Gå til innhold

Spørsmål om allergi


plommeblomst

Anbefalte innlegg

plommeblomst

For noen år siden fikk jeg påvist middallergi. Det går stort sett greit, får noen kløende stikk av og til som jeg tror skyldes dette. Noen somre på denne tiden får jeg kløe i øyne og nese og deromkring (gane) og jeg lurer på om jeg kan ha fått pollenallergi i tillegg, eller om det er middallergien som gir disse symptomene. Jeg bruker Livostin, og det hjelper. Nå har jeg dessuten litt sår hals, helt "øverst" mot svelget, og jeg lurer også på om dette er allergisymptom eller om jeg har fått noe annet rusk der. Glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Ragnhild Halvorsen

Hei Plommeblomst

Middallergien din slår seg nok helst på nese og øyne, men for det meste året rundt. Det at du nå har plager om sommeren kan helt klart tyde på en pollenallergi. Livostin er greitt å bruke, men hvis plagene med kløe i halsen og ganen tiltar, kan det være lurt å bruke allergitabletter i tillegg. Spør på apoteket, du får en minstepakning uten resept.

Ragnhild Halvorsen

Spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Hei Plommeblomst

Middallergien din slår seg nok helst på nese og øyne, men for det meste året rundt. Det at du nå har plager om sommeren kan helt klart tyde på en pollenallergi. Livostin er greitt å bruke, men hvis plagene med kløe i halsen og ganen tiltar, kan det være lurt å bruke allergitabletter i tillegg. Spør på apoteket, du får en minstepakning uten resept.

Ragnhild Halvorsen

Spes.immunologi

Takk for svaret. Jeg har kjøpt noen tabletter, har dem i bakhanda i tilfelle symptomene blir verre. Men jeg lurer på en annen ting, kan trøtthet være en bivirkning av Livostin spray eller dråper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...