Gå til innhold

spm ang montering av frittstående Peis

Anbefalte innlegg

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Jeg har hatt et spm ute tidligere, og fikk noen svar da.. Det som jeg imidlertid i ettertid har fått høre er at

vi kan få andre enn oss selv som bor i huset til å tette hullet inn til pipen og lage et nytt et på vegge, bare litt høyere opp.!!

Litt rotete dette her.. men spm er om det virkelig kan gjøres, jeg tenker på forsikring om det skulle skje noe. Det er jo i grunn bare å mure igjen hullet og hakke ett nytt ett?!?!?

Noen råd til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er normalt ikke noe problem å flytte pipeinntaket ved å mure igjen det gamle og lage et nytt. En murer eller "peismontør" gjør det for deg.

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Ja, det er normalt ikke noe problem å flytte pipeinntaket ved å mure igjen det gamle og lage et nytt. En murer eller "peismontør" gjør det for deg.

Ja det var det første svaret jeg fikk tidligere,. men har i ettertid har jeg fått høre at f.eks naboen kan gjøre dette og at det ikke er nødvendig med murer!?!? Bare at ingen i vår husstand skulle gjøre det..

Jeg syntes jo at det hørtes litt merkelig ut, så jeg postet et innlegg her for å få råd!!

Skrevet

Ja det var det første svaret jeg fikk tidligere,. men har i ettertid har jeg fått høre at f.eks naboen kan gjøre dette og at det ikke er nødvendig med murer!?!? Bare at ingen i vår husstand skulle gjøre det..

Jeg syntes jo at det hørtes litt merkelig ut, så jeg postet et innlegg her for å få råd!!

Den påstanden tviler jeg sterkt på. Enten er det et kompetansekrav mht til hvem som får utføre denne type arbeids, eller så er det ikke det. Så, duger naboen, duger du.

Ring brannvesenet i kommunen så får du sikkert svar. Det er de som har tilsynet og godkjenningen med ildsteder, så de vet sikkert.

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Den påstanden tviler jeg sterkt på. Enten er det et kompetansekrav mht til hvem som får utføre denne type arbeids, eller så er det ikke det. Så, duger naboen, duger du.

Ring brannvesenet i kommunen så får du sikkert svar. Det er de som har tilsynet og godkjenningen med ildsteder, så de vet sikkert.

Ok,, det var bra du sa! Å ringe brannvesenet er en ypperlig ide!!

Takker og bukker

Skrevet

Du bør få en fagmann til å gjøre det. Du kan nemlig ikke bare "hakke et nytt". Inni pipeløpet er det nemlig en slags glasert stein, og den er der pga brannfaren. Dette kan sprekke dersom du bruker feil metode til å lage ny feieluke. Og DA blir det dyrt å reparere, ja...!

Skrevet

Frittstående peis?! *sperre opp øynene*

På min dialekt skiller man mellom peis og peis -og frittstående mannlige kjønnsorgan har jeg ennå til gode å oppleve;-)

Men du verden...*s*

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Frittstående peis?! *sperre opp øynene*

På min dialekt skiller man mellom peis og peis -og frittstående mannlige kjønnsorgan har jeg ennå til gode å oppleve;-)

Men du verden...*s*

:-D ha ha ha.. Ja der kan du se!! Et ord med flere betydninger!!!

Det finnes peis som står ut fra gulvet og som man kan vri litt frem og tilbake.. (huff,,. ja det kan vel kanskje det andre også gjøre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...