Gå til innhold

Trene seg frisk?

miramix

Anbefalte innlegg

Er litt tufsen i dag, men har tenkt meg på trening likevel. Tok meg selv i å tenke "jeg kan sikkert trene det av meg". Mange sier det når de føler at de er i ferd med å bli syke...men går det virkelig an? Å trene bort en begynnende influensa?

Ble litt nysgjerrig på dette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En begynnende influensa kan man ikke trene bort, og trening kan gjøre vondt verre i en slik situasjon.

Men litt mageplager og en begynnende snufseforkjølelse kan man bli kvitt ved trening.

Du bør likevel aldri trene med feber eller hvis du føler deg syk. Og du bør ikke starte for tidlig igjen etter å ha vært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest papirtiger

Nei, det er motsatt. Trener du, så vil kroppen bruke opp energi som den burde brukt til å kvitte seg med antigener. Resultatet er at du blir mer mottagelig for sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...