Gå til innhold

Vil du ha lønnspålegg? Et triks for å få riktig fokus før du spør

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei - men akkurat som du *KAN* være syk, så skal andre også kunne være syk, uten at du sverter folks gode navn og rykte uten grunn.

Regjeringen, LO og jeg er bekymret for økningen på 36% i sykefraværet på tre år, men sør er helt ubekymret.

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

41

• Sør

37

• Grip

7

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men direkte løgn fra deg.

Jeg har sett gjennom tråden, men kan ikke se at UiF lyver?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

He-he.

Alt han ikke er enig i er løgn, pluss at han slenger på noen grunnløse skjellsord ekstra for godt mål.

Hans kall i livet er ikke å begrunne sine påstander.

Skrevet

Du leser ikke hva jeg skriver: jeg er ikke ansatt noe sted.

Hva så?

Du er vekke fra arbeidet når du er syk - akkurat som andre.

At du selv har valgt en jobb hvor du ikke får sykepenger er ikke andres feil.

Skrevet

UiF påstår at "Du har ikke peiling på konkurranseutsetting" - hvilket åpenbart er løgn.

Skrevet

Det betyr liksom ingenting hva du enn påstår.

Nei, fordi du kan ikke motargumentere uansett, men tyr til din vanlige trakassering, bortforklaring eller ansvarsfraskrivelse: "Det var ikke min feil!"

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hva så?

Du er vekke fra arbeidet når du er syk - akkurat som andre.

At du selv har valgt en jobb hvor du ikke får sykepenger er ikke andres feil.

Jeg er ikke vekke, jeg sitter på arbeidsplassen min. At det ikke har vært noe å gjøre den siste uka er en annen sak. Da har jeg tid til å være syk.

Skrevet

Jeg er ikke vekke, jeg sitter på arbeidsplassen min. At det ikke har vært noe å gjøre den siste uka er en annen sak. Da har jeg tid til å være syk.

Men de fleste normale mennesker kan ikke velge når de er syke, eller når de kan jobbe.

Skrevet

Regjeringen, LO og jeg er bekymret for økningen på 36% i sykefraværet på tre år, men sør er helt ubekymret.

Jeg har ikke skrevet noe om hvorvidt jeg er bekymret eller ei, så det er mer løgn fra deg.

Det jeg derimot har skrevet om er ditt hykleri, hvor du skriver først at du er syk, for så å kritisere andre for det samme.

Du skrev også at du ikke hadde hatt noen sykedager på 5 år. Nå er du syk, så økningen er på langt over 36%.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

UiF påstår at "Du har ikke peiling på konkurranseutsetting" - hvilket åpenbart er løgn.

Siden du har så mye peiling, kan du fortelle meg hvilken lov og paragraf konkurranseutsetting springer ut fra?

29 jan 1999 kom det en ny lov om selskaper som er viktig i konkurranseutsetting, hvilken er det?

Hvilken lov begrenser kommuners adgang til å delta i selskaper?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Men de fleste normale mennesker kan ikke velge når de er syke, eller når de kan jobbe.

Å være ansatt har sine fordeler også.

Skrevet

Siden du har så mye peiling, kan du fortelle meg hvilken lov og paragraf konkurranseutsetting springer ut fra?

29 jan 1999 kom det en ny lov om selskaper som er viktig i konkurranseutsetting, hvilken er det?

Hvilken lov begrenser kommuners adgang til å delta i selskaper?

Konkurranseutsetting er et internasjonalt fenomen, og ikke særnorsk. Hvilken paragraf det har i Norge er irrelevant.

Og selvsagt kan alle slå opp hvilken paragraf det springer ut fra, uansett.

Skrevet

Å være ansatt har sine fordeler også.

Ja, selvsagt. Så det vi er vitne til her er din sure galle og sjalusi over at noen har noen rettigheter som du har valgt ikke å ha. Og som de betaler for.

Litt åpenbart, synes du ikke?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Konkurranseutsetting er et internasjonalt fenomen, og ikke særnorsk. Hvilken paragraf det har i Norge er irrelevant.

Og selvsagt kan alle slå opp hvilken paragraf det springer ut fra, uansett.

Da visste du ikke det.

Storbritannia har gjennomført en gigantisk undersøkelse for å kartlegge konkurranseutsettingene de har gjennomført.

Resultatet var at de totalt sett fikk mer igjen for pengene etter omleggingen. Hvor mange % ?

Skrevet

Da visste du ikke det.

Storbritannia har gjennomført en gigantisk undersøkelse for å kartlegge konkurranseutsettingene de har gjennomført.

Resultatet var at de totalt sett fikk mer igjen for pengene etter omleggingen. Hvor mange % ?

De reduserte kostnadene på veier med 5%, men lisitasjonsrundene (med rettssaker) kostet 10%.

Nettoøkning i kostnad = 5%, og det er FØR de sosiale kostnadene er tatt med.

====

Skal vi diskutere tog-privatiseringen i Storbritannia, eller synes du det er mindre pinlig for deg å diskutere samme i Danmark?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ja, selvsagt. Så det vi er vitne til her er din sure galle og sjalusi over at noen har noen rettigheter som du har valgt ikke å ha. Og som de betaler for.

Litt åpenbart, synes du ikke?

Jeg får ikke dagpenger av min inntekt hvis jeg blir arb ledig. Jeg får ikke sykepenger de første 16 dager. Jeg må betale mye mere skatt. Jeg må tegne min egen arb. ulykkesforsikring. Jeg må betale skatt til datatilsynet for å jobbe med data i helsevesenet, s k konsesjon. Jeg får ikke fradrag for reisepenger. Og jeg må krangle med ligningskontoret hvert år, men usikkert resultat.

Det er mye jeg ikke får.

Skrevet

Jeg får ikke dagpenger av min inntekt hvis jeg blir arb ledig. Jeg får ikke sykepenger de første 16 dager. Jeg må betale mye mere skatt. Jeg må tegne min egen arb. ulykkesforsikring. Jeg må betale skatt til datatilsynet for å jobbe med data i helsevesenet, s k konsesjon. Jeg får ikke fradrag for reisepenger. Og jeg må krangle med ligningskontoret hvert år, men usikkert resultat.

Det er mye jeg ikke får.

Og likevel velger du det frivillig.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

De reduserte kostnadene på veier med 5%, men lisitasjonsrundene (med rettssaker) kostet 10%.

Nettoøkning i kostnad = 5%, og det er FØR de sosiale kostnadene er tatt med.

====

Skal vi diskutere tog-privatiseringen i Storbritannia, eller synes du det er mindre pinlig for deg å diskutere samme i Danmark?

Totalt sett for alle prosjekter mente Storitannias myndigheter at de fikk 7% mer igjen for pengene.

Å finne eksempler på dårlig håndverk er ikke vanskelig, det finnes her i landet også. Dårlig håndverk skyldes udugelige offentlige ansatte som mangler fotfeste i næringslivet og ikke er vant til å tenke økonomi. Dårlige avtaler, manglende oppfølging, kontroll og lovbrudd m h t lovpålagt offentlig ansvar.

Når de skal tenke økonomi, løper de rundt som hodeløse høns, fordi de aldri har brydd seg om kostnader.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Og likevel velger du det frivillig.

Fordelene finnes kun for de som vet hva de gjør. F eks kjøpe ny bil før momsen er betalt kan være katastrofalt.

Skrevet

Totalt sett for alle prosjekter mente Storitannias myndigheter at de fikk 7% mer igjen for pengene.

Å finne eksempler på dårlig håndverk er ikke vanskelig, det finnes her i landet også. Dårlig håndverk skyldes udugelige offentlige ansatte som mangler fotfeste i næringslivet og ikke er vant til å tenke økonomi. Dårlige avtaler, manglende oppfølging, kontroll og lovbrudd m h t lovpålagt offentlig ansvar.

Når de skal tenke økonomi, løper de rundt som hodeløse høns, fordi de aldri har brydd seg om kostnader.

Har du overhodet fulgt med i Storbritannia?

Det er uhyggelig morsomt at du fremholder dem som et eksempel på "suksess". Normale mennesker ser på det som en "disaster" - og da særlig med togene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...