Gå til innhold

Johannesurt og SSRI –erfaringer og synsing

Anbefalte innlegg

Gjest alternativer?
Skrevet

Folk her inne rapporterer veldig ulikt om bivirkninger av SSRI - noen sier mye, noen sier lite. Dette kan tyde på at bivirkningene varierer veldig fra person til person.

Jeg har ikke lest noen som forteller om bivirkninger av JU. (Nå snakker jeg om rene bivirkninger, ikke kluss med andre medisiner samtidig.)

Folk som har prøvd begge, mener at JU har mindre bivirkninger enn SSRI.

Mange mener at SSRI har mye bedre effekt enn JU, også for mer moderate lidelser.

Mye av diskusjonene dreier seg da om:

Er det forskjell mellom JU og SSRI i effekt og bivirkninger? I så fall – hvor mye mer bivirkning skal man risikere for evt å få bedre effekt? Her er innsenderne svært uenige, basert på egne erfaringer. Det kan se ut som at svaret avhenger av hvor syk man er og hvor mye bivirkninger en er uheldig å få.

Si ifra hvis noen er uenige i denne oppsummeringen.

Gjest uten signatur
Skrevet

Det er HELT riktig oppsummert i ht mine meninger og erfaringer iallefall!

For meg virket Efexor bedre enn Johannesurt. Der og da. Men Efexor gav meg et helvete med bivirkninger og et helvete med angst og uro i ettertid, før det normaliserte seg. Men jeg sitter igjen med en angst jeg ikke hadde FØR Efexorbruk.

Men jeg foretrekker Johannesurt selv om den ikke har så kraftig virkning. Heldigvis er virkningen kraftig nok for min depresjon. Og så slipper jeg alle bivirkningene. Et superlett valg for meg iallefall!

Er en tungt deprimert må en vel bare svelge noen kameler og putte i seg SSRI går jeg utifra.

Det beste er vel å greie seg uten begge deler! Men så heldig er ikke jeg. Så hver og en får gjøre sitt valg.

Bare så synd at NHD er så sneversynt. Han mener det han mener og er ikke åpen for våre erfaringer. Han respekterer ikke våre opplevelser som reelle. Derfor kan jeg ikke respektere han som fagperson fullt og helt heller. Banna bein! Folk som ikke respekterer hele mennesket, kan heller ikke hjelpe vedkommende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...