Gjest Rette veien Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Er ute etter å gå ned ca fem kilo. Ned til idealvekten min :-) Har tenkt å gjøre det på følgende måte, men er oppriktig redd for å gjøre noe galt (les:spise for lite, trene for lite/mye, få i meg for lite vitaminer, proteiner etc etc).. Slik har jeg holdt på en uke nå, og gått ned ca 1,5 kg. Høres det fornuftig ut? Er veldig takknemlig for råd og vink: Frokost: Stort glass vann En stor bolle med Kellogs Spesial K, med jorbærsyltetøy og oppkuttet banan (ca en halv). Lunsj: 4 knekkebrød med ost, og smør (er avhengig av smør), en youghurt og en frukt (stort sett banan eller eple) Evt spiser jeg to brødskiver pluss yoghurt og frukt. Mellom-måltid(før middag): Yoghurt eller frukt Middag (og det er her jeg har strammet mest inn): Spiser meg mett på pasta eller ris sammen med allverdens med grønnsaker. Jeg lager alt fra stekt ris, til pasta og brokkoli surret i litt smør. Noen ganger (ca annenhver dag) har jeg en kyllingfilet eller litt svin i tillegg. Holder meg langt unna sauser, og spiser mye, mye mer grønt nå enn noen gang. Og jeg driter i Lindberg som sier pasta, ris og sånt er tull. Jeg digger det-. Og ja, jeg spiser også en masse fisk, sammen med masse grønnsaker som jeg koker. Kvelds: Et par-tre knekkebrød, litt god frukt (melon eller lignende) eller en youghurt. Er dette ok, tror dere? Også går jeg en halvtimes tur hver dag, samt tar strikk-øvelser på stuegulvet foran tv ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Høres ut som en meny jeg kunne levd på. ) Høres bra ut synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rette veien Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Høres ut som en meny jeg kunne levd på. ) Høres bra ut synes jeg. Hei Lillemus, Så godt å høre at det ikke hørtes helt på viddene ut, da. Jeg begynte på denne omleggingen av kosten på mandag. Og tro det eller ei, jeg har gått ned EN kilo - og det bare på 4 dager! (!?) Litt rart syns jeg, men antar jo at mye er vann og at det blir vanskeligere å forsette slik. Men vi får se. Tenk det, og jeg er mett hele tiden, for jeg spiser hver 3-4 time :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høres bra ut Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Høres fint ut. Vær litt forsiktig med masse youghurt, særlig hvis det er fruktyoghurt med mye sukker. Velg varianter med mindre fett og sukker, evt yoghurt naturell som du selv tilsetter bær / syltetøy med lite sukker. Velg så grove alternativer som mulig når det gjelder brød og knekkebrød. Velg magre varianter av smør / margaring, og / eller bruk lite av dette. Masse grønnsaker er kjempebra, la grønnskaene utgjøre en mye større andel enn pasta og ris etc. Velg gjerne grovere / ubehandlede ristyper, styr unna hurtigrisvariantene og klebrig ris når du skal redusere vekten. Mange små måltider er kjempebra, mye bedre enn få større måltider. Hyppige måltider holder forbrenningen i gang. Og beveg deg så mye som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rette veien Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Høres fint ut. Vær litt forsiktig med masse youghurt, særlig hvis det er fruktyoghurt med mye sukker. Velg varianter med mindre fett og sukker, evt yoghurt naturell som du selv tilsetter bær / syltetøy med lite sukker. Velg så grove alternativer som mulig når det gjelder brød og knekkebrød. Velg magre varianter av smør / margaring, og / eller bruk lite av dette. Masse grønnsaker er kjempebra, la grønnskaene utgjøre en mye større andel enn pasta og ris etc. Velg gjerne grovere / ubehandlede ristyper, styr unna hurtigrisvariantene og klebrig ris når du skal redusere vekten. Mange små måltider er kjempebra, mye bedre enn få større måltider. Hyppige måltider holder forbrenningen i gang. Og beveg deg så mye som mulig. Takker for råd! :-) Jeg spiser bare grove knekkebrød, samt de derre Fiberkli (er det ikke det de heter?). Setter sus på magen.Tidligere kunne jeg faktisk gå to dager uten å gå på do, nå er det daglig, og det er sikkert sunnere :-) Oi, det der med youghurt har jeg ikke tenkt på før nå. Takker. Spiser de derre yopliat, da, som bare har 1% fett. Kjmepegode, og tror ikke de har altfor ye sukker. Skal se på det. Smør klarer jeg ikke droppe. Er avhengig dessverre. Nok en gang takk for tips.Det går rette veien :-)(...etter bare 4 dager!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Høres fint ut. Vær litt forsiktig med masse youghurt, særlig hvis det er fruktyoghurt med mye sukker. Velg varianter med mindre fett og sukker, evt yoghurt naturell som du selv tilsetter bær / syltetøy med lite sukker. Velg så grove alternativer som mulig når det gjelder brød og knekkebrød. Velg magre varianter av smør / margaring, og / eller bruk lite av dette. Masse grønnsaker er kjempebra, la grønnskaene utgjøre en mye større andel enn pasta og ris etc. Velg gjerne grovere / ubehandlede ristyper, styr unna hurtigrisvariantene og klebrig ris når du skal redusere vekten. Mange små måltider er kjempebra, mye bedre enn få større måltider. Hyppige måltider holder forbrenningen i gang. Og beveg deg så mye som mulig. Ikke klebrig ris? Hvorfor ikke? Det er jo den som er god! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klebrig ris Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ikke klebrig ris? Hvorfor ikke? Det er jo den som er god! Klebrig ris gir mye høyere GI / blodsukkerstigning. Iflg Fedon & Co. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.