oblande Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg trener ca 3-4 ganger i uka i studio, og har vurdert å prøve kreatin. Formålet er rent estetisk - å øke muskelmassen. Funker det? Og dersom det gjør det, er det noen bivirkninger knyttet til bruk av kreatin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeppo Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Bruk eller pengene på noe annet. Effekten er ikke så stor som du tror. Det er viktigere å trene riktig og sørge for et optimalt bra kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 -oblande. Det er nå ganske mange år siden at ambisiøse idrettsutøvere, både på topp og "på det jevne", begynte å prøve ut kreatin. Ikke minst fordi det ikke står på noen dopingliste. Jeg er ikke imponert over effekten og har egentlig sluttet å anbefale bruken av det. Teoretisk skulle det være en effekt på kortvarige belastninger, som f. eks. sprint og ved intens styrketrening. Men som sagt, jeg er ikke overbevist om det er "pengene" verdt. Det er beskrevet en økt belastning på lever og nyrer og at væske holdes tilbake i kroppen (væskeretensjon). Dette fører selvsagt til vektøkning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TIAA Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 kreatin kan være greit nok det,selv hadde jeg rimelig gode resultat av og bruke det,jeg trener da selv mest bygging men en god del tung styrke trening oxo. kroppen min reagerte bra på kreatin,brukte så klart mer en anbefalt dose da :-) og andre kompiser av meg gjor det samme og hadde ikke samme efekt på dem,men må jo oxo sies at jeg var tjukk som en vannballong i fjestet di gangene jeg har brukt det og ellers ganske mye vann i kroppen,men vannet går for av når du slutter og du vil nok miste litt av volumet du legger på deg,syns ikke det var særlig godt og bygge muskler på da men styrke messig ga det meg et løft i eks benkpress på 205 til 212,5kg. ser kansje ikke så mye ut den frem gangen der men skal love deg at det er faktisk rimmelig bra. og som alle med litt forståelse for trening vet at med styrken så ja da kommer det rett og slett til og svulme ut litt muskler her og der :-) lovlig er det så det er absolutt verd et forsøk. men husk oxo at det må trenes godt og riktig og husk for all del og spis fornuftig og få i deg nok proteiner. stå på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.