Gå til innhold

Hvor lang tid før skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først må en søke om separasjon. Når denne er innvilget, må en være separert i ett år før skillsmisse kan invilges. .- En må søke om skillsmisse også (ett år etter en ble separert) - dette skjer ikke automatisk... Skjemaer fås ved å henvende seg til Fylkesmannen, det er også denne instansen som behandler separasjons- og skillsmissebevilling.

Først må en søke om separasjon. Når denne er innvilget, må en være separert i ett år før skillsmisse kan invilges. .- En må søke om skillsmisse også (ett år etter en ble separert) - dette skjer ikke automatisk... Skjemaer fås ved å henvende seg til Fylkesmannen, det er også denne instansen som behandler separasjons- og skillsmissebevilling.

Dette ble nok litt kryptisk. Jeg mente egentlig å spørre de skilte om hvor lang tid det tok fra giftemål til skilsmisse. Som en motvekt til "hvor lang tid tok det før han fridde" tråden på forrige side.

Dette ble nok litt kryptisk. Jeg mente egentlig å spørre de skilte om hvor lang tid det tok fra giftemål til skilsmisse. Som en motvekt til "hvor lang tid tok det før han fridde" tråden på forrige side.

Åja... :) For min del tok det ca. 6 1/2 år fra giftemål til brudd... :-) Satser på, og er vel egentlig sikker på at jeg har truffet den rette denne gangen..

Nøyaktig 5 år og 2 mnd, men hadde gubben vært litt ærligere og fått ut fingeren litt før så hadde det vel vært enda kortere.

Forsåvidt greit nok at det drøyde såpass lenge, sånn som reglene er nå er grensa for å få enkepensjon etter ham at vi må ha vært gift i 5 år. ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...