Gå til innhold

Syste i kne med smerter

Anbefalte innlegg

gutte1365380412

Jeg er 65 år.Etter skade i høyre kne, overbelastning for ca 45 år siden, har jeg hatt smerte/krampe i kneet ved statisk bruk, gange på asfalt ol.

I januar 2001 fikk jeg 3 kortisonsprøyter på smertestedet (menisken) i kneet. I år har jeg fått smerter i kneet under hvile, om natten. Det begynte med "tannpine" i kneet vår. I høst har jeg store smerter, spesielt om natten. Må bruke smertestillende medikamenter.

I 2000 fikk jeg tatt MR av kneet.Jeg har nå konsultert en ny ortoped, som har sett på bildene. Det viser seg å være en syste under menisken, som antagelig presser på menisken og lager smerte, som spres rundt kneet og i leggmusklene. (Beskrivelsen, i 2000, av bildet sier ikke noe om en syste)

Spørsmål:

1. Er beste løsning å få operert vekk systen ?

2. eller kan den fjernes/reduseres ved bruk av kortisonsprøyter ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128439-syste-i-kne-med-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Cyste inni kneet inntil menisken er ikke vanlig. Høyst sannsynlig er den raskeste og enkleste behandlingen fjærning ved artroskopi. Kanskje det for sikkerhets skyld bør taes en vevsprøve av cysten. Kortisonsprøyter skal brukes med stor forsiktighet i vektbærende ledd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...