Prozak Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Hvis man er student, har boutgifter på 3.700,- ++ i mnd., og har utbetalt 6.000,- i lån/stipend pr. mnd. - har man da krav på noe støtte fra sosialkontoret? Av typen hvis du har mindre enn firetusenetellerannet igjen etter at faste utgifter er betalt så har du krav på støtte? "....................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 I Oslo får ikke studenter lån i hvert fall 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Jeg får iallefall zipp, og jeg har får ikke lån eller noe annenstøtte fra lånekassen heller.. Du må slutte skolen, om du skal få trygd. Desverre. 0 Siter
tiliti Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Studenter har ikke krav på sosialstønad, men dersom du har barn eller er ufør kan du søke bostøtte. Kjøp/lån legathåndboka og søk støtte hos legatene som passer for deg. 0 Siter
Gjest madammim Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Hei! Det stemmer at "vanlige" studenter normalt ikke har krav på sosialhjelp. På sosialsenteret der jeg jobber blir studenter rådet til å ta seg jobb ved siden av studiene, sæke legater/stipender osv for å klare seg. MEN hvis du er syk og ikke kan jobbe/studere så kan saken stille seg annerledes. Bare så det er sagt. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.