Gjest Deppa venninne Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har en bestevenninne som jeg har kjent i snart 20 år. Vi har delt vårt liv i gode og onde dager. Gått fjellturer sammen, kinoer, besøkt hverandre, hytteturer osv. som venninner flest. Gitt hverandre vennskapelige klemmer. Men, det siste året så har hun plutselig snudd helt om. Kommer ikke på besøk til meg som i "gamle dager". Bare av plikt som å uveksle bursdagsgaver og julegaver. Men da er hun ivrig, spør meg lang tid i forveien om hva jeg ønsker meg osv. Og det har jo også smittet over på meg. Da drar jo jeg ikke så ofte til henne heller. Og, jeg gidder ikke å måtte hele tiden mase om å treffes mer heller. Ikke vil hun gi meg noen klemmer mer heller. Jeg ser jo ingen grunn til at ikke skal det. Jeg biter ikke og jeg er 100% heterofil. Men jeg lurer på hennes fil. Hun snakker aldri om gutter annet en vennskap. Jeg må fortelle om en uforståelig episode i sommer. Vi fikk etter om og men tatt en tur til Danmark. Vi fikk tildelt dobbeltseng på lugaren ved en feiltagelse. Men da ble venninnen min helt stresset. Hun gikk "løs" på sengene og fikk skilt de. Hun forklarte det at hun var redd hun skulle sparke meg om natta hvis vi lå for tett. Sånn oppførsel har jeg aldri i de årene jeg har kjent henne som dette året. Vi har da måttet dele seng mange ganger på turene våre tidligere uten slik oppførsel som nå. Og hun er blitt veldig sjalu på hva jeg foretar meg, vil ha kontroll ellers så blir hun sur. Dette er en forferdelig påkjenning denne "avvisningen"hennes. Jeg skjønner ingen ting. Hun er jo så skjønn ellers. Kanskje det er noen "psykologer" der ute som kan gi meg en trøst på hva som skjer. Skal jeg kutte ut henne for en periode kanskje og se hva som skjer? Vi er i begynnelse av tredveåra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest selje Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du svarer jo egentlig sjøl, gjør du ikke? Du lurer på om det er hennes "fil" som er i endring eller allerede har forandret seg. Slik du skriver det, kan det virke slik, og at hun er redd for å avsløre seg ved å "kaste seg over deg". Om det er slik, kan det odessuten hende at hun allerede har en (kvinnelig) kjæreste, og er redd for at det gode venninneforholdet du og hun har, vil rase sammen og hun forteller det. Kan du ikke prøve å snakke om det? Ikke noen brutal konfrontasjon, men si at du syns forholdet deres er annerledes enn før, og at du tenker mye på det, og lurer på hva som har skjedd med henne. Gjør det på en åpen måte, så hun ikke føler seg stengt i et hjørne. Om du klarer det, prøv å få henne til å skjønne at OM hun er lesbisk blitt, så er du like glad i henen som før. Om du er det, og om du ikke trenger flere runder med deg sjøl hvis det skulle være tilfellet. Det er ingen enkel situasjon.Og det kan være noe helt annet som plager henne, enn skifting av fil. Kanskje hun bare vil ut av vennskapet. Det hende jo det også, da. Man blir på en måte ferdig med et forhold, også om det er aldri så venninnete og heterofilt. Men prøv å snakke om det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/#findComment-781772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deppa venninne Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du svarer jo egentlig sjøl, gjør du ikke? Du lurer på om det er hennes "fil" som er i endring eller allerede har forandret seg. Slik du skriver det, kan det virke slik, og at hun er redd for å avsløre seg ved å "kaste seg over deg". Om det er slik, kan det odessuten hende at hun allerede har en (kvinnelig) kjæreste, og er redd for at det gode venninneforholdet du og hun har, vil rase sammen og hun forteller det. Kan du ikke prøve å snakke om det? Ikke noen brutal konfrontasjon, men si at du syns forholdet deres er annerledes enn før, og at du tenker mye på det, og lurer på hva som har skjedd med henne. Gjør det på en åpen måte, så hun ikke føler seg stengt i et hjørne. Om du klarer det, prøv å få henne til å skjønne at OM hun er lesbisk blitt, så er du like glad i henen som før. Om du er det, og om du ikke trenger flere runder med deg sjøl hvis det skulle være tilfellet. Det er ingen enkel situasjon.Og det kan være noe helt annet som plager henne, enn skifting av fil. Kanskje hun bare vil ut av vennskapet. Det hende jo det også, da. Man blir på en måte ferdig med et forhold, også om det er aldri så venninnete og heterofilt. Men prøv å snakke om det! Takk for svar. Ja som du sier så er det eneste grunn for å komme "videre" å snakke med henne om hva som er den direkte årsak. Men, ikke lett det der. Munnen min har stoppet gang på gang. Om det koster meg dette vennskapet så er det bedre nesten en dette uvisse som har oppstått. Jeg tror egentlig ikke at hun vil bryte vennskapet heller. Lar jeg meg ikke høres på en stund, tikker sms`n på mobilen min. Nei, dette var vanskelig...men jeg savner veldig den gode kontakten vi hadde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/#findComment-781777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest godt mulig... Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Takk for svar. Ja som du sier så er det eneste grunn for å komme "videre" å snakke med henne om hva som er den direkte årsak. Men, ikke lett det der. Munnen min har stoppet gang på gang. Om det koster meg dette vennskapet så er det bedre nesten en dette uvisse som har oppstått. Jeg tror egentlig ikke at hun vil bryte vennskapet heller. Lar jeg meg ikke høres på en stund, tikker sms`n på mobilen min. Nei, dette var vanskelig...men jeg savner veldig den gode kontakten vi hadde. Er jo godt mulig at det er deg hun har blitt forelsket i. Hun savner deg når du er borte, derfor får du sms'er om det er lenge siden du har sett henne. Hun vil ha kontroll fordi hun er sjalu. Vil slutte å gi klemmer fordi hun legger mer i det enn du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/#findComment-781796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deppa venninne Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Er jo godt mulig at det er deg hun har blitt forelsket i. Hun savner deg når du er borte, derfor får du sms'er om det er lenge siden du har sett henne. Hun vil ha kontroll fordi hun er sjalu. Vil slutte å gi klemmer fordi hun legger mer i det enn du. Jeg er inne på din teori. Om at hun har kanskje forelsket seg i meg. Og at det er derfor hun er så sårbar. Uff, dette blir vrient. Jeg har vel på en måte fortrengt dette om denne teorien, det skremmer jo meg litt også. Hvordan løse dette? Dette må jo være helt vondt for henne også hvis så er tilfelle. Når jeg tenker etter så er mange biter på plass i "puslespillet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/#findComment-781888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest godt mulig... Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg er inne på din teori. Om at hun har kanskje forelsket seg i meg. Og at det er derfor hun er så sårbar. Uff, dette blir vrient. Jeg har vel på en måte fortrengt dette om denne teorien, det skremmer jo meg litt også. Hvordan løse dette? Dette må jo være helt vondt for henne også hvis så er tilfelle. Når jeg tenker etter så er mange biter på plass i "puslespillet. Jeg var "venninna". Ble til at vi ikke hadde noe særlig mer kontakt. Ble aldri snakka noe om det. Eller, jeg sendte en mail og forklarte ståa. Hørte aldri noe tilbake, og det var slutten på visa. Ikke noe moro såklart, men man kommer da over det. Du kan jo forsøke å snakke med henne om det ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/#findComment-782139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jernkvinnen Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg var "venninna". Ble til at vi ikke hadde noe særlig mer kontakt. Ble aldri snakka noe om det. Eller, jeg sendte en mail og forklarte ståa. Hørte aldri noe tilbake, og det var slutten på visa. Ikke noe moro såklart, men man kommer da over det. Du kan jo forsøke å snakke med henne om det ) Eller late som ingenting. For hvis du begynner å snakke om det, mister du henne kanskje helt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128277-skj%C3%B8nner-ingen-ting-jeg/#findComment-782141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.