Gjest sårbar2 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 jeg har fått ett lite problem som går endel utover en allerede dårlig selvtillit..tingen er at det hender at behandleren min ikke er der når vi har avtalt time..det føles utrolig flaut å stå der og bli fortalt at nei han er ikke her.,hadde dere time?..det skjer ikke ofte men de gangene det skjer føler jeg meg utrolig liten. som at problemene mine ikke er store nok og at han har glemt meg etc. jeg er veldig varierende i humør og dette trykker veldig om jeg har en fra før dårlig dag.føler meg utrolig lite verd..annen ting er at han ikke alltid følger opp ting vi blir enige om,som å avtale time for meg på div.plasser..jeg er jævli usikker på hva jeg skal gjøre,har lite lyst å ta opp problemet,og kanskje burde jeg bare deal with it..råd mottas med takk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127788-behandler-m%C3%B8ter-ikke-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
breed Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 DETTE ER UPROFFT av psykologen!! Det går ikke an!Det har skjedd meg en gang at jeg kom til en time hvor psyk.ikke var der, men da var hun blitt syk, og de hadde ikke fått tak i meg for beskjed. Betyr denne behandleren masse for deg, eller kan du tenke deg å få en ny..har du full tillit til nåværende, blir det megaviktig at han/ hun får beskjed om hva dette gjør med deg!Det er psykisk tortur å ha forventninger om en time, særlig dager hvor selvtillit er i kjelleren, og man har tanker om at man er totalt verdiløs... så er ikke behandleren der...FY:Fa.. dette gjør meg skikkelig provosert.Og disse skal ta seg av oss som sliter fra før??! jeg berre spyr... DU MÅ klare å å sagt ifra på en eller annen måte. Skriv et brev! Der du hele tiden fokuserer på hva disse opplevelsen gjør med deg! Ikke angrip han, men snakk hele tiden ut fra deg selv. Lykke til sårbar! Stor trøste og støtteklem fra meg. Skriv gjerne om hvordan detgår! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127788-behandler-m%C3%B8ter-ikke-opp/#findComment-777746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billy Strøm Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei! Du sier "kanskje burde jeg bare deal with it." Ja, en måte å "deale" med det på er vel å si ifra til terapeuten din at det kjennes vondt når han ikke kommer til timen og ikke gir beskjed. Såpass høflighet er ikke mye å be om. Han kan jo ringe evt. legge igjen beskjed eller ringe deg på mobil hvis du har det. På samme måte når han ikke følger opp avtalte ting i terapien; si ifra at du gjerne vil igang med det dere har avtalt. Selvom man som klient kan føle seg "mindre" enn terapeuten når man har en vanskelig periode er det ikke noe feil i å si ifra om hva man trenger. Tvert imot; det er nødvendig. I hvertfall på ett eller annet tidspunkt i terapiforløpet. Terapeuten er et menneske som har speialisert seg på menneske-kunnskap og må kunne forventes å respondere positivt på at du sier i fra om hva du har bruk for. Slike bekymringer som du har nå løses nok best ved å si ifra fordi det er slitsomt å vente på at den annen part skal se behovet ditt. Det er ikke alltid lett å si ifra men jeg tror det er sunt. Det er ikke masete, det er et mennesklig og godt tegn at du reagerer når du ikke blir vist nok respekt/anerkjennelse synes jeg. Hvis han (eller hun) ikke viser velvilje kan du vel bytte terapeut etter at du føler du har gitt det nok tid. Lykke til, håper dere får en bedre relasjon etter hvert*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127788-behandler-m%C3%B8ter-ikke-opp/#findComment-777835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dette kan skje de beste - en svært sjelden gang. Skjer det gjentatte ganger, skal og bør du ta det opp. Det er svært uprofft dersom behandleren din "glemmer" at han har avtaler med deg. Om behandleren uteblir fra en time skal du selvsagt ikke betale, og du skal ha neste time gratis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127788-behandler-m%C3%B8ter-ikke-opp/#findComment-778829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 DETTE ER UPROFFT av psykologen!! Det går ikke an!Det har skjedd meg en gang at jeg kom til en time hvor psyk.ikke var der, men da var hun blitt syk, og de hadde ikke fått tak i meg for beskjed. Betyr denne behandleren masse for deg, eller kan du tenke deg å få en ny..har du full tillit til nåværende, blir det megaviktig at han/ hun får beskjed om hva dette gjør med deg!Det er psykisk tortur å ha forventninger om en time, særlig dager hvor selvtillit er i kjelleren, og man har tanker om at man er totalt verdiløs... så er ikke behandleren der...FY:Fa.. dette gjør meg skikkelig provosert.Og disse skal ta seg av oss som sliter fra før??! jeg berre spyr... DU MÅ klare å å sagt ifra på en eller annen måte. Skriv et brev! Der du hele tiden fokuserer på hva disse opplevelsen gjør med deg! Ikke angrip han, men snakk hele tiden ut fra deg selv. Lykke til sårbar! Stor trøste og støtteklem fra meg. Skriv gjerne om hvordan detgår! takk for svar:) jeg går til gratis tilbud, Psykiatrisk ungdomsteam..nå ser det ut til at det har gått seg til noe,men skjer det neste gang tror jeg at jeg tar det opp..vi har en god kommunikasjon ellers så synd at dette blir på en måte ett hinder for meg i å prate,man setter jo opp en liten mur for folk som skuffer en..takk igjen for svar,setter pris på det:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127788-behandler-m%C3%B8ter-ikke-opp/#findComment-780719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.