Gjest naoomi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har du hørt hele? Syns du den er verdt å kjøpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest låtskriver Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg synes den er under pari. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har bare hørt utdrag. Mannen synger penere (etter min smak). Han sang på en fest vi hadde, og jeg tidligere hørt han synge Eidsvågsang i begravelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har bare rukket å høre på den to ganger, men synes den er veldig bra. Den har også fått svært gode kritikker i avisene... Andre cd'er du bør ha dersom du liker den typen musikk er: Norah Jones Silje Nergaard - At first light og muligens Diana Krall - Live in Paris....Men hvertfall de to første der ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blame Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Nå liker ikke jeg stemmen til Silje Nergård, måten hun synger på eller sangene hennes.. Så hva jeg synes om den nye CDen (som en av de jeg bor sammen med har), sier kanskje seg selv.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest naoomi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har bare rukket å høre på den to ganger, men synes den er veldig bra. Den har også fått svært gode kritikker i avisene... Andre cd'er du bør ha dersom du liker den typen musikk er: Norah Jones Silje Nergaard - At first light og muligens Diana Krall - Live in Paris....Men hvertfall de to første der ) Hei, Sitter her og hører på cd'n jeg kjøpte i kveld. Syns den er kjempefin og nyter sånn type musikk. Og du har virkelig rett o de andre du nevner - det er akkurat min stil. Har den til Norah Jones, den forrige til Silje N kommer nå til å bli kjøpt. Er den fin altså? Samme stilen som denne nye? Og Diana K står på ønskelisten. Syns hun er kjempeflink. har du andre tips mottas de med takk. Vet du forresten hva denne type jazz kalles? Er det noe som heter soft-jazz, tro? eller....? Ha en fin kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest All that jazz.. Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har kjøpt den og den anbefales! ) Kjøp den forrige med det samme. Veldig fine begge to. Og som noen andre nevnte: Norah Jones. Samme type musikk. Herlig ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hei, Sitter her og hører på cd'n jeg kjøpte i kveld. Syns den er kjempefin og nyter sånn type musikk. Og du har virkelig rett o de andre du nevner - det er akkurat min stil. Har den til Norah Jones, den forrige til Silje N kommer nå til å bli kjøpt. Er den fin altså? Samme stilen som denne nye? Og Diana K står på ønskelisten. Syns hun er kjempeflink. har du andre tips mottas de med takk. Vet du forresten hva denne type jazz kalles? Er det noe som heter soft-jazz, tro? eller....? Ha en fin kveld :-) Jeg er ganske så altetende jeg når det gjelder musikk. Liker alt fra Bjørn Eidsvåg til Meat Loaf og Eminem.... Har jobbet i platebutikk en del år + bor sammen med en musiker, så en kan godt kalle meg litt frika på musikk ) MEN, all den dunk-dunk-musikken + black metal liker jeg ikke. Eneste teknomusikk jeg har likt må være Faithless, men de er jo ganske "popa" etter min mening.. Er ikke sikker på hva den jazz-stilen kalles, er ikke så flink med slike begrep. Det jeg vet er at tradisjonell jazz er den mer "bråkete varianten" (i mine ører), Silje Nergaard's musikk har vel blitt omtalt som pop-jazz. Det er ikke mange slike jazzplater som er så gode som Norah Jones, Diana Krall og Silje Nergaard etter min mening...så jeg tror jeg ville sett nærmere på samle-cd'er om du vil ha flere... Her er noen fine jazzlåter da, som alle burde ha: Viktor Lazlo - Champagne & Vine + Cry me river Smoke gets in your eyes - Patti Austin Girl from Ipanema - Al Jarreau & Oleta Adams (Den er bare ekstremt nyyydelig :-), typisk "taffel-låt" med herlig vokal) Samtlige sanger er jo garantert spilt inn av en mengde artister...men låten er hvertfall nydelige. Al Jarreau er forresten svært flink. Ellers har jeg fått dilla på Jim Stärk for tida...et norsk band som spiller rolig musikk (ikke sånn I love you-klisjeer altså) MEN ! Den viktigste cd'en i samlingen (ved siden av Pink Floyd da kanskje) er Bob James & David Sanborn sin Double Vision. Det er sånn musikk du kan nyte på sofaen eller ha på når du har middagsbesøk. Stikk innom en platebutikk og prøvehør litt ) Ha en god kveld du og :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-780750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest naoomi Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg er ganske så altetende jeg når det gjelder musikk. Liker alt fra Bjørn Eidsvåg til Meat Loaf og Eminem.... Har jobbet i platebutikk en del år + bor sammen med en musiker, så en kan godt kalle meg litt frika på musikk ) MEN, all den dunk-dunk-musikken + black metal liker jeg ikke. Eneste teknomusikk jeg har likt må være Faithless, men de er jo ganske "popa" etter min mening.. Er ikke sikker på hva den jazz-stilen kalles, er ikke så flink med slike begrep. Det jeg vet er at tradisjonell jazz er den mer "bråkete varianten" (i mine ører), Silje Nergaard's musikk har vel blitt omtalt som pop-jazz. Det er ikke mange slike jazzplater som er så gode som Norah Jones, Diana Krall og Silje Nergaard etter min mening...så jeg tror jeg ville sett nærmere på samle-cd'er om du vil ha flere... Her er noen fine jazzlåter da, som alle burde ha: Viktor Lazlo - Champagne & Vine + Cry me river Smoke gets in your eyes - Patti Austin Girl from Ipanema - Al Jarreau & Oleta Adams (Den er bare ekstremt nyyydelig :-), typisk "taffel-låt" med herlig vokal) Samtlige sanger er jo garantert spilt inn av en mengde artister...men låten er hvertfall nydelige. Al Jarreau er forresten svært flink. Ellers har jeg fått dilla på Jim Stärk for tida...et norsk band som spiller rolig musikk (ikke sånn I love you-klisjeer altså) MEN ! Den viktigste cd'en i samlingen (ved siden av Pink Floyd da kanskje) er Bob James & David Sanborn sin Double Vision. Det er sånn musikk du kan nyte på sofaen eller ha på når du har middagsbesøk. Stikk innom en platebutikk og prøvehør litt ) Ha en god kveld du og :-) MÅ bare kommentere, for det var nokså morsomt å lese innlegget ditt. Fikk en del tips jeg skal sjekke ut, for du har tydlig peil på dette. Men åtte småflire litt når du nevner Al Jarreau, David sanborn og Bob James etc etc. Disse har jeg selvsagt hylla fulle av :-) Og Eidsvåg preger også hylla mi faktisk. Tilogmed lisa Nilson har funnet veien dit, men hun er inegn favoritt, det blir for platt rett og slett. Men hva med Bo Kaspers, liker du dem? Skal så absolutt kjøpe meg den andre cdn til Nergaard som du nevner. Og Oleta adams, ja, har kjempe-sansen. har hun gitt ut album som du synes er bra? Jeg har hørt sangen du nevner, og digger den. Har foreløpug ingen cdr av bare henne... jaja, mptte smile litt, for jeg likte tipsene dine. takk igjen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-781175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 MÅ bare kommentere, for det var nokså morsomt å lese innlegget ditt. Fikk en del tips jeg skal sjekke ut, for du har tydlig peil på dette. Men åtte småflire litt når du nevner Al Jarreau, David sanborn og Bob James etc etc. Disse har jeg selvsagt hylla fulle av :-) Og Eidsvåg preger også hylla mi faktisk. Tilogmed lisa Nilson har funnet veien dit, men hun er inegn favoritt, det blir for platt rett og slett. Men hva med Bo Kaspers, liker du dem? Skal så absolutt kjøpe meg den andre cdn til Nergaard som du nevner. Og Oleta adams, ja, har kjempe-sansen. har hun gitt ut album som du synes er bra? Jeg har hørt sangen du nevner, og digger den. Har foreløpug ingen cdr av bare henne... jaja, mptte smile litt, for jeg likte tipsene dine. takk igjen. mvh Og jeg som trodde jeg var helt sær ) Kanskje vi er det begge to :-) Eidsvåg er min helt ) Men jeg har lagt merke til at den typen musikk vi liker er blitt mer populært de siste årene... Har vel kanskje kommet med cafè-kulturen ? Nå kjøper ikke jeg så veldig mye musikk lenger fordi jeg nå laster ned en del fra nettet (hysj )) så jeg har ikke så mye peiling på hvilke cd'er låtene finnes på... Men et annet band å sjekke ut (som du kanskje også har) er hvertfall: Steely Dan ! Nyydelig ! Og ene halvdelen i gruppen Steely Dan er Donald Fagen. Hans cd "Kamakiriad" er helt skjønn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-781429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest naoomi Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Og jeg som trodde jeg var helt sær ) Kanskje vi er det begge to :-) Eidsvåg er min helt ) Men jeg har lagt merke til at den typen musikk vi liker er blitt mer populært de siste årene... Har vel kanskje kommet med cafè-kulturen ? Nå kjøper ikke jeg så veldig mye musikk lenger fordi jeg nå laster ned en del fra nettet (hysj )) så jeg har ikke så mye peiling på hvilke cd'er låtene finnes på... Men et annet band å sjekke ut (som du kanskje også har) er hvertfall: Steely Dan ! Nyydelig ! Og ene halvdelen i gruppen Steely Dan er Donald Fagen. Hans cd "Kamakiriad" er helt skjønn. Har hverken Steely Dan eller cd med donald F...Men disse skal definitivt sjekkes ut! takker for tipset! Jah, så får vi bare være så sære som bare det - men folket "tar etter", det har du rett i. Om enn litt sent, så... ;-) Kos deg med nydelige melodier og toner ;-) Og takk igjen for gode tips og det var hyggelig og artig å skrives her . Hilsen fra Naoomi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128130-siste-cd-til-silje-nerg%C3%A5rd/#findComment-782195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.