Gå til innhold

Vil du ha lønnspålegg? Et triks for å få riktig fokus før du spør

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg spute dessverre ikke hvor mange sykedager jeg hadde igjen. Ergo ble jeg trukket da jeg var syk (den ene ganngen på rundt 30 år jeg var for mye syk på 12 måneder). Ikke nok med det, jeg fikk 6 mnd karantene. Hadde jeg enda blitt syk 2 uker senere, men det rår man ikke over.

Systemet kan være "urettferdig" men som du sier, slik er det til noen politikere retter på det.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

41

• Sør

37

• Grip

7

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Så du er vekke fra jobb når du "bare" er forkjølet?

Og du starter en tråd hvor du kritiserer andre for å gjøre akkurat det samme?

Nå har jeg 38,7 i feber og føler meg ikke bra, men noe må jeg finne på. Da kan jeg jo like godt holde deg beskjeftiget, så du ikke flyr rundt i RL og plager andre folk.

Nå har jeg 38,7 i feber og føler meg ikke bra, men noe må jeg finne på. Da kan jeg jo like godt holde deg beskjeftiget, så du ikke flyr rundt i RL og plager andre folk.

Så det er feberdelirium som er årsaken til alt våset ditt?

Gjest signaltoget

Nå er det bra at du har 38,7 i feber og ikke føler deg bra. Noe må du finne på. Da kan du jo like godt holde deg beskjeftiget på dol, så du ikke flyr rundt i RL og plager andre folk.

;-)

Og så starter han en tråd etter tråd hvor han sverter innvandrere pga kriminalitet, når han selv oppfordrer til umoral selv.

Synd at han ikke evner å gå i seg selv.

------

Takk for engasjementet og tålmodigheten din. Dol og verden trenger sjeler som deg.

Takk. Verden trenger nok deg også! :-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nå er det bra at du har 38,7 i feber og ikke føler deg bra. Noe må du finne på. Da kan du jo like godt holde deg beskjeftiget på dol, så du ikke flyr rundt i RL og plager andre folk.

;-)

Morsomt. Ikke smitter folk tenker jeg vi sier.

:)

Ulv I Faarikaal

Smitter i bokstavelig og overført betydning, tenker jeg vi sier :-)

Hva er det jeg har som er smittsomt utenom virus?

Graviditet er smittsomt, men jeg er bare gravid med mine gode ideer.

Sykefravær er et kjempeproblem for bedriftene og for fellesskapet. 2-300.000 er kontinuerlig bort fra jobb og får lønn fra andre skattebetalere.

Det sier seg selv vi ikke er syk hver 10. dag i gjennomsnitt. Det har utviklet seg en skulkekultur i mange organisasjoner, og årsaken er selvsagt at det ytes 100% lønn under sykdom

Det lønner seg å være syk...og så undres man over høyt sykefravær. Det er så naivt.

Annonse

Sykefraværet i dette landet er bekymringsfullt. Spesielt i det offentlige er for mange opptatt av å ta ut sine OS (Obligatoriske Sykedager) mange fører nøye regnskap med hvor mange dager de kan ta ut.

Før i tida var folk stolte av å ha jobbet i 40 år uten en enste sykedag.

Har du brukket beinet kan du ikke jobbe som postbud, men du kant ta telefoner. Selv har jeg tilbudt å kjøre folk fram og tilbake, bare de kan hjelpe til med å ta telefoner. Men nei, det er umulig. I stedet reiste de på ferie, og syns det var helt naturlig. De ha rett til det, men gir f i hvordan det tar seg ut.

Jeg har jobbet i det offentlige i mange år, og har aldri opplevd det som du sier. Jeg har inntrykk av at når folk blir hjemme er de syke, eller slitne.

Grunnen til at de spør om hvor mange dager de har igjen, kan jo være for at hvis de blir syke må de kontakte lege for sykemelding, og det kan jo være kjekt å vite så man ikke blir trekt i lønn.

Kanskje sparer også de som tar seg en dag når de er utslitte for å bli totalt utbrente med de kostnader det medfører?

Tror det er litt hvordan man ser det. Hvis man tror at noe er sånn, leter man gjerne etter bevis for det også.

Når det gjelder det med brukket ben, så kan man vel regne med at vedkommende har vondt også? Eller kanskje er vedkommende sliten i tillegg. Kanskje er det naturlig med litt sykefravær av og til, og kanskje er det bra at man da lytter på kroppen og holder seg hjemme?!

Ulv I Faarikaal

Jeg har jobbet i det offentlige i mange år, og har aldri opplevd det som du sier. Jeg har inntrykk av at når folk blir hjemme er de syke, eller slitne.

Grunnen til at de spør om hvor mange dager de har igjen, kan jo være for at hvis de blir syke må de kontakte lege for sykemelding, og det kan jo være kjekt å vite så man ikke blir trekt i lønn.

Kanskje sparer også de som tar seg en dag når de er utslitte for å bli totalt utbrente med de kostnader det medfører?

Tror det er litt hvordan man ser det. Hvis man tror at noe er sånn, leter man gjerne etter bevis for det også.

Når det gjelder det med brukket ben, så kan man vel regne med at vedkommende har vondt også? Eller kanskje er vedkommende sliten i tillegg. Kanskje er det naturlig med litt sykefravær av og til, og kanskje er det bra at man da lytter på kroppen og holder seg hjemme?!

Det kan nok hende mange bedrifter har lite sykefravær, men på 4 år har sykefraværet økt med 36% i hele landet. Nå ser det ut som vi topper på 10,5%.

Det kan nok hende mange bedrifter har lite sykefravær, men på 4 år har sykefraværet økt med 36% i hele landet. Nå ser det ut som vi topper på 10,5%.

Det er kanskje fordi du (og andre på høyresiden) legger slikt press på vanlige arbeidstakere for å oppnå produktivitet - ref. ditt gnål om privatisering av sykehjem, hvor du ofte påstod at de ansatte ikke gjorde nok, helt til Kie spikret deg til gulvet.

Ulv I Faarikaal

Det er kanskje fordi du (og andre på høyresiden) legger slikt press på vanlige arbeidstakere for å oppnå produktivitet - ref. ditt gnål om privatisering av sykehjem, hvor du ofte påstod at de ansatte ikke gjorde nok, helt til Kie spikret deg til gulvet.

Ikke privatisering, det er noe helt annet. Det har du ikke peiling på, det vet vi fra før.

Sykehus og sykehjem er de institusjoner som sliter mest med høyt sykefravær. Mange har satt i gang tiltak som virker bra. Det finnes masse artikler om det på internett.

Ikke privatisering, det er noe helt annet. Det har du ikke peiling på, det vet vi fra før.

Sykehus og sykehjem er de institusjoner som sliter mest med høyt sykefravær. Mange har satt i gang tiltak som virker bra. Det finnes masse artikler om det på internett.

Privatisering innebærer konkurranse, og færre rettigheter for de ansatte - noe som gir økt sykdom.

Ulv I Faarikaal

Privatisering innebærer konkurranse, og færre rettigheter for de ansatte - noe som gir økt sykdom.

Som sagt du har ikke greie på det. Private sykehjem finnes i massevis, de er kjent for å være generelt bedre å være ansatt i enn kommunale, det viser undersøkelser som du lett finner ved å søke.

Privatisering kan bli et resultat av konkurranseutsetting, men resultatet kan like godt bli at det forblir kommunalt eller at det oppstår en ny og annen organisering.

Det er meget viktig å ikke blande begrepet privatisering med konkurranseutsetting. Det er _konkurranseutsetting_ statlige og kommunale organer vurderer, ikke privatisering.

Sykefravær er et kjempeproblem for bedriftene og for fellesskapet. 2-300.000 er kontinuerlig bort fra jobb og får lønn fra andre skattebetalere.

Det sier seg selv vi ikke er syk hver 10. dag i gjennomsnitt. Det har utviklet seg en skulkekultur i mange organisasjoner, og årsaken er selvsagt at det ytes 100% lønn under sykdom

Det lønner seg å være syk...og så undres man over høyt sykefravær. Det er så naivt.

Er det en kritikk av UiF, fordi han var vekke fra jobben grunnet forkjølelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...