Gå til innhold

særemne om seksuelle overgrep


anonym11365380364

Anbefalte innlegg

anonym11365380364

hei!

jeg har særemne om seksuelle overgrep, men jeg trenger en problemstilling? har dere noen forslag? hvordan skal jeg begynne foredraget?

håper på svar!

takk!

jente18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forslag:

Livet etter overgrepet

Ønsket om å gi seg kun til en, ble plutselig ødelagt

Hvorfor blir så mange voldtatte seksuelt utagerende etterpå?

Hvorfor er det så vanskelig å bli trodd?

Hvordan være kjæreste med en som har opplevd overgrep?

Trenger vi sentere for overgrepsofre?

Hvordan er det bli skadet for livet?

Hvordan komme seg videre?

Terapi vs ikke-terapi?

Hvorfor sier menn at noen jenter ber om det?

Overgrep skjedd grunnet alkohol?

Overgrepet skjedde ikke - pga natteravnene

Menn som er overgripere

Kvinner som er overgripere

Hvorfor hemmeligheten en dag eksploderer

etc etc....

kan du bruke noe av dette?

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Begynn med å fortelle om statistikken i Norge...

" hvert år blir x antall kvinner i Norge voldtatt/utsatt for overgrep.... Jeg vil si litt om ...bla bla bla..."

Ps 2: Du kan også gjerne begynne med et dikt som tar for seg overgrep...

Nok en gang : Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør lese litt mer om dette slik at du finner en problemstilling som ikke gaper for høyt. Eller kanskje du bør bytte særemne.

Det er sikkert mange her som har gode forslag på bøker & artikler. Det vil du også kunne få på bibiloteket.

Kanskje ikke det svaret du ville ha. Men jeg tror at dette er et såpass spesielt og krevende særemne at du må merke at det griper tak i deg for å skrive noe bra. Du må sette deg inn i dette og kjenne at her er noe som engasjerer deg og du virkelig ønsker og formidle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym11365380364

Kanskje du bør lese litt mer om dette slik at du finner en problemstilling som ikke gaper for høyt. Eller kanskje du bør bytte særemne.

Det er sikkert mange her som har gode forslag på bøker & artikler. Det vil du også kunne få på bibiloteket.

Kanskje ikke det svaret du ville ha. Men jeg tror at dette er et såpass spesielt og krevende særemne at du må merke at det griper tak i deg for å skrive noe bra. Du må sette deg inn i dette og kjenne at her er noe som engasjerer deg og du virkelig ønsker og formidle.

takk for svar, men særemne er i norsk så jg kan ikek bruke noen av de problemstillingene...har lest grete kvalheim sin bok, jenta bak den gule stolen og som i går som i morgen.

1. hvordan ser norsk litteratur på skeuselle overgrep i norge i dag?

2. hvordan skriver norkse forfattere om et tabu tema som seksuelle overgrep?

eller 3.

hva ønsker forfatterne å formidle? hva vil de med bøkene?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er som har særemne om seksuelle overgrep!!!

Vil anbefale deg f.eks. å starte med hva man legger i ordet "seksuelle overgrep", f.eks. nevne incest, voldtekt osv.

Så kan du jo si noe om statestikk, hvor mange dette hender med (husk her er store mørke tall som ikke er med i noen statestikker), og litt om hvem som er ofre.

Så kan du f.eks.ta med hva ettervirkninger overgrep har på ofrene, evt. pårørende.

Du kan også ta med strafferammen for slike overgrep.Og også ta med hva som er vanlig straff i slike saker (det er jo mye lavere straff enn max straff).

Masse info vil du finne på følgende sider på nettet:

http://www.dixi.no

http://home.no.net/feline/

Lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...