Gå til innhold

Blir jeg lurt hvis.... (hvitevarer igjen)

Anbefalte innlegg

...jeg går inn i en butikk (Elkjøp eller Expert eller hva de nå heter) og gir dem en max-sum og ber dem sette sammen en pakke med vaskemaskin, kjøleskap, støvsuger og oppvaskmaskin (evt. tørketrommel) til meg? Hva bør forresten en slik max-sum være? Jeg er ikke ute etter Miele, men er heller ikke interessert i en vaskemaskin til 2500,-, mer en mellomting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126710-blir-jeg-lurt-hvis-hvitevarer-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke sjekke priser på forhånd og så be om et tilbud på det du ønsker av hvitevarer i butikken?

Det må da være greit å ha en formening om hva det skal koste. Ellers så vet du jo ikke om du har gjort en bra deal eller en dprlig deal..

:-)

Tips: Sjekk prisene på Elprice også. Ofte billigere enn de andre kjedene - og det som er viktigere, de har god service når noe ikke virker som det skal (det er min erfaring i alle fall). Å reklamere på noe hos Elkjøp er jo en studie i tålmodighet og stahet..

Som de andre her svarer, så er det faktisk en god del å hente på et "pakketilbud".

Finn ut hva du vil ha og lag en liste. Denne kan du enten gå rundt og levere personlig i butikkene, eller enda bedre: fakse/e-poste/sende i posten til alle aktuelle butikker.

Når tilbudene kommer inn, og du f.eks. har fått det rimeligste tilbudet fra Expert, kan du ringe Elkjøp og si at du får det så og så billig på Expert og spørre om de kan matche/gå under.

Det er ikke alle varer disse butikkene har så mye å gå på, men på andre varer igjen kan du få store rabatter.

Altså: Finn ut hva du vil ha, og kjøp alt på samme sted etter forhandlinger. (Dette er ganske gøy, og så er det så deilig etterpå når man ser hva man har spart.)

Annonse

Gjest josefine1

Husk en ting, hvis du skal be om tilbud fra Elkjøp så sjekk prisene på nettet ..... det er OFTE at prisene demmes er billigere på nettet enn i butikkene, de er pliktet til å gi deg prisen som står på nettet.

Butikkene opplyser aldri dette, så en må finne det ut selv ....... dårlig spør du meg, men en kan iallefall spare tusenlapper på dette.

Her i Oslo finnes det et B-vareutsalg for hvitevarer. Varene der er som regel betydelig nedsatt i pris, og ofte er det bare små skjønnhetsfeil på varene (eks: ei lita ripe i lakken på en av sidene som ikke vil synes når du setter vaskemaskina på plass på badet). Finnes det noe sånt der su bor? Kanskje vel verd å ta en titt?

Gjest erblittlurt

Husk en ting, hvis du skal be om tilbud fra Elkjøp så sjekk prisene på nettet ..... det er OFTE at prisene demmes er billigere på nettet enn i butikkene, de er pliktet til å gi deg prisen som står på nettet.

Butikkene opplyser aldri dette, så en må finne det ut selv ....... dårlig spør du meg, men en kan iallefall spare tusenlapper på dette.

hvor på nettet da?

De har vel sluttet med dette da, å konkurrere med nettbutikker. Tror elkjøp også har sluttet med dette, men er ikke helt sikker. Men du kan jo bestille det på nett også eventuelt, etter du har fått litt tips i butikken og kikket hva de har...

Annonse

Gjest josefine1

De har vel sluttet med dette da, å konkurrere med nettbutikker. Tror elkjøp også har sluttet med dette, men er ikke helt sikker. Men du kan jo bestille det på nett også eventuelt, etter du har fått litt tips i butikken og kikket hva de har...

Jeg har ei venninne som akkurat har spart 1500,- på diverse julegaver, hvor da varene var billigere på nettet enn det de var i butikken.

Så Elkjøp klarer iallefall ikke å oppdatere prisene sine likt pr. nettside og butikker enda.

Det er litt teit dersom de ikke vil matche sin egen nettbutikk da.

Det er litt teit dersom de ikke vil matche sin egen nettbutikk da.

nja, men nettbutikker har jo en helt egen drift, og kan få presset prisene vannvittig lavt da, det er derfor butikkene vanskelig kan konkurrere med nettbutikkene, og da kan de jo bare be kunden bestille varen på nettet, med den servicen og ekstratiden det vil ta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...