miramix Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Har det jeg opplever som symptomer på begynnende benhinnebetennelse på fremsiden av begge leggene. Trener 2-4 ganger pr uke treningsform med mye "hopp og sprett". Bør jeg kutte helt ut? Trappe ned? Hvordan trapper man i så fall opp igjen uten at betennelsen blusser opp? Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Sørg for variert underlag hvis du vil variere treningen din. Det kan være fordelaktig. Sørg for å ha sko med god demping og varier med to par. Kan være godt å bruke varme sokker, for å holde beina "varme". Mener der finnes noen "latexsokker" som kan hjelpe. Vet dessverre ikke hva de heter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karenina2 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Heisann!Først må du forsikre deg om at årsaken ikke er anatomisk, f.eks ved overpronasjon. Dette får du sjekket hos lege,ortoped, eller du kan dra til en seriøs skoforhandler(eks løplabbet) hvor du får testet skoene dine på tredemølle. Deretter bør du prøve å tenke tilbake om du har endret treningen på noen måte i forkant til at symptomene oppsto. Dersom du har gjort det, er dette trolig årsaken til skaden. Du bør prøve å begrense spensttrening ved benhinnebetennelse, og så SAKTE øke mengden etter at du er symptomfri. Husk at det er brå endringer i treningen, det være seg mengde, intensitet eller underlag, som kan øke sjansen for skader. Løping bør foregå i skogsterreng, der det er mykt. Unngå asfalt og isete veier!Når det er kaldt må du sørge for å være varm på føttene og legger. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Heisann!Først må du forsikre deg om at årsaken ikke er anatomisk, f.eks ved overpronasjon. Dette får du sjekket hos lege,ortoped, eller du kan dra til en seriøs skoforhandler(eks løplabbet) hvor du får testet skoene dine på tredemølle. Deretter bør du prøve å tenke tilbake om du har endret treningen på noen måte i forkant til at symptomene oppsto. Dersom du har gjort det, er dette trolig årsaken til skaden. Du bør prøve å begrense spensttrening ved benhinnebetennelse, og så SAKTE øke mengden etter at du er symptomfri. Husk at det er brå endringer i treningen, det være seg mengde, intensitet eller underlag, som kan øke sjansen for skader. Løping bør foregå i skogsterreng, der det er mykt. Unngå asfalt og isete veier!Når det er kaldt må du sørge for å være varm på føttene og legger. Lykke til! Takker for svar! Jeg trener kampsport, så jeg trener uten sko. Men det kan jo ha noe med kalde vintergulv i treningshallen å gjøre ja...får investere i leggvarmere kanskje:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.