Gå til innhold

Lurer på noe ang. svigers. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Bare barn er barn er barn

Ja du misforsto litt der. De har ikke vært på besøk hos oss siden april i år og det var p.g.a bursdag. Dette var to uker før denne middagen. De kom aldri og det passet ikke for oss heller den dagen de inviterte.

"De kom aldri og det passet ikke for oss heller den dagen de inviterte. "

Lot du være å gå? Fydda, slikt gjør man ikke! (Din regel)

Fortsetter under...

Gjest hoppendeikkegravid

Måte på barnslig sutring fra deg, da!

Jeg blir svært ofte invitert med på ting og tang. Har jeg anledning kommer jeg, har jeg planlagt annet kommer jeg ikke. Ingen blir fornærmet av den grunn. I min voksne vennekrets er det ikke vanlig å ta slikt som en personlig fornærmelse man legger seg ned og gråter over.

Sutring! Hvor gammel er du egentlig!!!! Invitasjoner fra venner er annerledes enn invitasjoner fra familie, Dette skulle være en familie-middag og da er det viktig at hele familien stiller siden familien er så liten.

Du har tydeligvis ikke opplevd noen prøvelser i livet. Når du engang gjør det så håper jeg for din del at du blir litt mer ydmyk enn det du viser her. Jeg synes synd på deg som er så kort-tenkt. Du må jo skjønne at det ligger mer bak dette. Det er jo ikke uten grunn at man tar til tårer hvis man føler seg sviktet gang på gang av noen som står en nær og oppfører seg løgnaktig og kvalmene dårlig.

Jeg sutrer overhodet ikke. Jeg har ikke behov for venner som ikke setter pris på å besøke meg, eller hvor de synes det er gøyere å se en halvgammel mann tenne noen stygge julelys enn å spise deilig middag sammen med familien. Jeg har ikke problem, det er verre for ham som er i slekt. Jeg ville bare vite om dette er slik verden er nå og om det er vanlig. Jeg synes ikke det er riktig likevel. Uansett så tar ikke jeg dette forumet for å være en verifiserbar utdrag av populasjonen, så det er egentlig ikke så nøye.

Gjest hvamener dere

Ikke det at jeg trenger å forsvare meg, men de inviterte oss dagen før jeg skulle ha eksamen og de fleste oppegående mennesker skjønner at det ikke passer å gå/komme på besøk da. Jeg vet at de ikke hadde noen særlige planer den uken jeg spurte dem. Jeg valgte ikke å gi dem dag og klokkeslett for at det skulle være bedre for dem. Er vi blitt et så kaldt samfunn i dag at vi ikke kan stikke innom en tur uten at det skal ha vært avtalt i det vide og breie.

Dere er jammen flink til å tenke det værste først.

Gjest hvamener dere

Bør man ikke ha en grunn når man sier neitakk til et koselig besøk. Er det du som er skikkelig sær eller er verden blitt slik?

Jeg stiller alltid opp hvis det ikke er noen spes. viktig som er kommet i veien og da forklarer jeg alltid hva det er så det ikke skal oppstå misforståelser.

Tror alderen på dette forumet har litt å si jeg. Kom tilbake med en kommentar om fem år. Da skal jeg høre på deg!

Gjest synes i alle fall jeg.

Sutring! Hvor gammel er du egentlig!!!! Invitasjoner fra venner er annerledes enn invitasjoner fra familie, Dette skulle være en familie-middag og da er det viktig at hele familien stiller siden familien er så liten.

Du har tydeligvis ikke opplevd noen prøvelser i livet. Når du engang gjør det så håper jeg for din del at du blir litt mer ydmyk enn det du viser her. Jeg synes synd på deg som er så kort-tenkt. Du må jo skjønne at det ligger mer bak dette. Det er jo ikke uten grunn at man tar til tårer hvis man føler seg sviktet gang på gang av noen som står en nær og oppfører seg løgnaktig og kvalmene dårlig.

Jeg sutrer overhodet ikke. Jeg har ikke behov for venner som ikke setter pris på å besøke meg, eller hvor de synes det er gøyere å se en halvgammel mann tenne noen stygge julelys enn å spise deilig middag sammen med familien. Jeg har ikke problem, det er verre for ham som er i slekt. Jeg ville bare vite om dette er slik verden er nå og om det er vanlig. Jeg synes ikke det er riktig likevel. Uansett så tar ikke jeg dette forumet for å være en verifiserbar utdrag av populasjonen, så det er egentlig ikke så nøye.

Har man avtalt noe annet er det selvsagt at man prioriterer det, det er faktisk ikke opp til deg å bestemme hva andre skal synes er viktigere enn besøk hos deg. Som blant annet '!-osv' sier, er man invtert kommer man hvis man ikke har andre planer. Har man derimot andre planer må man selv få vurdere hva man har mest lyst til å være med på. Å forvente at andre skal tenke som deg ut fra prøvelser du muligens har hatt i livet blir bare latterlig. Det er ikke nødvendigvis mangel på prøvelser som gjør at andre ser verden annerledes enn du. Og som det blir antydet, å se verden fra andres synspunkt har noe med modenhet å gjøre.

Gjest hvamener du

Har man avtalt noe annet er det selvsagt at man prioriterer det, det er faktisk ikke opp til deg å bestemme hva andre skal synes er viktigere enn besøk hos deg. Som blant annet '!-osv' sier, er man invtert kommer man hvis man ikke har andre planer. Har man derimot andre planer må man selv få vurdere hva man har mest lyst til å være med på. Å forvente at andre skal tenke som deg ut fra prøvelser du muligens har hatt i livet blir bare latterlig. Det er ikke nødvendigvis mangel på prøvelser som gjør at andre ser verden annerledes enn du. Og som det blir antydet, å se verden fra andres synspunkt har noe med modenhet å gjøre.

Ja da helt greit, men poenget mitt var bare det at ønsker de å priorotere slik som de gjorde kan ikke de bry seg noe særlig om oss. Det er helt greit det er deres valg selfølgelig. Vi ville bar vite hvor vi har de henne. Liker de oss hadde de kommet poå besøk. Da vet vi det til en annen gang at vi ikke skal invitere dem. De kommer jo ikke uansett.

Er det mer logisk?

Det med at man har hatt prøvelser i livet hadde en sammenheng med dem. De har vært en prøvelse og sikkert vica verca. Det er en historie der derfor ble det nevnt.

Modenhet kan komme på så mange vis. Et tegn på modenhet kan være å oppføre seg dannet og høflig.

Poenget med dette var ikke at de ikke kom, men unnskyldningen for ikke å komme. Hadde de hatt en skikkelig unnskyldning så hadde det vært greit. Nå vet jeg at de vil prioritere alt annet foran oss. Det er jo greit å vite. De vil ikke bli spurt igjen. Vi hadde jo tross alt lagt ut masse penger og alt holdt på å bli avlyst p.g.a dem.

Det er tydelig at man tenker vidt forskjellig. Men det har litt med prioriteringer å gjøre. Man har et ansvar overfor sin familie!!!!!!

Annonse

Gjest hvamener du

Bare for å poengtere.DE HADDE IKKE ANDRE PLANER DA VI FØRSTE GANG INVITERTE DEM. De har laget seg planer etter at vi inviterte dem. Da vi ringte for å gi beskjed om klokkeslettet sa dem at de ikke kunne likevel. Grunnen synes jeg er fjollete når man tenker på at de kanskje blir invitert slik en gang i året. Da prøver man å få det til å passe hvis det er det man ønsker. Og det sier de jo at de har. De har jo ingenting i mot oss.?????? skjønner ikke jeg med tidligere erfaringer, men uansett

Selfølgelig er det deres valg hvem de vil gå til uansett hva jeg måtte mene og føle. Men da må de ta konsekvensene av de valgene de tar og det er å ikke bli invitert flere ganger.

En gang må vi ta hintet mener jeg når de ikke ikke gidder å komme uansett hvor mange invitasjoner de har fått. Siden jul i fjor har de helt sikkert fått oppunder 10 invitasjoner. De har ikke kommet på 1! Hva sier det???? De sier at jeg ikke må tenke noe????? ikke vet jeg, er det rart jeg reagerer som jeg gjør da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...