Studinne1365380599 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg er en jente på 20år som har B12 mangel. Har fått injeksjoner for dette i ca 4år nå, og må fortsette resten av livet. Da jeg begynnte på dette var jeg ganske lågt nede, det vil si at jeg måtte ha en ganske mange injeksjoner i begynnelsen. Nå har jeg fått beskje av legen at jeg har for mye fett i blodet, noe jeg synes er rart. Jeg spiser faktisk veldig sunt og bra(trodde jeg) lager middager med ris og poteter,bruker bevisst lite smør og fett.Spiser ikke sjokolade og lignende, og drikker ikke brus. ETter å ha spist meg mett på middag, og venter 5min så får jeg et behov for søte ting, prøver å ungå dette med å spise en banan. Hvorfor får jeg sånn trang når jeg er mett? Det er plagsomt! Jeg trener også tre ganger i uken. Men sist jeg var hos legen sa hun atjeg hadde lavt blodtrykk. Jeg fryser alltid på hendene og føttene, noe som kan være veldig plagsomt. og har også store svetteproblemer under armene.(klarer å få ned dette med et apotek legemiddel alminiumklorid), men det svir og klør veldig. Vet dere hva jeg kan gjøre med dette svette problemet? Men tilbake til fett i blodet, fikk beskjed av legen at jeg ikke måtte drikke cola og spise sjokolade, spise fisk. Jeg spiser ikke sjokolade, drikker ikke brus og spiser fisk minst 2 ganger i uken.Mistet litt tiliten til legen når hun sa, ja men da vet jeg ikke hva det kan være. Jeg går også på p-piller (Trionetta) gått på dem i fire år. Hørte en kolega av meg si at viss jeg hadde lite magnesium i blodet, så ville blodet gå sakte rundt i blodet, stemmer dette? Hva kan jeg gjøre? Mange tenker kanskje at jeg er overvektig nå, noe jeg ikke er. Folk rundt meg fikk sjokk når jeg fortalte dem det, de skulle ikke sagt noe visst jeg var kraftig at jeg hadde mye fett i blodet. Jeg fikk dårlig selvtilit etter å ha vært til legen, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen hjelpe meg? Føler alt dette har en sammenheng med hverandre, hadde vært fint å fått svar på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest insulinproblemer Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 "ETter å ha spist meg mett på middag, og venter 5min så får jeg et behov for søte ting, prøver å ungå dette med å spise en banan. Hvorfor får jeg sånn trang når jeg er mett?" Kanskje du har insulinresistens? Da får man gjerne lyst på noe søtt etter middagen. Sjekk ut Fedon Lindbergs sider og artikler om denne sykdommen. http://home.no.net/fridulf/insulinresistens.htm http://www.roli.no/om.htm Ang. B12-mangelen; er det påvist noen årsak til at du mangler dette? Er problemet at du ikke produserer nok av intrisic factor, eller har du kanskje et kosthold med lite inntak av de matvarene hvor B12 finnes? Jeg har selv gått på injeksjoner flere ganger igjennom flere år, fordi jeg hadde B12-mangel. Jeg også trodde at jeg hadde et normalt, sunt kosthold med alle de matvarene hvor B12 finnes (kjøtt, egg, melk, ost, grønne grønnsaker). Men nå det siste halve året har jeg tatt B12 tilskudd i form av tabletter fra helsekosten, og nå slipper jeg injeksjoner fordi nivået er normalt. Dette tyder jo på at jeg likevel ikke har hatt et tilfredsstillende kosthold med nok B12, eller at jeg kanskje trenger mer B12 enn vanlig. Kanskje B12-tabletter kan hjelpe deg også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studinne1365380599 Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 "ETter å ha spist meg mett på middag, og venter 5min så får jeg et behov for søte ting, prøver å ungå dette med å spise en banan. Hvorfor får jeg sånn trang når jeg er mett?" Kanskje du har insulinresistens? Da får man gjerne lyst på noe søtt etter middagen. Sjekk ut Fedon Lindbergs sider og artikler om denne sykdommen. http://home.no.net/fridulf/insulinresistens.htm http://www.roli.no/om.htm Ang. B12-mangelen; er det påvist noen årsak til at du mangler dette? Er problemet at du ikke produserer nok av intrisic factor, eller har du kanskje et kosthold med lite inntak av de matvarene hvor B12 finnes? Jeg har selv gått på injeksjoner flere ganger igjennom flere år, fordi jeg hadde B12-mangel. Jeg også trodde at jeg hadde et normalt, sunt kosthold med alle de matvarene hvor B12 finnes (kjøtt, egg, melk, ost, grønne grønnsaker). Men nå det siste halve året har jeg tatt B12 tilskudd i form av tabletter fra helsekosten, og nå slipper jeg injeksjoner fordi nivået er normalt. Dette tyder jo på at jeg likevel ikke har hatt et tilfredsstillende kosthold med nok B12, eller at jeg kanskje trenger mer B12 enn vanlig. Kanskje B12-tabletter kan hjelpe deg også? Jeg har B12 mangel pga jeg ikke har det stoffet i kroppen som tar opp dette(som skulle ligget i en tarm i magen).Derfor må jeg få det innført rett i blodet, det nytter ikke med tabelletter eller å spise mat med b12 for meg. Dette er referat i fra min lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studinne1365380599 Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 "ETter å ha spist meg mett på middag, og venter 5min så får jeg et behov for søte ting, prøver å ungå dette med å spise en banan. Hvorfor får jeg sånn trang når jeg er mett?" Kanskje du har insulinresistens? Da får man gjerne lyst på noe søtt etter middagen. Sjekk ut Fedon Lindbergs sider og artikler om denne sykdommen. http://home.no.net/fridulf/insulinresistens.htm http://www.roli.no/om.htm Ang. B12-mangelen; er det påvist noen årsak til at du mangler dette? Er problemet at du ikke produserer nok av intrisic factor, eller har du kanskje et kosthold med lite inntak av de matvarene hvor B12 finnes? Jeg har selv gått på injeksjoner flere ganger igjennom flere år, fordi jeg hadde B12-mangel. Jeg også trodde at jeg hadde et normalt, sunt kosthold med alle de matvarene hvor B12 finnes (kjøtt, egg, melk, ost, grønne grønnsaker). Men nå det siste halve året har jeg tatt B12 tilskudd i form av tabletter fra helsekosten, og nå slipper jeg injeksjoner fordi nivået er normalt. Dette tyder jo på at jeg likevel ikke har hatt et tilfredsstillende kosthold med nok B12, eller at jeg kanskje trenger mer B12 enn vanlig. Kanskje B12-tabletter kan hjelpe deg også? Ang søthungeren...Jeg er ikke overvektig. Veier 60kg er 165-70 høy og er 20år. Føler ikke dette stemte helt for min del... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.