Gå til innhold

Stakkars Svanhild

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viktigste her er omsorgen for barna. Når flere parter har vurdert at hun er uskikket så er det grunner som ikke kommer fram om dette. Vi må i saker som dette tenke på barna, det er dessverre altfor mange barn i dette landet som er rammet av omsorgsvikt.

Det er ikke en selvfølge at alle skal være foreldre, man må sette barna i sentrum og da må en være i stand til å forsørge og hjelpe barna. Hvis en ikke klarer dette bør andre passe barna !

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vanedis

4

• Pappa Bjørn

3

• Dorthe

2

• BettyBlue

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det innlegget vitner vel mest om grunnleggende manglende forståelse for hvordan en rettsstat fungerer.

En rettstat som du sier er ikke perfekt. Det florerer nok av saker der det viser seg at det er begått justismord. Faktisk påfallende mange saker den seneste tiden. Nå skal denne saken opp til høyesterett, så da får man jo se. Hva om hun faktisk får medhold i høyesterett?

Skrevet

En rettstat som du sier er ikke perfekt. Det florerer nok av saker der det viser seg at det er begått justismord. Faktisk påfallende mange saker den seneste tiden. Nå skal denne saken opp til høyesterett, så da får man jo se. Hva om hun faktisk får medhold i høyesterett?

Poenget mitt er at i det øyeblikket saken er bragt inn for retten så er det ikke lengere barnevernet som avgjør.

Det er altså meningsløst å si at barnevernet skal "gå tilbake på noe". Tvert imot så underbygger seier i to rettsinstanser at barnevernet har gjort en korrekt avgjørelse.

Skrevet

Men her behandler barnevernet Svanhild som om hun skulle vært en dødelig trussel mot sine barn i tillegg til å ha stemplet henne som ubrukelig. Og hele resten av Svanhilds familie. Barna blir også tatt fra mormor, morfar, farmor, farfar, onkler, tanter etc.

At Svanhild ikke er egnet som mor i den daglige omsorg kan godt være sant. Men det er et overgrep mot barna å totalt fjerne dem fra sin biologiske familie slik barnevernet har gjort. Ingen av disse menneskene representerer noen trussel mot barnas ve og vel.

Jeg ser at du mener du har et poeng. Men mitt poeng er: hva _vet_ vi utenforstående konkret om dette! Ingen av oss har sett sakspapirene, har vi vel!?

Det er _veldig_ lett å kritisere noe som står svart på hvitt i mediene i månedsvis, og gjøre seg opp ei mening utifra det.

Men det er farlig!

Jeg mener _ikke_ at Svanhild er til fare for sine barn, men jeg mener det er farlig svartmale barnevernet så til de grader!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...