Gå til innhold

kjønnssykdom? bekymret..

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 24 år som har noen spørsmål. Sist mnd hadde jeg blødninger midt i brettet (går på trionetta) samt en gang ved samleie. Har nå merkbart med utflod, denne er hvit, lukter ikke noe spesielt. Kjente på cervix og følte en liten hard rund klump el. knute på str med en ert på den ene siden. På fingeren etterpå var det en del hvitt slim/utflod. Er nå på de hvite pillene på trionetta 21 brettet. Har i de siste mnd vært veldig sliten, sovet mye, gjerne 10 t per natt. ellers ok. hva kan dette være?

Samt, i fjor sommer (mai/juni) var jeg hos gynekolog i utlandet (studier) og fikk beskjed om at jeg hadde pap-smear 2, men at dette ikke var noe å bekymre seg over. men hva vil pap 2 egentlig si? har prøvd å forhøre meg, samt se i bøker, men finner aldri noe konkret svar på det.

Bør jeg ta en tur til gynekologen igjen selv om jeg var der i mai?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127078-kj%C3%B8nnssykdom-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hvit utflod er hyppigere hos kvinner enn man skulle tro. Det kan være resultat av infeksjon, f. eks.soppen Candida, evt. bakterier, men det er også mulig at det er et resultat av en ubalanse i det lokale miljøet,, normale bakterier, surhetsgrad, etc. Hvis de er eneste symptomer du har vil jeg foreslå at du ser det ann noen uker. Er det mere plager bør du få undersøkt hos lege. Jeg har vondt for å tro at den "erten" du kjente har noen sammenheng med utfloden. Men går det ikke bort er det riktig å få det undersøkt. "pap-smear" refererer til celle undersøkelse fra lirmorshalsen, dette er egentlig en undersøkelse på livmorskreft og det er egentlig en slags slang å kalle det for "pap-2". Det betyr at du hadde noen forandringer som kan være grunn til å undersøke ved en senere anledning. Slike forandringer finnes hos mange kvinner uten at det fører til noen som helst sykdom, men det kan i noen tilfeller være uttrykk for et tidlig utviklingsstadium til noe mer alvorlig. Jeg anbefaler at du etter et par år gjentar undersøkelsen. Fortell gynekologen om det du fikk vite ifjor. Men, som sagt det er ikke noe spesiell grunn til bekymring, det er nærmest for "sikkerhets skyld"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...