Gå til innhold

hva slags matvaner?

ned-et par kilo

Anbefalte innlegg

ned-et par kilo

Hei!

Jeg lurer bare på hva man IKKE må spise da man slanker seg...? Brød,poteter osv?? Og hva burde man spise? Er så lei av brødskivene til frokost.. og er havregryn bra? Håper på svar...Jeg er 162 høy og trener fra 5-7 dager i ukem. mvh

En som vil ned et par kilo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest superslankeren

Skal du ned et par kilo behøver du ingen store omlegginger om du fra før av spiser sunt.

Ja, havregryn er kjempesunt og det kan du spise.

Kutt ut godterier, brus og fete dressinger.

Sats på mindre porsjoner, grovere karbohydrater (grovt knekkebrød, VELDIG grovt brød osv. ), og mindre animalsk fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned-et par kilo

Skal du ned et par kilo behøver du ingen store omlegginger om du fra før av spiser sunt.

Ja, havregryn er kjempesunt og det kan du spise.

Kutt ut godterier, brus og fete dressinger.

Sats på mindre porsjoner, grovere karbohydrater (grovt knekkebrød, VELDIG grovt brød osv. ), og mindre animalsk fett.

Kan du tipse meg med pålegg og middag? er kjøtt bra? jeg har kuttet ut alt godteri og brus... er tyggis bra/dårlig?

Vil gjerne vite dette så fort som mulig.. mvh en som trenger DIN hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det funker

havregryn/grov musli

yoplait 0,1% yoghurt (IKKE Tine)

mørkt rugbrød.

grovt knekkebrød (rugsprø)

cottage cheese

kesam light 1%

makrell i tomat

tunfisk på boks

egg

kylling (uten skinn), magert kjøtt,

fisk, skalldyr

grøntfor

frukt (men bare en eller to pr dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superslankeren

Kan du tipse meg med pålegg og middag? er kjøtt bra? jeg har kuttet ut alt godteri og brus... er tyggis bra/dårlig?

Vil gjerne vite dette så fort som mulig.. mvh en som trenger DIN hjelp!!

Tyggis er helt greit, men du kan få sultfølelse av den.

Kjøttpålegg er kjempegreit, men velg rent kjøtt.

Middag:

Kylling, fisk, rent kjøtt og masse, masse, masse grønnsaker. Prøv å unngå fete sauser, men bruk gjerne litt olje på den ferdige maten.

Pålegg: Magre oster, kjøttpålegg, kylling, grønnsaker.

Alfa og omega er å øke inntak av grønnsaker og til dels frukt. Du kan også kose deg med nøtter - det er endel fett i nøtter, men det er sunt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...