Gå til innhold

NÅ....skal det gjøres noe!

Gjest "kraftig"

Anbefalte innlegg

Gjest "kraftig"

Jeg er en jente på 18 som trener regelmessig, 4-5 ganger i uken med en del styrketrening og diverse andre aktiviteter som fotball, spinning o.l Det blir mest styrketrening, særlig nå som jeg desverre holder på å få en overbelasting i lårene. (mye fotball og spinning etter en skade, lite progresjon!)

Men..... saken er at jeg har bestemt meg for å gå ned noen kilo. Jeg er 1.67 m høy og veier 65 kg. Jeg vil ned til 60 kg, det synes jeg er passe vekt for meg. Har en god del muskler, og det extra og unødvendige fettlaget jeg har utenpå får meg til å se stor ut. Jeg vil få vekk mesteprten av fettet og kanskje pittelitt muskler for å se litt slankere ut. Jeg er ikke tjukk nå, bare litt "kraftig".

Jeg har tidligere spist ca 2600-3000 kcal om dagen, og har tenkt å redusere matinntaket samtidig som jeg trapper litt ned på treningen. (det MÅ jeg uansett pga overbelastningen i lårene)

Det jeg lurer på og håper dere kan svare meg på er om 1800 kcal i ukedagene og 2000-2200 kcal i helgen er nok til å gå ned ca 4-5 kilo i løpet av 1-2 måneder? Eller må jeg redusere matinntaket mer?

Takker for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kilo fett tilsvarer ca. 7000kalorier,dvs. at hvis du reduserer med 500kcal i snitt pr.dag,vil du gå ned ca.1/2kg. i uka. Synes det er greit å ligge litt lavere i ukedagene, og så ha en dag (lørdag) hvor man spiser stort sett hva man vil. Men å spise mer både fredag,lørdag og søndag blir litt mye, hold deg til en dag!

Så hvis du først prøver deg på 1800kcal 6dager i uka, og litt ekstra den 7.dagen skulle du gå ned. Men er jo ikke bare kaloriene som teller, også viktig hvilke næringsstoffer du kutter ut. Prøv å kutt ned på raske karbohydrater (alt sukker,mel-produkter,pasta,ris,poteter,bananer osv.)først!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanonbra

En kilo fett tilsvarer ca. 7000kalorier,dvs. at hvis du reduserer med 500kcal i snitt pr.dag,vil du gå ned ca.1/2kg. i uka. Synes det er greit å ligge litt lavere i ukedagene, og så ha en dag (lørdag) hvor man spiser stort sett hva man vil. Men å spise mer både fredag,lørdag og søndag blir litt mye, hold deg til en dag!

Så hvis du først prøver deg på 1800kcal 6dager i uka, og litt ekstra den 7.dagen skulle du gå ned. Men er jo ikke bare kaloriene som teller, også viktig hvilke næringsstoffer du kutter ut. Prøv å kutt ned på raske karbohydrater (alt sukker,mel-produkter,pasta,ris,poteter,bananer osv.)først!

Lykke til!

du glemte å ta med treninga..4-5 timer pr uke utgjør en god del ekstra calorier. Bortimot en halv kg fett vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...