Gå til innhold

Hvordan brukes solpudder riktig?

Gjest Å spørre damene her er eneste håp ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest Å spørre damene her er eneste håp ;-)

Søren! Jeg som trodde jeg var flink til å sminke meg...

Bruker en underlagskrem av bra merke som er kjempebra, og siden den er litt blek, så legger jeg litt solpudder utenpå der..Ikke mye, bare for å få litt glød. Deretter er det litt rouge - og vips, så er jeg ute av dørene.

Men så var jeg ute i friluft i går, da, og kikket meg i speilet - og NOK en gang ser jeg at jeg har skille ret under haka. Legger min underlagskrem til haka, men den er lysere enn huden min, så det er altså solpudderet som lager dette skillet.

Ikke kan jeg bruke noe særlig mindre solpudder, og ikke gidder jeg kline solpudder på halsen.

Så hva kan jeg gjøfre for at halsen ikke skal se hvit ut, mens ansiktet er litt mer gyllent?

Solpudder er man vel avhengig av når underlagskremen er så lys, vel...?

Grrr....Eller?

Håper på råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126073-hvordan-brukes-solpudder-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På kurs lærte jeg at solpudder legges mer som en "utvidet rouge", og ikke som pudder i hele ansiktet.

Egentlig sa kursleder at man byttet ut rougen med solpudder, men at man kanskje la solpuderet over _litt_ større / andre områder enn rougen.

Og derfor legger man ikke solpudderet nedenfor kinnene, og det blir ikke noe skille mellom "kjaken" og halsen.

Prøv å legge solpudderet i tinningen, på kinnebena, like under kinnebena og litt på haken, for eksempel.

Kjøp en krem som er hakket mørkere enn den du bruker nå hvis du føler at du blir veldig hvit, og blande de to fargene, så kanskje du finner en som treffer bedre (slik at du ikke blir så hvit og er avhengig av så mye solpudder).

Gjest På villspor med solpudderet ;-)

På kurs lærte jeg at solpudder legges mer som en "utvidet rouge", og ikke som pudder i hele ansiktet.

Egentlig sa kursleder at man byttet ut rougen med solpudder, men at man kanskje la solpuderet over _litt_ større / andre områder enn rougen.

Og derfor legger man ikke solpudderet nedenfor kinnene, og det blir ikke noe skille mellom "kjaken" og halsen.

Prøv å legge solpudderet i tinningen, på kinnebena, like under kinnebena og litt på haken, for eksempel.

Kjøp en krem som er hakket mørkere enn den du bruker nå hvis du føler at du blir veldig hvit, og blande de to fargene, så kanskje du finner en som treffer bedre (slik at du ikke blir så hvit og er avhengig av så mye solpudder).

Dette var et GODT tips! Takker! :-) Skal forsøke dette neste gang. Til nå har jeg klæsjet på i hele ansiktet... :-/

Enig med "tips" her. Har også hørt at du skal legge solpudder der solen vanligvis bruner og treffer huden din.

Gå IKKE berserk med solpudder, man kan fort se skitten ut faktisk. Og det er ikke lekkert.

Det peneste er bare en liten touch med solpudder, for å få til den lille gløden, ja - og deretter en frisk rouge.

Det blir bra! Som "tips" sier, så skal det ikke legges solpudder nede på kjeven og over det hele. Bare et lite blaff på haken og litt på nesen, tinninger, litt på panne - og ja, utvidet rouge var et godt ord ;-)

Lykke til.

Og du? En foundation SKAL være lysere enn din egen hud. Så det høres riktig ut det der... :-) Det er ikke alltid du trenger solpudder heller, det holder ofte med rouge..Med mindre du er veldig lys, da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...