Gå til innhold

Kjøpsloven-hjelp ang mobiltlf


Anbefalte innlegg

Gjest dritt telefon

Nå har min mobiltelefon til 3000kr + 2 års binding (som jeg kjøpte i mars i ÅR) gått loco for 2 gang. Til gjengjeld har jeg fått lånt en dårlig telefon uten bruksanvisning.

Er det ikke slik at man har krav på å låne en som er "tilsvarende eller bedre" under reparasjonstiden?

Hvis telefonen skulle svikte en tredje gang kan jeg vel kreve pengene tilbake!?

Er det da det jeg gav (3000kr) eller det telefonen koster idag?

DE jeg kjøpte telefonen av skylder ALLTID på reglene fra SIN leverandør, og mente DE bestemte om jeg fikk ny telefon eller pengene tilbake den tredje gangen. Noe jeg mener de ikke kan- da kjøpsloven sier noe annet!?

Hjelp meg her! Jeg skal ALDRI kjøpe noen ting der mer, for makan til hyggelig handel var greit nok det, men makan til dårlig service etter de har fått pengene mine- skal man lete lenge etter! Fraskriver seg alt ansvar....Hva kan jeg stille opp å kreve- gjerne med noe på svart/hvitt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127287-kj%C3%B8psloven-hjelp-ang-mobiltlf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iflg.kjøpsloven har selger rett til å forsøke å reparere/utbedre feilen, før kjøpet kan kreves hevet av deg. Her må man bruke skjønn, loven sier ingenting om antall ganger.

Når du har allerede gitt dem to sjanser, og telefonen skulle ryke en tredje gang, har du vært rimelig og gitt dem muligheter nok. Da kan du kreve kjøpet hevet, mener jeg man kan tolke loven som.

LOV 1988-05-13 nr 27: Lov om kjøp. (korttittel: kjøpsloven)

http://www.lovdata.no/frame-nl.html

Etter den nye forbrukerkjøpsloven trådte i kraft fra 1.juli 2002 kan kunden kreve enten omlevering eller pengene tilbake MED EN GANG. Kriteriet er at det ikke må medføre vesentlige merutgifter for selger, altså vil mobiler oftest bli forsøkt reparert. Krav på låneprodukt har du bare om det tar mer enn 7 dager, det finnes heller ingen krav til låneproduktene.

Gjest irritertja

Etter den nye forbrukerkjøpsloven trådte i kraft fra 1.juli 2002 kan kunden kreve enten omlevering eller pengene tilbake MED EN GANG. Kriteriet er at det ikke må medføre vesentlige merutgifter for selger, altså vil mobiler oftest bli forsøkt reparert. Krav på låneprodukt har du bare om det tar mer enn 7 dager, det finnes heller ingen krav til låneproduktene.

Finnes dette skriftlig noe sted? Lett forklart? begge gangene har det tatt 14dager til 3 uker før jeg har fått varen tilbake.

Annonse

Gjest dritttelefon

Denne linken til forbrukerrådet tror jeg skulle gi ganske klart svar på spørsmålene dine:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2003/1059636619.39

Klageveilederen virker ganske smart også.

Har allerede vært der nå.:0) Og skrevet brev.*SS*

Du HAR rett på ny mob. tlf. dersom de ikke har klart å fikse tlf. etter 2 ganger. Og ja - du har rett på en annen tlf. i den tiden din er til reparasjon!

Det er bare å stå på krava!

Om du skal ha ny mob.tlf. - så har du rett på samme type - eller evt. en som tilsvarer den du kjøpte ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...