Gå til innhold

Psykopater på dol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest uten nick i gjerningsøyeblikket

Hva slags idiot-spørsmål er dette?

Hvis du tror du får en eller annen person til å si han/hun er psykopat, så kan du vedde på at han/hun faktisk IKKE er det.

Du har virkelig ikke fått med deg essensielle fakta om psykopatens personlighet.

Og forøvrig, hvorfor så interessert i dette?

Gjest nattravn

Hvis du tror du får en eller annen person til å si han/hun er psykopat, så kan du vedde på at han/hun faktisk IKKE er det.

Du har virkelig ikke fått med deg essensielle fakta om psykopatens personlighet.

Hvorfor så amper?

Føler du deg truffet?

Hvorfor så amper?

Føler du deg truffet?

Nei, jeg mente faktisk ikke være amper.

Følte meg heller ikke truffet, men har levd sammen med en psykopat og kjenner derfor den psykopatiske personlighet. Jeg ble vel bare provosert av et spørsmål som vitnet om ekstrem uvitenhet.

Men for all del...

Beklager :)

Annonse

Nei, jeg mente faktisk ikke være amper.

Følte meg heller ikke truffet, men har levd sammen med en psykopat og kjenner derfor den psykopatiske personlighet. Jeg ble vel bare provosert av et spørsmål som vitnet om ekstrem uvitenhet.

Men for all del...

Beklager :)

Noe som har plaget meg lenge er følgende: Er psykopater affektive, følelsessterke, fryktløse personer med høy smerteterskel drevet av selvrettferdig harme som gir omgivelsene skylden egne feil og destruktive følelser. - Eller er psykopater følelseskalde og utspekulerte feiginger som gjør andre personer (p)syke mens de selv omtrent er immune mot psykosomatiske sykdommer.

Klarer ikke se for meg disse egenskapene i en og samme person.

Mvh

Noe som har plaget meg lenge er følgende: Er psykopater affektive, følelsessterke, fryktløse personer med høy smerteterskel drevet av selvrettferdig harme som gir omgivelsene skylden egne feil og destruktive følelser. - Eller er psykopater følelseskalde og utspekulerte feiginger som gjør andre personer (p)syke mens de selv omtrent er immune mot psykosomatiske sykdommer.

Klarer ikke se for meg disse egenskapene i en og samme person.

Mvh

En blanding av det du skriver.

Jeg har korrigert deg litt, slik jeg ser det:

"Fryktløse personer med høy smerteterskel drevet av selvrettferdig harme som gir omgivelsene skylden egne feil og destruktive følelser. - OG følelseskalde og utspekulerte feiginger som gjør andre personer (p)syke mens de selv omtrent er immune mot psykosomatiske sykdommer."

Og en hel masse tillegg....

mvh

Gjest psykopaten

Jeg vet at psykopater ikke ser selv at de er psykopater(Men nhd sier at mange er klar over at de er det, og skryter av det) Hadde du kunnet lese ordentlig, så hadde du også lest at jeg ikke var spesielt ute etter å få disse menneskene i tale. Spørsmålet var om du eller andre ser innlegg her som bærer tydelig preg av at den som skriver har psykopatiske trekk. Jeg kan tenke meg en to-tre tilfeller.....

Gjest psykopaten

Latterlig spørsmål.

Jo, nå skal du høre, jeg tror at "xxxxxx" et psykopat fordi h*n ble så sinna her forleden fordi noen ikke var enig med h*n.

?

Les en kriminalroman om du trenger spenning.

Hvorfor så forurettet? Det er da flere her inne som over tid har vist klare psykopatiske trekk. Spørsmålet er om psykopatene trekker til dol, eller om det er dol som får frem psykopaten i mennesket.

Jeg vet at psykopater ikke ser selv at de er psykopater(Men nhd sier at mange er klar over at de er det, og skryter av det) Hadde du kunnet lese ordentlig, så hadde du også lest at jeg ikke var spesielt ute etter å få disse menneskene i tale. Spørsmålet var om du eller andre ser innlegg her som bærer tydelig preg av at den som skriver har psykopatiske trekk. Jeg kan tenke meg en to-tre tilfeller.....

Siden du signerer med "psykopaten", må du jo være så vennlig å avsløre teoriene om hvem som er dine kollegaer her på dol. Siden det er jul og allting. Kom igjen, nå; Ikke legg noe imellom.

Gjest psykopaten

Siden du signerer med "psykopaten", må du jo være så vennlig å avsløre teoriene om hvem som er dine kollegaer her på dol. Siden det er jul og allting. Kom igjen, nå; Ikke legg noe imellom.

Jeg tenker bla. på en som er kjent for å være litt for klåfingrete.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror ikke et helsenettsted (dog noe utvannet) er et typisk oppholdssted for psykopater.

Det finnes en del "skrudde" sjeler på DOL, ikke først og fremst på forum for psykiatri, men psykopatene tror jeg en finner på andre arenaer.

Annonse

Jeg tror ikke et helsenettsted (dog noe utvannet) er et typisk oppholdssted for psykopater.

Det finnes en del "skrudde" sjeler på DOL, ikke først og fremst på forum for psykiatri, men psykopatene tror jeg en finner på andre arenaer.

Jeg ser nok hva du skriver:-|

Det tror jeg du har helt rett i:-)

Hvorfor så forurettet? Det er da flere her inne som over tid har vist klare psykopatiske trekk. Spørsmålet er om psykopatene trekker til dol, eller om det er dol som får frem psykopaten i mennesket.

psykopatiske trekk har vi da alle som en - både i og utenom DOL :)

Dette dreier seg ikke bare om hvorvidt jeg er god til å lese, men også hvordan du formulerer deg....See? Formuler deg bedre og mer konkret en annen gang, så blir det selvsagt ingen tvil i hva du mener. For meg så det ut som du ønsket få psykopatene her i tale.

Og for å svare på det du sier du faktisk spør om: Ja, jeg ser eksempler på psykopati her på DOL. Hvem, hvor, når og hva blir for dumt å si noe om.

Man kan jo ta feil...Og det å bruke psykopat-ordet om et menneske som faktisk IKKE er psykopat, er noe av det verste du kan gjøre mot et menneske.

Dessverre blir ordet misbrukt så altfor lett...

Mvh en som nå har skjønt spørsmålet - tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...