Gjest ned i vekt osv Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg har nylig fått diagnose urinsyregikt/RA, etter lang tids plager med det legen trodde var langvarig bekkenløsning r/t fødsel for år siden. Jeg har nå bestemt meg for å gjøre livet lettere å bære - bokstavelig talt. Jeg vil ned ca 15 kg. Jeg vet at mitt overvektproblem ligger i dårlige vaner, for lite inntak av vann samt for lite aktivitet. Ergo begynte jeg å trene for 3 uker siden, variert aerobic (1t styrke, 1t fatburner, 1t step). Jeg har også byttet ut lightbrusen med vann, og saften med jada-saft. MEN! Jeg er en uforbederlig godtegris, og ELSKER å kose meg med is eller lignende når favorittprogrammene på tv ruller over skjermen... Og JA- det blir stort sett noe FY-mat hver dag. Jeg vet av erfaring at dersom jeg kutter tvert, så vil jeg sprekke første dag, rett og slett på grunn av dårlig motivasjon rettet mot å ikke kunne kose seg som før. Jeg har derfor tenkt å trappe ned... Først lanserer jeg en "sunnhetsdag" i uka. Ikke noe godteri og skikkelig sunn frokost, lunsj, middag og mellommåltid (inspirasjon fra et Grete Roede kurs jeg gikk på for en tid tilbake). Når jeg har gjort det i et par uker, så vil jeg gå over til å ha TO sunne dager... og så øke slik, til jeg har kun EN godtedag igjen - slik det BØR være. Noen som har positive eller negative kommentarer til dette? Høres treningen bra ut i forhold til målet mitt? Mer enn det er det vanskelig å få til pga familie- og boforhold. Håper på svar!! :0 ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Synes det høres helt greit ut jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.