Gå til innhold

Benhinnebetennelse?

miramix

Anbefalte innlegg

Har det jeg opplever som symptomer på begynnende benhinnebetennelse på fremsiden av begge leggene. Trener 2-4 ganger pr uke treningsform med mye "hopp og sprett". Bør jeg kutte helt ut? Trappe ned? Hvordan trapper man i så fall opp igjen uten at betennelsen blusser opp?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

hei,etter min beinhinnebetennelse

samme gjelder helt sikkert for det du driver med nå. jeg ville trappet kraftig ned en periode nå(evt gått til legen) og så rolig begynt å trene opp igjen.

bruker også ibux gel på leggen hver gang jeg skal ut.

det er også en god i de å massere på det vonde og selvfølgelig å strekke godt ut.

husk på at beinhinnebetennelse er utrolig lett å ta opp igjen, så det gjelder å ta det rolig i begynnelsen.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Varier med flere par sko. Når det gjelder idrett som du snakker om, bruker jeg faktisk alltid sko som kommer i 800-1000 kroners - klassen. Er overbevist om at dempingen har gjort at jeg har sluppet unna beinhinnebetennelse. Jeg trente riktig mye tidligere, og vekslet mellom tre par sko.

Mener å ha hørt at der skal finnes noen "latex-sokker" som skal være godt å bruke hvis skaden allerede er der.

Hvis du jogger, så er asfalt best å holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ta det litt med ro, unngå store hopp og sprett, unngå løping på asfalt - tenk alternativ trening, så som svømming, sykling. Eventuelt bruk av teip for å redusere draget på innsiden av leggen. Lett massasje av legg er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...