Gå til innhold

Stemmer dette: medisinfritt på Modum?

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg fikk høre at de jobber medisinfritt på Modum. Min psykiater og jeg har blitt enig om å søke meg dit, men jeg ble aldri fra hans side fortalt at det kan innebære at jeg må kutte alle medisinene mine. Det var noe jeg tilfeldigvis plukket opp av noen jeg kjenner i går.

Er dette virkelig sant? Om det er det tror jeg bare jeg kan glemme hele Modum :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128350-stemmer-dette-medisinfritt-p%C3%A5-modum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Nei, det stemmer ikke. Jeg er innlagt på modum nå, og jeg får alle de nødvendige medisinene mine for psykiske lidelser. MEN, de prøver å unngå vanedannende medisiner som beroligende, og sovemedisin så langt det er mulig. Men du får det hvis det er helt krise. De vil bare helst ikke at du skal stå på det fast..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg sendte ditt innlegg til Modum for å gjøre dem oppmerksom på slike rykter. Her er svaret:

Kjære Nils Håvard Dahl!

Det tok litt tid før jeg av vedlegget skjønte hva ryktene gikk ut på. Men

dersom jeg har forstått det riktig har du alt besvart spørsmålet om hvorvidt

behandling ved MBN er medisinfri. Svaret er at en av ti behandlingsgrupper

har hatt kognitiv behandling for angstlidelser der det forutsettes

'medisinfrihet' i behandlingsperioden. Men også dette blir vurdert ut fra

individuelle behov. For de øvrige grupper er vurdering av medikamentell

behandling en del av det helhetlige opplegg. Vi har et ikke uvesentlig

forbruk av medikamenter huset sett under ett.

Håper det er tilstrekkelig avklaring.

Mvh Per Anders Øien, klinikksjef

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...