Gå til innhold

Ikke vært på do


Dorthe

Anbefalte innlegg

Men da får jeg diare og blir sittende på do i mange timer. Klarer ikke å holde meg noe særlig så jeg kan ikke sitte i stua og vente mellom hver gang.

De 3-4 gangene jeg har hatt problemer med avføringen, syntes jeg det var herlig når jeg endelig fikk tømt meg, selv om det var diare. Jeg hadde aldri orket/våget å gå 2 uker uten avføring.

En gang jeg var milevis fra apotekvarer, spiste jeg masse lakriskonfekt; det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    28

  • frosken

    7

  • Gemini

    5

  • damedame

    5

Mest aktive i denne tråden

De 3-4 gangene jeg har hatt problemer med avføringen, syntes jeg det var herlig når jeg endelig fikk tømt meg, selv om det var diare. Jeg hadde aldri orket/våget å gå 2 uker uten avføring.

En gang jeg var milevis fra apotekvarer, spiste jeg masse lakriskonfekt; det hjelper.

Jeg er enig i det. Problemet er at jeg må ut og da er det ikke så greit med diare. Jeg orker ikke å sitte på do i mange timer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå deg en tur på Løkka og spise den mest lugubre kebaben du kan oppdrive. ;o)

Ja, ikke sant. Men jeg tror ikke kebabsjappene er mest lugubre. Ser ut som de italienske er de som blir stengt pga hygienen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Men jeg tror ikke kebabsjappene er mest lugubre. Ser ut som de italienske er de som blir stengt pga hygienen

Mulig det. Da veit du hva du har å gjøre, ihvertfall! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Da veit du hva du har å gjøre, ihvertfall! ;o)

Jeg tror jeg skal snakke med legen først før jeg går til et så drastisk tiltak.

Kan han ikke legge meg inn et par dager så de får ordnet opp? Ellers så drar jeg på legevakta og hyler i morgen kveld :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kan ikke få diare, jeg skal jo kjøre og hente minstemann og jeg skal jo gjøre andre ting også. Har rett og slett ikke tid til å være inne i flere dager.

Hadde du fx brukket beinet eller noe slikt måtte du ha holdt deg inne, i alle fall ikke kjørt bil, så det er ikke noe godt argument. Du MÅ vel strengt tatt ikke ut for å hente ungen, du må vel ha en eller annen som kan hjelpe deg? Om noe virkelig hadde hindret deg, hva gjorde du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fx brukket beinet eller noe slikt måtte du ha holdt deg inne, i alle fall ikke kjørt bil, så det er ikke noe godt argument. Du MÅ vel strengt tatt ikke ut for å hente ungen, du må vel ha en eller annen som kan hjelpe deg? Om noe virkelig hadde hindret deg, hva gjorde du da?

Det har hendt det og da må jeg ha ham hjemme fra skolen. Har snakket med skolen og sosialkontoret om skoleskyss men det er bare når ungene er dårlige man får det.

Så hvis jeg ikke får kjørt ham må han være hjemme. Har snakket med barnevernet også men ingen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med homecareuroterapeuten før.. Hun er kjempegrei. Har hun greie på dette også?

Jeg har fått time hos legen i morgen men har ikke han noe råd, ringer jeg henne. Eller bør jeg ringe henne først i tilfelle jeg må ha resept på noe?

Du kan få klysterutstyr på blå resept. Tror det bare trenger å stå klysterutstyr på resepten.

Det er Trude hos HC som etter vår mening kan alt om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg gjøre det selv også?

Hvis du ikke er altfor stiv og har grei håndmotorikk så bør du kunne klare oljeklyster selv også. Men det andre systemet er enklest. Spør Trude :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt det og da må jeg ha ham hjemme fra skolen. Har snakket med skolen og sosialkontoret om skoleskyss men det er bare når ungene er dårlige man får det.

Så hvis jeg ikke får kjørt ham må han være hjemme. Har snakket med barnevernet også men ingen kan hjelpe meg

Da hadde jeg faktisk valgt å holde ungen hjemme fra skolen en dag eller to, for sånn som dette kan du jo bare ikke fortsette å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få klysterutstyr på blå resept. Tror det bare trenger å stå klysterutstyr på resepten.

Det er Trude hos HC som etter vår mening kan alt om dette...

Da ringer jeg dit i morgen før jeg går til legen. Tror egentlig ikke legen kan hjelpe meg øyeblikkelig men jeg tror at dette er et problem som har kommet for å bli og derfor går jeg dit.

Takk skal du ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er altfor stiv og har grei håndmotorikk så bør du kunne klare oljeklyster selv også. Men det andre systemet er enklest. Spør Trude :-)

Det går sikkert greit å gjøre det selv bare det ikke blir altfor mye akrobatikk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg faktisk valgt å holde ungen hjemme fra skolen en dag eller to, for sånn som dette kan du jo bare ikke fortsette å ha det.

Nå skal jeg sjekke ut uroterapeuten før jeg går til legen og så får han heller være hjemme. Men jeg er hele tiden redd for at det skal bli for mange hjemmedager fordi jeg er dårlig. Så jeg strekker meg i det lengste for å få alt til å gå så normalt som mulig. Det blir liksom så feil at han skal være hjemme fra skolen fordi jeg er dårlig. Skjønner ikke helt tankegangen til det offentlige. Men de vet om det på skolen så jeg skriver ikke meldinger at han er syk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg sjekke ut uroterapeuten før jeg går til legen og så får han heller være hjemme. Men jeg er hele tiden redd for at det skal bli for mange hjemmedager fordi jeg er dårlig. Så jeg strekker meg i det lengste for å få alt til å gå så normalt som mulig. Det blir liksom så feil at han skal være hjemme fra skolen fordi jeg er dårlig. Skjønner ikke helt tankegangen til det offentlige. Men de vet om det på skolen så jeg skriver ikke meldinger at han er syk altså.

Hvis du tar klyster, så kan du gjøre det på ettermiddagen, og selv om du da evt. må tilbake på do flere ganger, så bør du være ferdig innen det er natten (du legger deg jo ikke akkurat tidlig heller...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar klyster, så kan du gjøre det på ettermiddagen, og selv om du da evt. må tilbake på do flere ganger, så bør du være ferdig innen det er natten (du legger deg jo ikke akkurat tidlig heller...).

Nei, jeg liker å være oppe. Problemet med klyster er at jeg ikke kan gå fra do, jeg rekker ikke doen hvis jeg går i et annet rom. Så da blir jeg sittende der i en evighet og doen er ikke det mest behagelige stedet å sitte :o)

Ha'kke bærbar pc heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker å være oppe. Problemet med klyster er at jeg ikke kan gå fra do, jeg rekker ikke doen hvis jeg går i et annet rom. Så da blir jeg sittende der i en evighet og doen er ikke det mest behagelige stedet å sitte :o)

Ha'kke bærbar pc heller.

Du må regne med å bli sittende en halv times tid... VG og Dagbladet kan i såfall finleses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må regne med å bli sittende en halv times tid... VG og Dagbladet kan i såfall finleses!

Trude ringer i morgen. Jeg får høre hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg og dobesøk?

Leste nå at stikkpille-varianten av de tablettene jeg tipset om lenger ned i tråden her virker veldig raskt, i løpet av 30-60 min. fra de er tatt. Det er vel overkommelig, om du fortsatt sliter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...