Gå til innhold

Nekte å betale egenandel


Pappa Bjørn

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

På Lørdag hade jeg voldsomme kramper i brystet og pusteebesvær. Jeg dro til legevakten og ble undersøkt av lege. Beskjeden jeg fikk var at jeg hadde strukket muskulaturen mellom høyre lunge og ribbena slik at jeg ville få smerter ved innpusting. jeg fikk 2 Vival og 4 paralgin forte og ble sendt hjem igjen med beskjed om at disse medisinene som skulle deles på 2 doser ville enten få meg til å sovne eller bare fjerne smerten.

Etter 2 timer hjemme er smertene mye verre, og det eneste medisinene har gjordt til nytte var å gjøre meg så trøtt at jeg omtrent ikke kunne stå oppreist. Det var dog vanskelig fordi i oppreist stilling var eneste måten jeg fikk puste på. Jeg ble nå sendt til legevakten på nytt av min fru som nå begynte å bli veldig redd. Igjen kommer jeg rett inn til lege, nå en annen lege som undersøker meg på nytt, og beordrer øyeblikkelig innleggeelse. Jeg blir sendt rundt til mange leger på mottak denne natten for til slutt og blir på OBS. til neste morgen. Da blir jeg overført til hjerte og lungeavdelingen. De 3 første døgnene der er jeg pleietrengende til alt, og kan ikke gjøre rede for meg. det viste seg at jeg hadde venstresidig lungebettenelse og infiserte poser rundt høyre lunge. Det var også mistanke om punktert lunge og blodpropp nær hjertet slik at jeg ble de neste dagen trillet til flere omfattende undersøkelser ved sykehuset.

For å prøve å gjøre dette litt kort, var dette en slurvete diagnose av denne legen å stille? Når de andre legene mistenkte så mye galt så kan vel ikke denne legen være så dum å tro at det var en muskelstrekk? Sist men ikke minst: Etter å ha blitt sendt hjem hadde jeg for å si det rett ut de Jævligste timene i mitt 24-årige liv.Er det rett at jeg skal betale egenandel her?? Jeg hadde ingen penger med så jeg fikk giro, men jeg synes ikke akkurat denne legen har gjordt jobben sin og har ikke lyst til å betale for det.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du skal selvsagt ikke betale penger til en lege, som ikke har gjort jobben sin.

I dette tilfellet gjorde legen en grov feilvurdering, og dette bør få etterspill. Jeg vil råde deg til å melde saken inn for Fylkeslegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal selvsagt ikke betale penger til en lege, som ikke har gjort jobben sin.

I dette tilfellet gjorde legen en grov feilvurdering, og dette bør få etterspill. Jeg vil råde deg til å melde saken inn for Fylkeslegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa Bjørn

Dersom det ikke kom klart frem så ønsker jeg også et svar fra en lege på dette. Jeg er nå veldig i tvil hvordan jeg skal forholde meg, og om jeg skal følge rådet å gå til fylkeslegen.

Det er sikkert ikke så lett å kritisere en kollega, men legestanden blir vel heller ikke satt i et spesielt godt lys av en som bryr seg lite om pasienter, men mye om penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Pappa Bjørn. Jeg synes du skal ta kontakt med legen for en avklaring,da det er meget mulig dere blir enige om dette,og for legens del kan det være en nyttig lærdom mtp.fremtidige undersøkelser. Hvis du bare unnlater å betale blir det vel gjerne innkasso og andre problemer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Dersom det ikke kom klart frem så ønsker jeg også et svar fra en lege på dette. Jeg er nå veldig i tvil hvordan jeg skal forholde meg, og om jeg skal følge rådet å gå til fylkeslegen.

Det er sikkert ikke så lett å kritisere en kollega, men legestanden blir vel heller ikke satt i et spesielt godt lys av en som bryr seg lite om pasienter, men mye om penger?

Til pappabjørn.

Se tidligere svar fra Dr.Høeg.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...