Gjest Grossi Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei. Jeg skrev hertil deg for tre år siden fordi jeg var helt nede på bånn. Men fikk det så og si helt topp.Blei gravid, og kroppen reagerte helt toppers på det.Alt sammen falt liksom på plass.Fungerte helt fint uten tabletter.Livet var helt hærlig. Fikk barnet og alt var fortsatt bra.Bortsett fra en stund etter fødselen da.Var helt i min egen lille verden(viser til innlegget depresjon etter fødsler) Så blei jeg gravid igjen sånn ca 8 mnd etter det.Og livet smilte til meg igjen.Men jeg fikk jo selvfølgelig en tøff fødsel igjen. Og nå er jeg tilbake på null igjen.Sånn som jeg beskrev det i det aller første innlegget jeg skrev her. Har fått Cipralex av legen og skal begynne hos psykolog igjen. Mn nå har det seg slik at jeg ikke tør å bevege meg utenfor døren igjen.Ikke tør jeg å begynne på tablettene heller. Noensom har erfaringer med de tablettene ? Redd for alt som har med bivirkninger å gjøre. Skulle ønske det fantes en psykolog som tok samtalene over telefon. Orker ikke å tenke tanken på at jeg må reise flere mil til psykologen. Jeg trenger virkelig hjelp.Tenker på barna mine i første omgang. Noen som kan gi meg noen gode råd før det klikker fulstendig for meg ? Trenger hjelp NÅ!!. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128492-tlbake-p%C3%A5-null-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alternativer? Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Et svar som du sikkert ikke ventet: To harde fødsler med 17 mnd imellom, to bleiebarn og sikkert ikke mange hele netter på noen år, det er en kraftig belastning på kroppen. Kan det være en overanstrengelse som har utløst dette igjen ? Er du i team med mannen din/andre så du får skikkelige pauser? Jeg har lest flere steder at folk som blir nedkjørt av svangerskap og små barn kan ha god nytte av å få sjekket alle mulige vitaminer og mineraler, også de som ikke snakkes så mye om til vanlig, f.eks. sink. Litt vanskelig å få tatt blodprøver etc hvis du ikke orker gå ut. Men jeg tror en naturmedisiner kan veilede deg pr tlf, tilby f.eks. å betale med en giro på forhånd. Så ville jeg kontaktet psykiatrisk sykepleier i din kommune/bydel, de ser din type problem ofte og kan være mellomledd til de du trenger å få hjelp fra. De har også erfaring på hvordan andre har funnet løsning på ting, og de er vant til å gå hjem til folk. Er du heldig får du også en terapeut som kan hjelpe pr tlf, men det er kanskje lettere hvis dere blir kjent og treffes litt først. Hvis du overhodet ikke har lyst på SSRI (Seroxat etc) kan du prøve johannesurt, se diskusjoner her på dol om det for noen dager siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128492-tlbake-p%C3%A5-null-nhd/#findComment-783716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Av og til er det bare godt å få "tømt" seg og få snakket ut m sine problemer for noen ! Hva med å ringe Kirkens SOS , eller noen av de andre her : http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/krisetlf.htm Ønsker deg lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128492-tlbake-p%C3%A5-null-nhd/#findComment-783722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grossi Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Et svar som du sikkert ikke ventet: To harde fødsler med 17 mnd imellom, to bleiebarn og sikkert ikke mange hele netter på noen år, det er en kraftig belastning på kroppen. Kan det være en overanstrengelse som har utløst dette igjen ? Er du i team med mannen din/andre så du får skikkelige pauser? Jeg har lest flere steder at folk som blir nedkjørt av svangerskap og små barn kan ha god nytte av å få sjekket alle mulige vitaminer og mineraler, også de som ikke snakkes så mye om til vanlig, f.eks. sink. Litt vanskelig å få tatt blodprøver etc hvis du ikke orker gå ut. Men jeg tror en naturmedisiner kan veilede deg pr tlf, tilby f.eks. å betale med en giro på forhånd. Så ville jeg kontaktet psykiatrisk sykepleier i din kommune/bydel, de ser din type problem ofte og kan være mellomledd til de du trenger å få hjelp fra. De har også erfaring på hvordan andre har funnet løsning på ting, og de er vant til å gå hjem til folk. Er du heldig får du også en terapeut som kan hjelpe pr tlf, men det er kanskje lettere hvis dere blir kjent og treffes litt først. Hvis du overhodet ikke har lyst på SSRI (Seroxat etc) kan du prøve johannesurt, se diskusjoner her på dol om det for noen dager siden. Tusen takk for rådene jeg har fått. Får ikke så veldig mye pusterom akkurat.Gubben jobber 12 timer i døynet,så han er ganske sliten når han kommer hjem.Mamma bor langt borte, pappa er ute av livet mitt,svigermor er død og svigerfar er alkoholiker.Så det er ikke så lett å få avlastning. Men som sagt, så takker jeg så mye for rådene deres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128492-tlbake-p%C3%A5-null-nhd/#findComment-784572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.