Gå til innhold

Vil du ha lønnspålegg? Et triks for å få riktig fokus før du spør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordelene finnes kun for de som vet hva de gjør. F eks kjøpe ny bil før momsen er betalt kan være katastrofalt.

Hva så?

Du gjør det frivillig. Sytingen din også.

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

41

• Sør

37

• Grip

7

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Har du overhodet fulgt med i Storbritannia?

Det er uhyggelig morsomt at du fremholder dem som et eksempel på "suksess". Normale mennesker ser på det som en "disaster" - og da særlig med togene.

Det er helt normalt for deg å trekke inn det dårligste eksempelet.

Best for oss alle i flg deg er å gå tilbake til AP's forslag fra 1948 med 5-årsplaner med modell fra Sovjetsamveldet. Uten kvalitetskontroll, logistikk eller salgsstrategi. Innfør sovjetisk system på sykehjem og se om gamlingene liker det.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hva så?

Du gjør det frivillig. Sytingen din også.

Jeg kan altså vær syk når jeg vil, men ulempene kommer til fradrag. Store fradrag.

Skrevet

Det er helt normalt for deg å trekke inn det dårligste eksempelet.

Best for oss alle i flg deg er å gå tilbake til AP's forslag fra 1948 med 5-årsplaner med modell fra Sovjetsamveldet. Uten kvalitetskontroll, logistikk eller salgsstrategi. Innfør sovjetisk system på sykehjem og se om gamlingene liker det.

*ler*

Ingen forfekter å innføre stalinisme, men ditt forslag minner om det.

Hvis du vil kan vi bruke privatiseringen av elektrisitetsforsyningen i USA som eksempel?

Eller togene i Danmark?

Eller...

Skrevet

Jeg kan altså vær syk når jeg vil, men ulempene kommer til fradrag. Store fradrag.

Men det har du selv valgt.

Igjen og igjen - ansvarsfraskrivelse fra din side.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

*ler*

Ingen forfekter å innføre stalinisme, men ditt forslag minner om det.

Hvis du vil kan vi bruke privatiseringen av elektrisitetsforsyningen i USA som eksempel?

Eller togene i Danmark?

Eller...

Eller alle andre prosjekter som stinker av dårlig håndverk. De første bilene som ble produsert var heller ikke så bra.

Skrevet

Eller alle andre prosjekter som stinker av dårlig håndverk. De første bilene som ble produsert var heller ikke så bra.

Privatisering er intet nytt.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Privatisering er intet nytt.

Heller ikke konkurranseutsetting.

Skrevet

Heller ikke konkurranseutsetting.

Nei, og derfor er det selve konseptet det er noe åpenbart gale med, og ikke bare at det er "nytt", for det er det ikke.

Skrevet

UiF påstår at "Du har ikke peiling på konkurranseutsetting" - hvilket åpenbart er løgn.

Et slikt uttrykk må vel sies å være ganske så vanlig i litt opphetede diskusjoner?

Å nærmest falle i affekt og skrike over seg om løgn (og gjerne seg seg triumferende omkring), blir litt "too much", ikke sant? Litt teatralsk?

Dessuten er det jo mer som tyder på at UiF har rett, enn at han ikke har det.

Skrevet

Det er kanskje fordi du (og andre på høyresiden) legger slikt press på vanlige arbeidstakere for å oppnå produktivitet - ref. ditt gnål om privatisering av sykehjem, hvor du ofte påstod at de ansatte ikke gjorde nok, helt til Kie spikret deg til gulvet.

Gudbedre. Jeg blir nødt til å minne deg om at hvis du flytter deg ut av bobla di et øyeblikk, vil de finne at de fleste arbeidstakere i dette land er konkurranseutsatt hver dag.

Og de har faktisk lavere sykefravær enn de som er skjermet. Så den konkurranseteorien din må du nok dra lengre opp i sv-bygget med.

Skrevet

Privatisering innebærer konkurranse, og færre rettigheter for de ansatte - noe som gir økt sykdom.

Du har gjentatt ganger forsøke å fortelle at du selv jobber i en privat, konkurranseutsatt bedrift.

Det må da være fryktelig ubehagelig?

Skrevet

Har du overhodet fulgt med i Storbritannia?

Det er uhyggelig morsomt at du fremholder dem som et eksempel på "suksess". Normale mennesker ser på det som en "disaster" - og da særlig med togene.

Det kan da ikke ha gått deg hus forbi at GB var rævkjørt av "sosialisme" og fagforeningstyranni på slutten av 70-tallet?

Skrevet

Gudbedre. Jeg blir nødt til å minne deg om at hvis du flytter deg ut av bobla di et øyeblikk, vil de finne at de fleste arbeidstakere i dette land er konkurranseutsatt hver dag.

Og de har faktisk lavere sykefravær enn de som er skjermet. Så den konkurranseteorien din må du nok dra lengre opp i sv-bygget med.

Og i Guatemala så er sikkert fraværet enda lavere, fordi der har de ingen rettigheter og får ikke betalt hvis de er syke.

Skrevet

Du har gjentatt ganger forsøke å fortelle at du selv jobber i en privat, konkurranseutsatt bedrift.

Det må da være fryktelig ubehagelig?

Takk, men jeg klarer meg. Jeg har såpass med utdannelse at jeg neppe står i fare for å bli arbeidsledig.

Da er det verre med den delen av befolkningen som får kjenne resultatet av privatiseringen på kroppen.

Skrevet

Et slikt uttrykk må vel sies å være ganske så vanlig i litt opphetede diskusjoner?

Å nærmest falle i affekt og skrike over seg om løgn (og gjerne seg seg triumferende omkring), blir litt "too much", ikke sant? Litt teatralsk?

Dessuten er det jo mer som tyder på at UiF har rett, enn at han ikke har det.

Det teatrale her er det du og UiF som står for.

Og historiene om privatisering fra USA og Storbritannia viser jo at det mest dekkende ordet er "disaster".

Skrevet

Det kan da ikke ha gått deg hus forbi at GB var rævkjørt av "sosialisme" og fagforeningstyranni på slutten av 70-tallet?

Jeg bodde i Storbritannia under Thatcher, og minner deg på at det var britiske CBI (= "industriens NHO") som var med å få Toryene fra makten.

På det verste av vanstyret gikk 3% av produserende industri konkurs HVER måned. (3% i januar, 3% av de gjenværende i februar, osv).

Skrevet

Takk, men jeg klarer meg. Jeg har såpass med utdannelse at jeg neppe står i fare for å bli arbeidsledig.

Da er det verre med den delen av befolkningen som får kjenne resultatet av privatiseringen på kroppen.

Joda, jeg ser jo hva du skriver, men er du helt ukjent med at det faktisk er dobbelt så mange ansatte i det private næringsliv som i det offentlige? Ansatte i det private næringsliv er konkurranseutsatt hver dag.

Jeg tror du må ta deg en tur ut, sør. Virkeligheten finnes der ute et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...