Gå til innhold

FU:Har du pels?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke pels, men et lite geiteskinn har vi.

Pels er jo varmt og godt, da.

Hva er forresten verre med å kjøpte pelsjakke enn å kjøpe skinnjakke?

Jeg har skinnjakke. Har aldri hørt noen si at _det_ er ille. Hvorfor er det verre med pels enn skinn?

Forresten spør jeg også om det er verre for dyret å leve en stund og så bli slaktet, dersom pelsen blir brukt, enn dersom kjøttet blir brukt. Dødt blir jo dyret uansett. Er det mer synd på et dyr som blir slaktet for pelsen enn for kjøttet? Dyret vet jo ikke dette mens det lever. Det viktige er vel at dyra blir stelt bra med mens de er i live.

Gjest Pricilla
Skrevet

Har du pels?

Nei, men har skinnjakke. Vil ikke ha pels heller...

Hva slags pels?

Fuskepels har jeg! ; ) (Krage)

Synes du det er ok å avle dyr for å kun bruke skinnet?

Ja og nei... Å ha mink i trange bur for at fine damer skal ha pelskåpe synes jeg er ekkelt. Å avle dyr for å spise synes jeg er ok. Å ha en skinnjakke til en ku som man spiser uansett synes jeg er greit...

Synes ikke mennesker kler dyrehår...

Skrevet

I oldtida, på beg. av 80-tallet var jeg eier av en saueskinnsjakke. Sånn gusjebrun sak. Det er vel det nærmeste jeg har kommet.

Nei - jeg har ikke sans for pelsdyroppdrett. Kan ikke se noen gode argumenter for å opprettholde en slik industri.

Det er mye rart som foregår i matproduksjons-dyreholdet også, men det blir et sidespor.

Gjest Nikkløs
Skrevet

Er ikke så farlig med dem, de blir jo skutt fra helikopter.

Ja, jeg har ei sauepelskåpe som jeg er kjempeglad i og bruker med god samvittighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...