Gjest alive&kicking Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg fikk høre på radioen i dag at slik kreftsykdommen utvikler seg, så vil annethvert barn få kreft i løpet av livet. Jeg ble helt panisk. Og redd. Hva kan man gjøre for å "forebygge" denne fæle sykdomsformen? Jeg er livredd for kreft. Det er noe av det jeg er mest redd for. I min familie har det kun vært et tilfelle (brystkreft), men det finnes vel ingen garanti for at jeg ikke kan få det. Jeg regner med at livstilen har noe å si. Jeg røyker ikke, og drikker svært sjelden alkohol, men jeg har ikke akkurat de sunneste matvanene. Er desverre litt for glad i junkfood og cola. Nå vil jeg gjerne legge om kostholdet mitt (og til resten av familien). Hva kan jeg evt. spise for å bedre kostholdet? Jeg er ikke så glad i salater og grønnsaker. Det blir litt "vidstrakt" dette, men alle gode råd tas i mot med takk og gjerne sunne oppskrifter også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Mye frukt og grønt er nok viktig. Fisk sikkert, evt. tilskudd av diverste omega-fettsyrer. Ikke solarium, var det ikke max. 1 gang i mnd som ble anbefalt før hudkreftfaren steg dramatisk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Mye frukt og grønt er nok viktig. Fisk sikkert, evt. tilskudd av diverste omega-fettsyrer. Ikke solarium, var det ikke max. 1 gang i mnd som ble anbefalt før hudkreftfaren steg dramatisk? Ja, solarium rører jeg ikke lengre. Før var jeg en solariumsklatt. Men etter jeg fikk barn har jeg blitt hysterisk panisk for alt som kan utsette meg for sykdommer. Bare det er vel helt SYKT? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det beste er å spise variert, men med mye frukt og grønnsaker. Lev regelmessig - få nok søvn, spis nok, forsøk å unngå stress. Lag mest mulig mat selv, fra bunnen av. Unngå transfettsyrer (margariner, kjeks osv). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariaden Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Lag maten selv fra bunnen av. Velg mest mulig økologisk produserte matvarer, da får du ikke i deg så mange giftstoffer. Lev sunt med mye mosjon. Nå er det ikke bare maten og livsstilen vi blir syke av, det er også mye forurensing rundt oss som avgjør sykdomsforekomsten. Hvis du har tid og krefter til overs kan du sikkert gjøre en innsats i organisasjoner som f.eks. Bellona, Miljøheimevernet etc. for å bedre barns fremtid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.