Gå til innhold

ned i vekt med livsstilsendring

Gjest ned i vekt osv

Anbefalte innlegg

Gjest ned i vekt osv

Jeg har nylig fått diagnose urinsyregikt/RA, etter lang tids plager med det legen trodde var langvarig bekkenløsning r/t fødsel for år siden. Jeg har nå bestemt meg for å gjøre livet lettere å bære - bokstavelig talt. Jeg vil ned ca 15 kg. Jeg vet at mitt overvektproblem ligger i dårlige vaner, for lite inntak av vann samt for lite aktivitet. Ergo begynte jeg å trene for 3 uker siden, variert aerobic (1t styrke, 1t fatburner, 1t step). Jeg har også byttet ut lightbrusen med vann, og saften med jada-saft. MEN! Jeg er en uforbederlig godtegris, og ELSKER å kose meg med is eller lignende når favorittprogrammene på tv ruller over skjermen... Og JA- det blir stort sett noe FY-mat hver dag. Jeg vet av erfaring at dersom jeg kutter tvert, så vil jeg sprekke første dag, rett og slett på grunn av dårlig motivasjon rettet mot å ikke kunne kose seg som før. Jeg har derfor tenkt å trappe ned... Først lanserer jeg en "sunnhetsdag" i uka. Ikke noe godteri og skikkelig sunn frokost, lunsj, middag og mellommåltid (inspirasjon fra et Grete Roede kurs jeg gikk på for en tid tilbake). Når jeg har gjort det i et par uker, så vil jeg gå over til å ha TO sunne dager... og så øke slik, til jeg har kun EN godtedag igjen - slik det BØR være.

Noen som har positive eller negative kommentarer til dette? Høres treningen bra ut i forhold til målet mitt? Mer enn det er det vanskelig å få til pga familie- og boforhold.

Håper på svar!! :0 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...