Gå til innhold

når ektefellen er deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

min mann var hos legen i går og fikk resept på remeron. Jeg sitter inne med så mange spørsmål. Det er første gang vi er oppi noe slikt i løpet av vårt 15 årige ekteskap.

Tar det lang tid før medisinen virker? Hvordan kan jeg hjelpe han? Hvorfor vil han ikke snakke med meg om hvorfor han er lei seg?

Jeg føler snart at jeg blir dratt ned i dragsuget med ham.

All energien bruker han på jobben, det er lite til overs til kos og klem når han kommer hjem Jeg er redd for at jeg ikke er sterk nok til dette, det er så lett å gi etter for tristheten når en er omgitt av den hele tiden.

Noen som har noen gode råd.

Skrevet

Nå skal jeg ikke si noe absolutt, det fungerer trolig veldig forskjellig til hver enkelt.

Mitt råd vil være å ikke presse på for å gjøre ham glad. Det kan føre ham ut i større depresjon fordi han ikke klarer å reagere som du vil, og kanskje er vant med at han gjør. Det at han ikke klarer å gjøre deg tilfreds kan også virke negativt.

Etter femten år er det mye dere vet om hverandre, men noe slikt kan ta motet fra enhver. Ikke la deg rive med, du må prøve å være sterk for begge. Han er kanskje redd for å vise sine deprimerte sider til deg. Si at du er interessert i å høre hva som skjer inne i hans hode, men han får fortelle det når han er klar. Det krever litt, men gevinsten kan være mye større...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...