Gå til innhold

Hvordan får jeg hjelp hos psykolog?

Anbefalte innlegg

Eller psykiater?

Etter å ha lest linken "hvorfor bli" skrev i innlegget "Utslitt av hans sjalusi..." forstår jeg at jeg antagelig trenger hjelp jeg også, for det med Loving Too Much traff meg rett i hjerterota.

Det var akkurat som en beskrivelse av meg!

Så; jeg vet at jeg må om lege, men hvor lang ventetid er det, og hvor mye koster det?

Er i DYP økonomisk krise også, men det finnes vel neppe gratis behandling...

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128862-hvordan-f%C3%A5r-jeg-hjelp-hos-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behandling hos lege, psykolog og psykiater (samt medisiner på blå resept) betaler man bare inntil et visst beløp, før man kan få frikort. (Dette gjelder for offentlig lege/psyk, samt privatpraktiserende lege/psyk. med avtale). Spør legen din om hvilke psykiatere/psykologer h*n kan anbefale, hvor du bare betaler egenandeler.

Gå på trygdekontoret og få et egenandelskort (for 2004), der alle egenandeler føres opp. I 2003 var egenandels-grensa 1350, i 2004 blir det 1550. Når man har nådd dette beløpet på egenandelskortet går man til trygdekontoret og får et frikort. Med frikort betaler du ikke for lege- og psykiater-timer, samt blåresept-medisiner.

Lykke til! :-)

Gjest hvorfor bli

Det er ikke lov å drive reklame her på dol.

Men du så sikkert på den ene lenken at det fantes en bok hvor det sto hvordan man kunne hjelpe seg selv. For øvrig en veldig kjent bok blant psykologer, så vidt jeg vet.

Hvis du går inn på en nettbokhandel kan du lese mer om, evt kjøpe denne boka, på norsk eller engelsk. Koster ca 100-200 kroner. En billig første investering?

Behandling hos lege, psykolog og psykiater (samt medisiner på blå resept) betaler man bare inntil et visst beløp, før man kan få frikort. (Dette gjelder for offentlig lege/psyk, samt privatpraktiserende lege/psyk. med avtale). Spør legen din om hvilke psykiatere/psykologer h*n kan anbefale, hvor du bare betaler egenandeler.

Gå på trygdekontoret og få et egenandelskort (for 2004), der alle egenandeler føres opp. I 2003 var egenandels-grensa 1350, i 2004 blir det 1550. Når man har nådd dette beløpet på egenandelskortet går man til trygdekontoret og får et frikort. Med frikort betaler du ikke for lege- og psykiater-timer, samt blåresept-medisiner.

Lykke til! :-)

Dersom du er i dyp økonomisk krise, kan du kanskje få hjelp på sosialkontoret?

Og forresten, så ja, du må via fastlege for å få henvisning til offentlige psykologer/psykiatere. Er mer usikker på om det er nødvendig om man velger privatpraktiserende psyk. uten avtale, der man betaler full pris, men det er jo ikke så aktuelt for deg som jeg skjønner.

Men du så sikkert på den ene lenken at det fantes en bok hvor det sto hvordan man kunne hjelpe seg selv. For øvrig en veldig kjent bok blant psykologer, så vidt jeg vet.

Hvis du går inn på en nettbokhandel kan du lese mer om, evt kjøpe denne boka, på norsk eller engelsk. Koster ca 100-200 kroner. En billig første investering?

Det er lov å tipse om gode kjøp man vil anbefale, men ikke lov å annonsere/reklamere for ting man selv selger.

Hei!

Det var ikke ment som reklame, og jeg fikk ikke opp den linken med boka.

Annonse

Gjest hvorfor bli

Hei!

Det var ikke ment som reklame, og jeg fikk ikke opp den linken med boka.

Jeg uttrykte meg visst klønete, det var mitt eget innlegg jeg var redd noen skulle se som reklame.

Overskriften her er navnet på boka på norsk, forfatteren er Robin Norwood og på engelsk heter den "Women who love too much".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...