Gå til innhold

Hva går av folk?

Gjest er det meg eller alle andre?

Anbefalte innlegg

Gjest er det meg eller alle andre?
Skrevet

På buss og bane flytter de seg ikke når noen skal ut og inn, når de tydelig står i veien, breier seg over setene. I butikken går de i sneglefart foran deg midt i mellom reolene, uten å vike til siden når jeg kommer med mål for melkedisken. På jobben ringer de meg ned for å fortelle at alt er æsj ved varene vi leverer,men sier ikke unnsyld når det er deres åpenbare feil at det ikke gjør det. På foreldremøtet elsker de å høre sin egen semme fortelle om gullet, og tror vi andre synes det også. BRRRRRRrrrrr!

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke deg
Skrevet

Du glemte alle de som stiller seg opp rett i døråpninga til butikken og prater med kjentfolk de møter. Umulig å komme hverken inn eller ut.

Gjest fifty-fifty
Skrevet

Om det er deg eller alle andre er vel 50/50 tenker jeg. I en stresset hverdag er det lett å hisse seg opp over småting, det kommer på toppen av alt det andre.

Men på den andre siden synes også jeg at det er mye mer uhøflighet og egoisme som rår. Å ta hensyn til sine medmennesker er et ukjent begrep for enkelte.

Sist lørdag sto jeg i kassakø på kolonialen. Foran meg hadde jeg to stykker, bakover var det lang kø. Den ene av de to hadde fått sine varer igjennom og hadde betalt, men ikke pakket ned og hennes varer (ganske mange) opptok den ene delen av båndet. Hun selv stod i kø for å levere lotto rett ved siden av, og tiden i lottokøen benyttet hun til å prate med en annen, ikke til å legge varene sine i poser (noe hun godt kunne ha gjort). Dette førte til enda mer kø, og vanskeligheter for kassapersonalet da det ikke var mer ledig plass igjen på båndet, for mannen før meg hadde også en del varer. Først da jeg var ferdig med å pakke mine varer, begynte hun å pakke sine.

Skrevet

Folk er sløve. Dessverre. Jeg holdt på å fly i flint her om dagen, jeg prøvde å rekke toget, som for første gang i mitt liv var et halvt minutt for tidlig ute. Løp ned rullebåndet på Oslo S, men det var jo stappfullt med folk som sto overalt. Jeg ropte og prøvde å bane meg vei - hadde NESTEN klart det, da det sto to feite kjerringer nederst, de klarte jeg ikke å dytte til side. Dørene lukket seg rett for nesa på meg og de to andre som løp bak meg.

Hadde du møtt meg da, hadde du sannsynligvis himlet no' veldig, for det som da slapp ut av meg var det sjarmerende "Fittekjerring!".

Skrevet

Folk er sløve. Dessverre. Jeg holdt på å fly i flint her om dagen, jeg prøvde å rekke toget, som for første gang i mitt liv var et halvt minutt for tidlig ute. Løp ned rullebåndet på Oslo S, men det var jo stappfullt med folk som sto overalt. Jeg ropte og prøvde å bane meg vei - hadde NESTEN klart det, da det sto to feite kjerringer nederst, de klarte jeg ikke å dytte til side. Dørene lukket seg rett for nesa på meg og de to andre som løp bak meg.

Hadde du møtt meg da, hadde du sannsynligvis himlet no' veldig, for det som da slapp ut av meg var det sjarmerende "Fittekjerring!".

*lol*

Skrevet

Det var stygt, nanna!

Skrevet

Det var stygt, nanna!

Jeg vet det. Helt ulikt snille, dydige meg.

Gjest så mangt
Skrevet

Det er vel dette som heter "å leve i et samfunn" eller "å leve i fellesskap med andre".

Noe heter "å ta hensyn" og noe heter "å ha antenner".

Og så er det noe som heter at folk er rare....

Skrevet

Fra Tommy & Tiger'n (fritt etter dårlig hukommelse):

Tommy: "Folk er så selvsentrerte, de tenker bare på seg selv."

Tiger'n "Ja, menneskene er blitt altfor egoistiske, de tenker ikke på andre."

Tommy: "Nemlig! Alt ville blitt så mye bedre hvis alle bare kunne tenke mer på _meg_."

:-) Er enig med deg da, det finnes virkelig noen som tror at alle andre skal vike for en, men vi har folk har jo ikke øyne i nakken heller, når vi kommer bak dem poå butikken eller prøver å komme forbi på vei til T-banen.

Og reaksjonstid.. Noen er rett og slett bare trege i hjernen!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...