg tør! Har vært litt slapp med trening i det siste.. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Sannsynligvis har du rett. Det knekker på samme måten som man kan knekke forskjellige andre ledd, f.eks i fingrene. Eller hvis du strekker deg. Syns bare det er rart at kneet knekker hele tiden. Skal prøve å spørre noen av superheltene som jobber der hvis jeg tør! Har vært litt slapp med trening i det siste.. Mvh Jeg leste dette tilfeldigvis i "I form" som forklaring på hvorfor det "knekker" i fingrene. Tror det kan sammenliknes med det du beskriver. Når du "knekker" fingrene skjer en mindre, men plutselig endring i trykket inni fingrenes leddkapsler. I en leddkapsel er det væske og luft, og trykkendringen skaper en plutselig opphetning av væsken i leddet. Fordi denne væsken har veldig lavt kokepunkt er det i realiteten tale om en for for plutselig "mikrokoking" og det gir den smellende lyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Jeg leste dette tilfeldigvis i "I form" som forklaring på hvorfor det "knekker" i fingrene. Tror det kan sammenliknes med det du beskriver. Når du "knekker" fingrene skjer en mindre, men plutselig endring i trykket inni fingrenes leddkapsler. I en leddkapsel er det væske og luft, og trykkendringen skaper en plutselig opphetning av væsken i leddet. Fordi denne væsken har veldig lavt kokepunkt er det i realiteten tale om en for for plutselig "mikrokoking" og det gir den smellende lyd. Oj, det må jeg si! Takker for info! Kroppen er rar. Skal prøve å ta meg sammen å gå trene litt til uka. Skal sjekke om kneet fremdeles knekker. Blir gøy å se. Og da vet jeg jo akkurat hva som skjer også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.