Gå til innhold

Re: HASTER - Bangkok vaksiner

Anbefalte innlegg

Takk for betryggende svar, Miklos Degre.

Lurer også på:

1) Er det livsfarlig dersom jeg mot formodning skulle bli smittet av noe av det som har vært nevnt (polio, difteri, malaria, hepatitt A)? Død, invaliditet, varige men? 2) Er noe av det uhelbredelig? 3) Kan du i farten komme på noen andre vaksiner jeg kan vurdere ved neste reise til Bangkok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126166-re-haster-bangkok-vaksiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Alle de tre sykdommene kan være ganske alv¨rlige. Kanskje minst hepatitt A, som vanligvis forårsaker kun en akutt hepatitt, som går over av seg selv i løpet av noen mndr. Noen ganger (sjelden) kan dette være ganske hard. Malaria er en meget ubehagelig sykdom som man kan ha "glede" av i mange år senere. Polio, den minst sannsynlige (den er praktisk talt borte, og siste år påvist kun i 4 land),kan jo i noen tilfelle forårsake lammelser og difteri kan i sjeldne tillfelle forårsake skade på hjertemuskulaturen. Jeg tror at det kan være aktuelt med vaksine mot Japansk ensefalitt.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Alle de tre sykdommene kan være ganske alv¨rlige. Kanskje minst hepatitt A, som vanligvis forårsaker kun en akutt hepatitt, som går over av seg selv i løpet av noen mndr. Noen ganger (sjelden) kan dette være ganske hard. Malaria er en meget ubehagelig sykdom som man kan ha "glede" av i mange år senere. Polio, den minst sannsynlige (den er praktisk talt borte, og siste år påvist kun i 4 land),kan jo i noen tilfelle forårsake lammelser og difteri kan i sjeldne tillfelle forårsake skade på hjertemuskulaturen. Jeg tror at det kan være aktuelt med vaksine mot Japansk ensefalitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...