Gå til innhold

Strekk i legg

velvære

Anbefalte innlegg

Jeg har 2-3 år vært plaget med det jeg tror er strekk på baksiden av leggene. jeg er 38 år og drevet med idrett, først og fremst ski og orientering siden jeg var barn. Har aldri vært plaget av skader bortsett fra overtråkk i ankelen, så frustrasjonen ble stor da jeg for ca 3 år siden måtte begrense treningen pga smerter i leggene. Smertene sitter i tjukkleggen og når det er som verst er det vondt også når jeg går vanlig gange. Må si jeg begynner å bli forholdsvis utålmodig. Det går greit å sykle og gå på ski, men jeg savner å sette på meg joggeskoa for å løpe en tur. Jeg har alltid vært flink til å tøye, løper stort sett på sti og grusvei. Prøver å unngå asfalt og er flink til å bytte på skotøy.Har vært hos legen min og bedt om rekvisisjon til fysioterapeut og har fått det, men han mente at det ikke ville hjelpe særlig og det å komme inn til fysioterapeut er jo heller ikke så enkelt. Har du noen råd å gi, kan det være alternativ behandlingsformer som kan benyttes? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-velvære.

Når du er glad i å trene, forstår jeg godt at du er frustrert over disse leggsmertene som legger begrensninger. Du har egentlig i 3 år gjort det som er riktig, når slikt oppstår. Du har trent og vært i aktiviteter som ikke har provosert bena dine, nemlig sykling, skigåing ol. Nesten forbausende at det som kanskje startet som belastningssmerter, ikke gradvis har blitt bedre. jeg vil ikke foreslå noen behnadling, før en bedre diagnose er stillet. Jeg har opplevd liknende smerter hos aktive mennesker når trykket i den dype leggmuskulaturen blir for høyt. Dette skjer ved at den tynne hinnen som "pakker inn" musklen av en eller annen grunn blir for stram. En idrettspoliklinikk som NIMI i Oslo eller Rosenborgklinikken i Tr.heim har kompetanse til å vurdere dette. Viser dette seg å være situasjonen, kan et mindre operativt inngrep være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...