Gjest grønne øyne Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei. Jeg er en jente på 21 år, som lurte på om du hadde okrket å svart meg på noen spørsmål. For ca to uker siden sluttet jeg på all medisin jeg gikk på. ( Orfiril 1200 mg, efexor ( kan ikke huske hvor mye ) , serequel, og nozinan. ) Jeg har diagnosene spiseforstyrrelse, depresjon, angst og bipolar 2 lidelse . Pga vektøkning, ble jeg kjemperedd og sluttet på alt. Det førte til at jeg ble kjempedårlig, med skjelvinger, svette og kulde om en annen, kvalme med påfølegende oppkast. Men likevel tenkte jeg at dette fortjente jeg. Det som skjedde i barndommen er min feil. Jeg fortjener å ha det vondt. Etter 5 dager uten medisin, ( ble manisk ) gikk jeg med på å begynne igjen på orfiril. Dette reduserte kvalmen litt etter litt. Nå går jeg på bare orfiril, 1200 mg. Psykiateren min mener jeg er dypt deprimert blitt, og vil ha meg til å begynne på efexor igjen. Men jeg tør ikke. Er så redd for å gå opp i vekt. For er det ikke slik at mange går opp i vekt av den? Vær så snill svar ærlig... Jeg har prøvd utallige medisiner, og sluttet på alt. Jeg er så sliten NHD. Det virker ikke. Jeg fikk for tre år siden anoreksi, og nå , 3 år etter, har jeg steget til å bruke str Large i bukser. Jeg takler ikke dette. Jeg er så sliten av alt. Er fortsatt litt kvalm om kveldene, kan det komme av medisinene jeg ikke tar? Men det er jo to uker siden nå? Hvilke medisiner ville du anbefalt? Er det mulig å få noe gjennom sprøyter? I tilfelle hvilke? Jeg er så sliten, og merker at om ikke noe skjer, så skjærer det seg... Unnskyld for at denne ble så lang, men jeg håper du har tid til å svare. Mvh Grønne øyne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128199-br%C3%A5-medisinslutt-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjenner meg igjen Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei grønne øyne. Uffameg føler med deg. Har også diagnose anoreksi og bipolar. Vet at det er veldig mange som øker i vekt av orfiril. Selv har jeg brukt Lamictal som ikke gir vektøkning. Men den er best på depresjonsfronten og hjelper ikke så mye på manier. Vil anbefale Topimax jeg. Den skal hjelpe godt mot mani og gir faktisk vektreduksjon. Flere overvektige bipolare blir satt på Topimax pga denne effekten. Selv har jeg medisinpause for øyeblikket. Fikk panikk jeg også. Vekta er viktigst å ha kontroll på for meg og i det siste har det bare gått en vei..oppover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128199-br%C3%A5-medisinslutt-nhd/#findComment-780942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.