Augemo Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Spillte ishockeykamp for 2 uker siden. Under kampen "ramlet" en spiller over meg, når jeg satt med benet strekt ut til siden, dvs at kneet/leggen pekte ut mot banen samtidig som kroppen var opprett (er målvakt). Dette resulterte i at benet/kneet ble presset nedover, noe som gjorde meget vondt. Tror at leddbånde(ne)t på innsiden av kne, har fått seg en skikkelig strekk. Hadde lite hevelse dagen etter, men kom meg såvidt ut av senga. Benet var også smertefullt å gå på, spesiellt når jeg bøyde/"vred" kneleddet. 2 uker har gått, og jeg kjenner fremdeles til denne skaden. Halter ikke lenger, men det gjør vondt når jeg klemmer på innsiden av kne, samt når det oppstår vridninger. Er ikke istand til å spille ishockey i skrivende stund, da det gjør (veldig) vondt på innsiden av kneet under visse målvaktsbevegelser. Lurer da på; er det leddbånde(ne)t som er strukket, eller er det noe annet? Hvor lang tid tar det for en slik skade å lege, og til jeg kan trene for fullt igjen?. Er det noe jeg kan gjøre for å korte ned "ventetiden" (behandling osv.), eller må jeg "hvile" meg frisk?. Augemo...utålmodig ishockeyspiller med vondt kne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 -Augemo. En slik kraftig skade av sidebånd i kneet er vanligvis ikke bare en overstrekking men også mer eller mindre avriving av senefibre. Dette tar erfaringsmessig 4-6 uker før det i rimelig grad har grodd sammen. Alternativ trening, som styrke og sykkel, kan du bedrive sålenge det ikke fremprovoserer smerter i og rundt kneet. Jo mer du gjør dette, jo lettere er det å komme tilbake på skøytene. Taping og knebandasjer (ortoser) gir ikke nok støtte til at du kan provosere kneet tidlig på skøyter. Stive kneortoser med side-skinner (snakk evt. med fysioterapeuten din fysioterapeuten din) kan være en ide den første tiden du er på skøyter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.