Gå til innhold

Luft i hodet?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Legger merke til at en gammel pønkermyte lever i beste velgående på DOL.

Dette med at pene damer, og særlig de (falskt) blonde med store pupper er drita teite..

Og hvis du er litt fleskete og ordinær,og gjerne har musebrunt hår, er du "søt" og har nærmest automatisk en god personlighet...

(jmf mange, mange diskusjoner jeg har tittet i, også den om ungkaren,som jeg forøvrig ikke har.)

Hvor har dere dette fra?;)

Dette MÅ da være resultat av smålig tankegang, om at mye faen ikke fortjener mer?

Pene mennesker KAN bare ikke være hyggelige eller smarte for da blir det så jævlig urettferdig å være plain?;)

Eller er påstått korrelasjon mellom godt utseende/liten hjerne og vice versa noe dere mener å kunne dokumentere? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest temmer inniblant det

Hehe...nå vil ikke jeg si at jeg er pen og virke teit her, men at jeg har hørt det du skriver mange ganger ER sant!

Mannen min kunne ikke annet enn le da noen kom til ham da vi skulle gifte oss , og spurte om han giftet seg med utseende!!

Til og med hans eks så til ham at hun derre kan ikke ha mye i hue...*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766080
Del på andre sider

Jeg har samme inntrykk som deg. Og det er helt utrolig at myten om dum og deilig fortsatt lever.

Hva bunner slike kommentarer i? Hovedsaklig misunnelse, tror jeg. Første skritt er å finne feil på utseendet. Går ikke det, trøster man seg med at "hun er sikkert blåst i hodet".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766082
Del på andre sider

Hehe...nå vil ikke jeg si at jeg er pen og virke teit her, men at jeg har hørt det du skriver mange ganger ER sant!

Mannen min kunne ikke annet enn le da noen kom til ham da vi skulle gifte oss , og spurte om han giftet seg med utseende!!

Hun sier jo ikke at alle som er pene er smarte, eller at ingen som er mindre pene er mindre smarte. Hun sier at den antatte naturlige sammenhengen er en myte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766089
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har samme inntrykk som deg. Og det er helt utrolig at myten om dum og deilig fortsatt lever.

Hva bunner slike kommentarer i? Hovedsaklig misunnelse, tror jeg. Første skritt er å finne feil på utseendet. Går ikke det, trøster man seg med at "hun er sikkert blåst i hodet".

Nemlig.

Men det ser ut til at folk gjerne har relativt stor tiltro til det, for myten ser ut til å være svært seiglivet og selv de smarteste "barbier" og de dummeste "petriner" ser ikke ut til å oppheve denne universelle sdammenhengen;)

En dum barbie legges deimot sv. godt merke til, for hun bekrefter jo det eksisterende mønsteret..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766094
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Mange ser ut til å mene at det er sant..;) Og det er pussig. Det må være en av de mest seiglivede mytene ever, men det mest overraskende er at den fortsatt blir tillagt så mye vekt..:-o

De fleste andre, like uvitenskapelige og smålige myter, presenteres med en god dose fleip..

Denne kommer ofte på blodig alvor, fra folk som virker støtt over noe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766097
Del på andre sider

Jeg regner med du sikter til min kommentar i innlegget nedenfor om at Cathrine fra "Ungkaren" har luft i hue.

Denne påstanden er basert på følgene:

1)Personer som melder seg på et slikt program kan umulig ha vett i hodet, det gjelder menn og kvinner, stygge som pene.

2)Kvinner som bruker all sin energi, tid og penger på å sminke seg, ligge i solarium, trene for å få rett kroppsfasong, sitte hos frisøren osv. må nødvendigvis være ganske overfladiske av natur, og de får mindre tid til mer fornuftige sysler. I tillegg er de kanskje usikre og tror folk kommer til å like dem bedre hvis de bare fikser på ditt og datt på utseendet sitt.

Jeg liker folk som ser naturlige ut, og som ikke er altfor selvopptatte. Det gjelder både gutter og jenter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766145
Del på andre sider

Jeg regner med du sikter til min kommentar i innlegget nedenfor om at Cathrine fra "Ungkaren" har luft i hue.

1)Personer som melder seg på et slikt program kan umulig ha vett i hodet, det gjelder menn og kvinner, stygge som pene.

2)Kvinner som bruker all sin energi, tid og penger på å sminke seg, ligge i solarium, trene for å få rett kroppsfasong, sitte hos frisøren osv. må nødvendigvis være ganske overfladiske av natur, og de får mindre tid til mer fornuftige sysler. I tillegg er de kanskje usikre og tror folk kommer til å like dem bedre hvis de bare fikser på ditt og datt på utseendet sitt.

Jeg liker folk som ser naturlige ut, og som ikke er altfor selvopptatte. Det gjelder både gutter og jenter.

Som jeg skulle sagt det selv.

Og så er det noe som heter å være naturlig pen (slipper å bleke, brune, sminke osv.) og

noe som heter litt kunstig pen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766154
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg siktet ikke spesielt til din kommentar(selvom jeg så den, og synes den var smålig;)), jeg har lagt merke til at det ser ut til å være en ganske almenn oppfatning at det skal være sannhet i denne myten.

Som jeg prøvde å påpeke (men trykkleif i parantesen min gjorde det uklart;), jeg har ikke sett på ungkaren, eller deltatt i diskusjonen, bare kikket innom trådene)

Din første påstand kan sikkert ha ting for seg, jeg tror heller ikke det nødvendigvis er tegn på superhøy inteligens å ville eksponere seg på ett eller annet cheesy reality show. Men der som ellers får de peneste damene mer pepper enn andre. Og det stort sett kun fordi de er pene. Hvorfor?

Når det gjelder påstand nr. 2 er det bare tull at pene damer bruker så jævlig mye energi på å se flotte ut.

Det trenger de gjerne ikke.

Småfeite kvinnfolk som bruker tid og penger på nødvendige eller unødvendige slankekurer får jo ikke halvparten så mye pepper. F.eks.

Det vi ikke takler er rett og slett at noen rett og slett ser bra ut. Særlig hvis det er uten særlig effort.

Småstygge eller ordinære damer som sminker seg og bruker tid, penger og ressuser på utseende får ikke kjeft om resultatet bare uteblir i tilstrekkelig grad;)

Energinivået brukt på forfengelighet er ikke det som kritiseres, det er bare tull.

Det er PEN, mange ikke takler, og da må man slenge på noe negativt for å veie opp. Smålig nok.

Du skriver at du liker folk som ser naturlige ut. Greit nok. Det gjør jeg også. I tillegg liker jeg folk som ser flotte og kunstige ut eller for den saks skyld folk som er ordinære eller stygge.

Jeg klarer å se at folk, jenter&gutter, "kunstige"&naturlige kan være flotte (til og med flottere enn meg;)) uten å måtte sette ut vrangsiden og automatisk mene at DA, da må de være dumme da..;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766159
Del på andre sider

Jeg siktet ikke spesielt til din kommentar(selvom jeg så den, og synes den var smålig;)), jeg har lagt merke til at det ser ut til å være en ganske almenn oppfatning at det skal være sannhet i denne myten.

Som jeg prøvde å påpeke (men trykkleif i parantesen min gjorde det uklart;), jeg har ikke sett på ungkaren, eller deltatt i diskusjonen, bare kikket innom trådene)

Din første påstand kan sikkert ha ting for seg, jeg tror heller ikke det nødvendigvis er tegn på superhøy inteligens å ville eksponere seg på ett eller annet cheesy reality show. Men der som ellers får de peneste damene mer pepper enn andre. Og det stort sett kun fordi de er pene. Hvorfor?

Når det gjelder påstand nr. 2 er det bare tull at pene damer bruker så jævlig mye energi på å se flotte ut.

Det trenger de gjerne ikke.

Småfeite kvinnfolk som bruker tid og penger på nødvendige eller unødvendige slankekurer får jo ikke halvparten så mye pepper. F.eks.

Det vi ikke takler er rett og slett at noen rett og slett ser bra ut. Særlig hvis det er uten særlig effort.

Småstygge eller ordinære damer som sminker seg og bruker tid, penger og ressuser på utseende får ikke kjeft om resultatet bare uteblir i tilstrekkelig grad;)

Energinivået brukt på forfengelighet er ikke det som kritiseres, det er bare tull.

Det er PEN, mange ikke takler, og da må man slenge på noe negativt for å veie opp. Smålig nok.

Du skriver at du liker folk som ser naturlige ut. Greit nok. Det gjør jeg også. I tillegg liker jeg folk som ser flotte og kunstige ut eller for den saks skyld folk som er ordinære eller stygge.

Jeg klarer å se at folk, jenter&gutter, "kunstige"&naturlige kan være flotte (til og med flottere enn meg;)) uten å måtte sette ut vrangsiden og automatisk mene at DA, da må de være dumme da..;)

Jeg har aldri påstått at pene damer er dumme. Det jeg kritiserte her var faktisk kunstige plast-damer, slik som denne Katrine (eller var det Cathrine?). Jeg har aldri beskyldt henne for å være pen, jeg skrev jo i tråden nedenfor her at jeg synes hun var stygg som juling.

Jeg synes heller ikke noen av de andre damene jeg så bilde av i den linken som SierDuDet sendte oss var pene. Derimot kjenner jeg mange pene og intelligente mennesker som ikke bruker 3 timer foran speilet om morgenen.

Det er selvsagt ingen sammenheng mellom hvor pen man er og hvor smart man er. Men gjennom sminke, klær, skjønnhetsoperasjoner osv signaliserer man hva slags personlighet man er. Og jeg har ikke mye til overs for mennesker som bare er opptatt av det ytre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766173
Del på andre sider

Har du belegg for påstand nr. 1? Gjelder det også for de som melder seg på missekonkurranser og/eller ser på såpeserier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766174
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri påstått at pene damer er dumme. Det jeg kritiserte her var faktisk kunstige plast-damer, slik som denne Katrine (eller var det Cathrine?). Jeg har aldri beskyldt henne for å være pen, jeg skrev jo i tråden nedenfor her at jeg synes hun var stygg som juling.

Jeg synes heller ikke noen av de andre damene jeg så bilde av i den linken som SierDuDet sendte oss var pene. Derimot kjenner jeg mange pene og intelligente mennesker som ikke bruker 3 timer foran speilet om morgenen.

Det er selvsagt ingen sammenheng mellom hvor pen man er og hvor smart man er. Men gjennom sminke, klær, skjønnhetsoperasjoner osv signaliserer man hva slags personlighet man er. Og jeg har ikke mye til overs for mennesker som bare er opptatt av det ytre.

Det siste avsnittet ditt er jeg enig i.

Men jeg kan ikke skjønne at du kan kalle Kathrine en kunstig plastdame.

Selvsagt ble jentene stylet og dollet opp i programmet, men i sine hverdagsliv er det da ingen grunn til å tro at de kun er opptatt av utseendet sitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766177
Del på andre sider

Har du belegg for påstand nr. 1? Gjelder det også for de som melder seg på missekonkurranser og/eller ser på såpeserier?

Nei, jeg har selvsagt ikke belegg for noen av påstandene. Det er bare min personlige oppfatning. Jeg ville aldri i verden meldt meg på et slikt program selv. Eller en missekonkurranse. Men jeg aksepterer selsagt at andre mener noe annet.

Jeg ville aldri meldt meg på noe sånt, fordi jeg ikke er interessert i at mitt følelsesliv skal være underholdning for hundretusener av mennesker hver kveld. Hvis man gjør noe sånt, viser man kanskje ikke at man er dum, men at man ihvertfall har et sykt stort eksponeringsbehov, og at man er selvopptatt og opptatt av ytre ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766183
Del på andre sider

Det siste avsnittet ditt er jeg enig i.

Men jeg kan ikke skjønne at du kan kalle Kathrine en kunstig plastdame.

Selvsagt ble jentene stylet og dollet opp i programmet, men i sine hverdagsliv er det da ingen grunn til å tro at de kun er opptatt av utseendet sitt?

OK, jeg innrømmer at jeg er på tynn is, siden jeg ikke har sett programmet, og ikke kjenner Kathrine :-)

På bildet så jeg ei jente med bleket hår, stramt opptegnede sorte øyenbryn, solariumsbrun, perler i ørene og masse sminke. Da tenkte jeg øyeblikkelig BIMBO. Men jeg har sikkert fordommmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766186
Del på andre sider

laguna1365380434

Vel, jeg kjenner jævlig mange trivelige mennesker som bruker tid forann speilet. Disse kan deles opp igjen i to kategorier. De som er veldig pene og de som ikke er det.

Hvem tror du oftes får høre at de er plastikk damer utav disse?;o)

Jeg kjenner også mennesker som ikke bruker noe særlig tid, det er selvsagt i orden, for meg og for alle andre. Jeg synes det er mer enn pussig at ikke alternativet er ok, og særlig fordi det BARE er i de tilfellene når dollingen fører noe med seg det oppfattes som krittikverdig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766188
Del på andre sider

laguna1365380434

Det er ikke "bare" en myte. Vakre kvinner kommer lettere til alt- mann, penger, jobb osv osv. Og, siden de må slite mindre for å oppnå mer, er det heller ikke like stort behov for å utvikle sin personlighet og sitt intellekt...

Nåvel. Jeg ser selvsagt at godt utseende har positive ringvirkninger for eierinnen/eiermannen..;)

Men at dette virker negativt på intresse for selvutvikling tror jeg ikke på.

Jeg tror siden man kommer lett til mye, har man ellers masse tid en kan bruke på å oppnå ting i tillegg

Man vet ting om at negative egenskaper desverre kommer i stim (grunnet miljø, sanksjoner ++++) og det tror jeg gjelder positive atributter også.

Er man sur, stygg og tverr får man dårlige tilbakemeldinger som gir lite grunnlag for personlig vekst, ond sirkel, osv, osv, sånn for å sette det veldig på spissen.

Jeg tror det er dette som provoserer så mange, at enkelte har det for lett.

Mye skal faen ikke ha mer.. Ikke pokker! Derfor må man støtte seg på myter om at pene mennesker har luft i hodet& dårlig personlighet, slik at verden ikke skal føles så fryktelig hard og urettferdig;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766199
Del på andre sider

Nei, jeg har selvsagt ikke belegg for noen av påstandene. Det er bare min personlige oppfatning. Jeg ville aldri i verden meldt meg på et slikt program selv. Eller en missekonkurranse. Men jeg aksepterer selsagt at andre mener noe annet.

Jeg ville aldri meldt meg på noe sånt, fordi jeg ikke er interessert i at mitt følelsesliv skal være underholdning for hundretusener av mennesker hver kveld. Hvis man gjør noe sånt, viser man kanskje ikke at man er dum, men at man ihvertfall har et sykt stort eksponeringsbehov, og at man er selvopptatt og opptatt av ytre ting.

Sykt eksponeringsbehov var nå sterkt sagt. Men at de ønsker eksponering er jeg enig i. Det hender jo også at missekonkurransen kan være et springbrett til litt av hvert. Som det ble for Miss Mona. Synes du hun også virker blåst i hodet?

Farrah Fawset (det ble visst feil skrevet) startet som kalendermodell, og har senere vist seg som en seriøs skuespiller med dybde.

Det at du selv ikke kunne tenke deg det og det betyr vel ikke at de som vil er blåst i hodet? Man kan da godt være både intelligent og selveksponerende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766209
Del på andre sider

Gjest blåse på

Sykt eksponeringsbehov var nå sterkt sagt. Men at de ønsker eksponering er jeg enig i. Det hender jo også at missekonkurransen kan være et springbrett til litt av hvert. Som det ble for Miss Mona. Synes du hun også virker blåst i hodet?

Farrah Fawset (det ble visst feil skrevet) startet som kalendermodell, og har senere vist seg som en seriøs skuespiller med dybde.

Det at du selv ikke kunne tenke deg det og det betyr vel ikke at de som vil er blåst i hodet? Man kan da godt være både intelligent og selveksponerende?

--- Farrah Fawset (det ble visst feil skrevet) startet som kalendermodell, og har senere vist seg som en seriøs skuespiller med dybde. ---

Veldig, veldig dyp! Hoho :-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/#findComment-766218
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...