Gjest kvalm av høyre-bølgen Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Det er jo bare elendighet i gamlelandet. Helseforetak må ta opp lån for å betale ansatte lønn, regjeringsmedlem sier det er helt normalt...??? Tenk for en uro slikt skaper, blant syke og eldre, blant ansatte og folk flest. Den ene kommunen etter den andre varsler kutt i skoletilbud og andre tilbud til barn, syke og eldre. Hvor ellers kan en bunnskrapt kommune spare? Så sitter jern-erna der og sier at det ikke nytter og be om mere penger. Jeg blir så sabla provosert av det kvinnemennesket der! Ja, jeg gleder meg til neste stortingsvalg, måtte resultatet bli knallrødt. Det er på tide at solidaritetstanken og omsorgen for de svakeste kommer på dagsorden igjen. Nå telles bare kroner, det kastes gjerne millioner ut av landet til prosjekt som gir prestisje, men å hjelpe de gamle og svake her i landet er visst en helt fremmed tanke. Jeg tviler også på at det er så mye gevinst i å si opp for fote i offentlig sektor, noen skal jo fø på alle de arbeidsledige også. 0 Siter
Lenny Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 Å legge ned ulønnsomme/unødvendige arbeidsplasser frigjør arbeidskraft til mer lønnsomt og nyttigere arbeid. At å hjelpe svake og gamle her i landet er en fremmed tanke er vel å overdrive en smule? 0 Siter
petter smart Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Ja alt var jo så mye bedre da AP var ved makten... (ironi). En kan ikke anklage en regjering som har sittet ved makten noen få år for alle problemene en har. Dette er noe som har skjedd i løpet av mange år, der AP har sittet ved makten de fleste av dem. De har jo et poeng i at det ikke bare er å pøse inn penger for å hjelpe på situasjonen. Det fører til inflasjon, og dessuten er det ofte ikke nok infrastruktur og kvalifiserte arbeidere. Men jeg er helt enig i at en sparer ofte lite i praksis på å si opp personer innen bl.a. helse og skoler. En utsetter regningen og/eller overfører den til et annet budsjett. Men det er en kjensgjerning at veldig mange i Norge jobber innen det offentlige, vi trenger flere i industrien som skaper noe. 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Det er nok bedre at kommunene aldri blir påminnet om at de må tenke effektivitet og utnyttelse av ressurser. Det er mange eksempler på kostnadseffektive kommuner, som får betydelig mer ut av hver krone enn mange andre. Så har vi de som ukrtisk bruker penger til det er tomt, og deretter roper opp om mer fra staten. 0 Siter
Goliath Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg er enig med deg når det gjelder politikere generelt - og hva de har klart (eller ikke klart) å gjøre de siste titalls år. Men å skylde på høyrebølgen er alt for enkelt. Det vi ser nå er vel så mye et resultat av venstre (Ap ++)sidens politikk gjennom mange år...... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.