Gå til innhold

Luft i hodet?

Anbefalte innlegg

Er du blond eller?

Dette er nok ikke bare en myte. Intelligensen er nok relativt jevnt fordelt, men omgjengelighet er ofte ikke det.

Dette skyldes flere faktorer

Pene mennesker får lettere venner/kjærester, viljen sin, jobber osv. De trenger med andre ord ikke være så hyggelige som mer ordinære mennesker.

I tillegg blir en fort bortskjemt av å få alt i fanget, dette bidrar til en dårligere personlighet.

Pene mennesker spiller ofte på at de er pene, de bruker mindre tid på å utvikle andre evner.

Og så er det gjerne slik at mindre intelligente personer prøver å være så pene som mulig, dels fordi det er deres eneste sjanse og dels fordi de ikke vet bedre.

Intelligente personer bruker såpass mye tid på andre ting at de ikke fokuserer så mye på utseendet.

Og så er intelligente personer redd for å bli stemplet som dumme dersom de er for pene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766224
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne myten lever i beste velgående sammen med flere andre myter som f. eks. at kvinner og menn i Norge er likestillte. Det kan ha noe for seg at pene mennesker kommer noe enklere til ting, men pene mennesker er vel ikke forskånet fra livet, og kan vel faktisk ha store problemer med å bli tatt på alvor! Dessverre ser det ut til at utseende og kropp bare blir mer og mer viktig for graden av "vellykkethet" og at det overflatiske tar mer og mer over - noe det utrolig dumme programmet "ungkaren" er et godt bevis på! Ikke fordi det er pene mennesker der, men fordi det er utseende som gjelder og den som er "penest" vinner "prinsen" og hele kongeriket!

Dette var kanskje kommentar til litt og ikke konkret til ditt innlegg, men godt å få sagt det allikevel..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766243
Del på andre sider

laguna1365380434

Er du blond eller?

Dette er nok ikke bare en myte. Intelligensen er nok relativt jevnt fordelt, men omgjengelighet er ofte ikke det.

Dette skyldes flere faktorer

Pene mennesker får lettere venner/kjærester, viljen sin, jobber osv. De trenger med andre ord ikke være så hyggelige som mer ordinære mennesker.

I tillegg blir en fort bortskjemt av å få alt i fanget, dette bidrar til en dårligere personlighet.

Pene mennesker spiller ofte på at de er pene, de bruker mindre tid på å utvikle andre evner.

Og så er det gjerne slik at mindre intelligente personer prøver å være så pene som mulig, dels fordi det er deres eneste sjanse og dels fordi de ikke vet bedre.

Intelligente personer bruker såpass mye tid på andre ting at de ikke fokuserer så mye på utseendet.

Og så er intelligente personer redd for å bli stemplet som dumme dersom de er for pene.

Jepp;) Ultrablond, fake, jeg er tynn og jeg har digre daier..;) Og jeg bruker tykkelag med sminke og jeg går ofte i korte skjørt og blanke strømper;)

Jeg fikk verken leke med feministene eller punkerne når jeg var mindre, grunnet dette + at jeg barberte bena..:-o (og litt fordi jeg hadde guttekjæreste også;))

For som alle vet, skal man ha digre pupper på tynn kropp skal de i allefall henge til, tja, navelen kanskje?

Sammtidig går jeg på høyskolen, får OK karakterer, og kan diskutere det meste over en øl eller fem. Uten å være helt på trynet. (I allefall noen ganger;))

Omgjengelighet er ikke jevnt fordelt, dette er riktig. Bitre sure mennesker, som aldri får type/dame er sv. uomgjengelige og sure;)

Jeg tror ikke folk stort sett tenker på at de MÅ være omgjengelige og hyggelige, det er noe man automatisk er mot folk en finner sympatiske og liker, uten at en har baktanker fordet. Bare kjipinger&spekulanter kalkulerer hvem en MÅ være hyggelig mot.

Jeg tror ikke pene mennesker er kjipere enn folk flest. Jeg tror at hvis ting kommer lettere gir man snarere lettere også.

Jeg ser hva du mener med at enkelte har det lett, men jeg tror ikke at det gir de konsekvensene du beskriver..( Det er i så fall sjeldent..)

Jeg tror du har mere å gi om du har fått mye positiv tilbakemelding på din person. Her kommer det selvsagt ann på hvordan bortskjemt. ukonstruktiv opphausing av selvbilder på andres bekostning er selvsagt ikke bra, mens ros og skryt tror jeg kun er godt for en, og fører til at en blir mer rundhåndet med slikt tilbake til verden.

Altså tror jeg ikke på at du får en dårligere personlighet av å være pen.

Og, mange mennesker prøver å være så pene de kan, men det er bare de som prøver med suksess som får pepper..

Det signalisers stadig at man skal akseptere alle mulige forskjeller, en skal tåle å være fattig, en skal tåle å være dum, men styggere enn noen? NOPE! For da er de som er penere TEITE! Så det, liksom..

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766258
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Litt enig i det du sa der ja. Mange kritiserer nok lett vakre eller søte mennesker fordi de er misunnelige på utseendet deres. Det er fakta i mange av tilfellene. Men dette gjelder ikke alle tilfellene. I blant har jeg møtt på veldig pene mennesker som er hovne og kvalme og digger seg selv. Jeg har hatt bekjente som til og med selv har sittet og snakka om hvor pene de er og hvor mange gutter som liker dem. DET er kvalmende. Greit nok å si at en syns en selv ser pen ut, men ikke la det bli en evig repetisjon.

Noe jeg har lagt merke til med meg selv er at jeg ikke irriterer meg over pene mennesker generelt. MEN jeg irriterer meg over damer som er helt falske i utseendet for eks med klorbleka tenner, helt bleka hår, oversminka og alltid "perfekte" om du forstår hva jeg mener. Jeg har en bekjent som er av den typen der. Hun har også silikon forresten. Dessuten bruker ho å gå rundt med litt åpen munn. Det ser bare så tomhoda ut. Ho gjør det fordi ho sier da ser leppene hennes fyldigere ut.

Huffa meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766264
Del på andre sider

laguna1365380434

Denne myten lever i beste velgående sammen med flere andre myter som f. eks. at kvinner og menn i Norge er likestillte. Det kan ha noe for seg at pene mennesker kommer noe enklere til ting, men pene mennesker er vel ikke forskånet fra livet, og kan vel faktisk ha store problemer med å bli tatt på alvor! Dessverre ser det ut til at utseende og kropp bare blir mer og mer viktig for graden av "vellykkethet" og at det overflatiske tar mer og mer over - noe det utrolig dumme programmet "ungkaren" er et godt bevis på! Ikke fordi det er pene mennesker der, men fordi det er utseende som gjelder og den som er "penest" vinner "prinsen" og hele kongeriket!

Dette var kanskje kommentar til litt og ikke konkret til ditt innlegg, men godt å få sagt det allikevel..

Dette er det jo umulig å ikke være enig i..:o)

Jeg synes selvsagt det finnes 114 egenskaper i verden som er vel så vesentlige som pen og/eller sminket og fjag..;)

Og jeg synes "ungkaren" er teit.

Jeg synes bare det blir helt teit å holde liv i "dum&blond" myten fordet, det vitner jo om like mye utseende fiksering å måtte hate pene mennesker.

Personlig liker jeg både smellpene personer, ordinært pene og til og med ganske uskjønne mennesker i vill forening, og det uansett hvor lang tid de enkelte måtte bruke på bad, hos frisør og på shopping..

(P.S, det er ikke de peneste en vet som bruker lengst tid på overnevnte aktiviteter;))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766268
Del på andre sider

laguna1365380434

Litt enig i det du sa der ja. Mange kritiserer nok lett vakre eller søte mennesker fordi de er misunnelige på utseendet deres. Det er fakta i mange av tilfellene. Men dette gjelder ikke alle tilfellene. I blant har jeg møtt på veldig pene mennesker som er hovne og kvalme og digger seg selv. Jeg har hatt bekjente som til og med selv har sittet og snakka om hvor pene de er og hvor mange gutter som liker dem. DET er kvalmende. Greit nok å si at en syns en selv ser pen ut, men ikke la det bli en evig repetisjon.

Noe jeg har lagt merke til med meg selv er at jeg ikke irriterer meg over pene mennesker generelt. MEN jeg irriterer meg over damer som er helt falske i utseendet for eks med klorbleka tenner, helt bleka hår, oversminka og alltid "perfekte" om du forstår hva jeg mener. Jeg har en bekjent som er av den typen der. Hun har også silikon forresten. Dessuten bruker ho å gå rundt med litt åpen munn. Det ser bare så tomhoda ut. Ho gjør det fordi ho sier da ser leppene hennes fyldigere ut.

Huffa meg.

Jeg sier ikke at det ALDRI stemmer;o)

Klart det finnes kvalme, selvskrytende pene folk. På samme måte som det finnes kvalme, selvskrytende flinke eller rike folk.. o.l..

Mange ser ut til å tro det er en regel, og argumnterer ikke ytterligere enn at vedkommende er lekker(på en viss, blond måte) = Dum i hodet..

Og det er jo vissvass.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766272
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humlepungen

Jeg sier ikke at det ALDRI stemmer;o)

Klart det finnes kvalme, selvskrytende pene folk. På samme måte som det finnes kvalme, selvskrytende flinke eller rike folk.. o.l..

Mange ser ut til å tro det er en regel, og argumnterer ikke ytterligere enn at vedkommende er lekker(på en viss, blond måte) = Dum i hodet..

Og det er jo vissvass.

Helt enig i akkurat det der. Er en pen, blond, slank eller kanskje alle tre samtidig, da får en lett hets. Men på den andre side så er det jo visse fordeler med å være attraktiv også. Det vet vi jo. Men det en ting som er veldig synd som jeg har lagt merke til flere ganger. Om en gruppe jenter står og snakker sammen og så kommer en nydelig dame gående forbi, da har jeg hørt utrykk som "ludder", "bitch" og slike ting(som blir slengt etter denne damen). Folk som føler for å si slikt bare fordi noen er pen har et mindreverdighetskompleks.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766277
Del på andre sider

laguna1365380434

Helt enig i akkurat det der. Er en pen, blond, slank eller kanskje alle tre samtidig, da får en lett hets. Men på den andre side så er det jo visse fordeler med å være attraktiv også. Det vet vi jo. Men det en ting som er veldig synd som jeg har lagt merke til flere ganger. Om en gruppe jenter står og snakker sammen og så kommer en nydelig dame gående forbi, da har jeg hørt utrykk som "ludder", "bitch" og slike ting(som blir slengt etter denne damen). Folk som føler for å si slikt bare fordi noen er pen har et mindreverdighetskompleks.

Jepp, og det er jo trist..

Og det viser at slike jentegrupper(som du beskriver) gjerne er minst like utseendefikserte som det de beskylder pene jenter for å være..

Og det ville de nok påstå, at DET, det var de ikke nei;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766283
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei, du er både smart, pen, og blondine, så det du sier stemmer ikke.

Jepp.. For ikke å glemme snill, raus og morsom;-)

Nei, men folk bruker fortsatt det der som et automatisk argument.

Pen? - ja da er vedkommende skitdum.

Særlig om man er det på en "kunstig" måte (fritt oversatt, en måte som funker..)

Særlig. Det er pur smålighet, og det tror jeg alle vet, innerst inne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766615
Del på andre sider

Jepp.. For ikke å glemme snill, raus og morsom;-)

Nei, men folk bruker fortsatt det der som et automatisk argument.

Pen? - ja da er vedkommende skitdum.

Særlig om man er det på en "kunstig" måte (fritt oversatt, en måte som funker..)

Særlig. Det er pur smålighet, og det tror jeg alle vet, innerst inne.

www.nettkafeen.no

Der vi pene og velykkede ferdes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126062-luft-i-hodet/page/2/#findComment-766631
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...