Gå til innhold

Nils Håvard!Hva synes du om Johannesurt?

Anbefalte innlegg

Og hvorfor tror du islam sprer seg, Grip?

Hvorfor er det at folk som kommer til Norge eller Europa ikke forkaster islam omgående?

Islam sprer seg til Vesten, selvsagt fordi muslimer kommer hit i stort antall. Ellers i verden ekspanderer islam gjennom aggresjon, terror og krig mot "vantro".

Man kan reflektere mye hvorfor totalitære samfunnssyn som islam og nazisme kan få stor oppslutning, men det er en lang historie.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• Ulv I Faarikaal

22

• Grip

6

• Kizza1365380506

1

Islam sprer seg til Vesten, selvsagt fordi muslimer kommer hit i stort antall. Ellers i verden ekspanderer islam gjennom aggresjon, terror og krig mot "vantro".

Man kan reflektere mye hvorfor totalitære samfunnssyn som islam og nazisme kan få stor oppslutning, men det er en lang historie.

Du svarer ikke på spørsmålene.

Hvordan vet du at det er selve Johannesurten som hjelper, og ikke bare din egen tro på at Johannesurt hjelper?

Jeg synes du skal være særdeles forsiktig med å proppe deg full av slike medisiner som man ikke kan dokumentere virkningen (eller bivirkningene) av. Det blir ikke "sikrere" bare fordi det er en plante - både liljekonvall og revebjelle er også planter.

Tenk deg om!

Med vennlig hilsen

Men Sør da, er det mulig å bli en så inngrodd skeptiker som deg ;o)?

Johannesurt

• Latinsk navn: Hypericum perforatum

• Vært kjent siden oldtiden som helbredende plante og ble brukt for nervøse forstyrrelser

• Studier viser at johannesurt har effekt ved nedstemthet, indre uro, søvnproblemer og depresjoner

• Vokser vilt i vår flora

• Ved riktig bruk har det nesten ingen bivirkninger

• Kalles «plantenes lykkepille»

GAMMEL. Johannesurt har vært brukt i folkemedisinen

siden oldtiden.

Kilde: Byavisen.

Men Sør da, er det mulig å bli en så inngrodd skeptiker som deg ;o)?

Johannesurt

• Latinsk navn: Hypericum perforatum

• Vært kjent siden oldtiden som helbredende plante og ble brukt for nervøse forstyrrelser

• Studier viser at johannesurt har effekt ved nedstemthet, indre uro, søvnproblemer og depresjoner

• Vokser vilt i vår flora

• Ved riktig bruk har det nesten ingen bivirkninger

• Kalles «plantenes lykkepille»

GAMMEL. Johannesurt har vært brukt i folkemedisinen

siden oldtiden.

Kilde: Byavisen.

Hei,

Da burde det jo ikke være vanskelig å få den like godkjent som andre medisiner...???

Med vennlig hilsen

Jeg har flyttet tråden til Åpent forum.

Mvh

Annonse

Gjest uten signatur

Hvordan vet du at det er selve Johannesurten som hjelper, og ikke bare din egen tro på at Johannesurt hjelper?

Jeg synes du skal være særdeles forsiktig med å proppe deg full av slike medisiner som man ikke kan dokumentere virkningen (eller bivirkningene) av. Det blir ikke "sikrere" bare fordi det er en plante - både liljekonvall og revebjelle er også planter.

Tenk deg om!

Med vennlig hilsen

Hvordan vet du at det er SSRI somvirker og ikke bare din tro på medisinen samt påvirkning fra legen og hans tro på medisinen?

Ikke kom med den der med forskning! Det er forsket på Johannesurt også. Tyskland har mye erfaring der.

Og så lytter jeg til kroppen min. Den liker ikke SSRI's bivirkninger. Det kan jo være mange skjulte farer ved SSRI også. Kanskje også ved Johannesurt. Men hvis BEGGE er farlige, så velger jeg allikevel Johannesurt. Siden den IKKE har merkbare bivirkninger og seponeringsproblemer (har hatt flere års opphold tidligere pga SSRI-bruk).

Jeg velger det som passer min kropp, og så kan du bruke SSRI hvis det passer deg.

Hvordan vet du at det er SSRI somvirker og ikke bare din tro på medisinen samt påvirkning fra legen og hans tro på medisinen?

Ikke kom med den der med forskning! Det er forsket på Johannesurt også. Tyskland har mye erfaring der.

Og så lytter jeg til kroppen min. Den liker ikke SSRI's bivirkninger. Det kan jo være mange skjulte farer ved SSRI også. Kanskje også ved Johannesurt. Men hvis BEGGE er farlige, så velger jeg allikevel Johannesurt. Siden den IKKE har merkbare bivirkninger og seponeringsproblemer (har hatt flere års opphold tidligere pga SSRI-bruk).

Jeg velger det som passer min kropp, og så kan du bruke SSRI hvis det passer deg.

Javel.

Jeg kan ikke se at noen har nektet deg å spise verken Johannesurt eller tulipaner.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...