Gå til innhold

Hjelp! Fått noe kviselignende greier...

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Er nå ganske oppgitt, fått en del merkelige utvekster som bare blir merkeligere...

begynte med at jeg fikk to nupper som ligna talgkjertler mellom puppa. Så ble den ene til noe som ligna en diger og grønn kvise som gjorde jævla vondt.. Klemte på den og gørr kom ut. ble sår, så ble plutselig begge nuppene borte, har ta små arr.

Så fikk jeg flere sånne nupper.. På innsiden av låret, under puppen, på underarmen. De forandra seg ikke, ligner talgkjertler, får ikke klemt dem ut.

Så fikk jeg to små røde prikker på musa, eller rett ved siden av.. : ) Nå har den ene blitt stor og vond, og minner litt om kvise. Er nesten sikker på at dette ikke er kviser.. For de jeg fikk først hadde jeg i hvert fall 6 mnd før den ene ble "kvise".

Hva pokker er dette? Hudsykdom? Er ikke særlig glad for de jeg har på det aller helligste.

Den ene jeg har under puppen var "mos" i dag morres, så jeg plukket klumpen av.. Blødde litt også. Minner om den første "kvisa" som nå er arr..

Noen som har vært borti lignende eller hørt om noe sånt? Har også en på brystkassa, er litt forekjllige str på dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126052-hjelp-f%C3%A5tt-noe-kviselignende-greier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Nå vet jeg hvorfor du har grønn tunge. Har bladd litt i hekseboken min i helga, og sannelig - der sto det:

"Grønn tunge kan skyldes at man har sugd pikken til en vegetarianer".

Hundrings nå, eller?

Nei, ikke noe penger på deg i dag heller gitt.. men en god latter fikk jeg! ; ) Sambisen er ikke veggis, og noen andres ting har jeg ikke hatt i munnen.. Ikke som jeg kan huske i hvert fall! ; )

Gjest Pricilla

Folk kan jo få sånne byller, tror det kalles kong? Men de tror jeg kommer en og en? Kanksje du har en bakterieinfeksjon, og burde tatt antibiotika?

Føler du deg frisk ellers da?

Jada.. frisk som en fisk! Bortsett fra magetrøbbel (katarr tror legene). Men det kan ikke være kong heller.. Er bittesmå og ligner talgkjertler lenge, så har to blitt til kviselignende greier (det kan minne om kong), men har jo en her og der jo...

Er ikke I musa, men på siden.. Og armen, låret, brystet, under puppen osv osv. Hadde det vært bakterieinfeksjon så måtte det vært i huden da? Ikke underlivet i hvert fall, og ikke kjønnssykdom - nettopp vært til GU.

Jada.. frisk som en fisk! Bortsett fra magetrøbbel (katarr tror legene). Men det kan ikke være kong heller.. Er bittesmå og ligner talgkjertler lenge, så har to blitt til kviselignende greier (det kan minne om kong), men har jo en her og der jo...

Er ikke I musa, men på siden.. Og armen, låret, brystet, under puppen osv osv. Hadde det vært bakterieinfeksjon så måtte det vært i huden da? Ikke underlivet i hvert fall, og ikke kjønnssykdom - nettopp vært til GU.

To teorier: (Og nå tuller jeg ikke)

1. Allgergisk reaksjon?

2. Bivirkning av medisin du tar?

Jeg fikk en gang noen byllegreier da jeg tok medisin for blærekatarr.

Annonse

Er ikke lege, jeg da, og det skjønner du nå ;-)

Hunder kan få bakterieinfeksjoner, som arter seg sånn. Hvis det blir ille, får antibiotika, og så kommer det sjelden igjen.

Ikke at man skal sammenligne mennesker og dyr, men kanskje mennesker også kan få dette?

Voff-voff...

Minner meg litt om noe søskenbarnet mitt har fått på sykehuset...

Sykehussyken heter det!

Hun får slike på hele kroppen!

Legene sier det stammer fra en operasjon hun tok for 10 år siden, og det kommer av at sykehuset ikke har desinfisert instrumentene de har brukt godt nok, noe som forekommer ganske ofte her på fylkessykehuset

Har du operert noe i det siste eller de siste årene?

Gjest Pricilla

Minner meg litt om noe søskenbarnet mitt har fått på sykehuset...

Sykehussyken heter det!

Hun får slike på hele kroppen!

Legene sier det stammer fra en operasjon hun tok for 10 år siden, og det kommer av at sykehuset ikke har desinfisert instrumentene de har brukt godt nok, noe som forekommer ganske ofte her på fylkessykehuset

Har du operert noe i det siste eller de siste årene?

Operasjon har jeg ikke tatt... Men har ligget en del på sykehus. har tatt biopsi av nyrer.. Og har hatt helvettesild en gang.. Fikk infeksjon i sårene da, men fikk antibiotika for det, men det er tre år siden..

Hva gjør man for å fjerne det da? Umulig å mose... men noen av dem sprekker av seg selv og får verk i seg og blør...

har bestilt time hos legen i desember da, men det er ganske plagsomt.. I hvert fall siden jeg ikke vet hva det er! Den rett ved musa er ikke akkuratt sexy da.. Så sengevals på meg blir det ikke på en stund, vond som faen er den og... : (

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...