Gå til innhold

Noen som har tatt abort? Hjelp!!


Gjest Miiiiiiiiimmi

Anbefalte innlegg

Ja faktisk. Tenk at det går an.

Jeg vet at du har samme oppfatninger og at du faktisk ikke skammer deg, men du pleier da i det minste å utvise det minimum av dannelse det krever ved å utale i prinsipp og på åpent.

Som du ganske riktig påpeker, bør man holde den alminnelige kjefting unna slike tråder. Jeg pleier å følge den regelen.

I denne tråden gikk de fleste bananas lenge før jeg meldte meg på, som bortimot sistemann.

Jeg ventet i det lengste. Man har da sin artium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    10

  • Niobe

    9

  • laguna1365380434

    8

  • tiliti

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes at mangen her inne har vært skarpe i tonen til deg, det synes jeg er dårlig gjordt, det er ditt liv og ditt valg. Dere andre som har vært skarpe vet jo ikke hvorfor hun kanksje er gravid, vet dere? kan hende kondomet sprakk? uansett hvorfor så kan dere gi henne et svar på det hun spør om, ikke dømme over og ned. En dag er det kanskje noen av dere andre som havner i samme situasjon, hvem vet? er jo dem som blir gravide selv om de går på p-piller også ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usikker kanskje

Jeg bruker ikke prevensjon. I alle fall ikke i den forstand du tenker på. "Hopper av i svingen", og det har jo gått bra i noen år. Men man kan vel aldri være 100 % sikker. Det vet jeg nå. Brukte p-piller en stund, men ble kvalm. Kuttet de ut, tenkte ikke på å bytte merke. Men det skulle jeg ha gjort. Jeg er bare så livredd... Tenk om jeg er gravid! Jeg tenker at det ikke trenger å gå inn på meg, for jeg er ikke den mest følsomme personen. Men det kan jeg jo ikke vite. Folk snakker om depresjoner og den slags etter en abort, og jeg er LIVREDD for at det skal skje med meg! :(

Ikke for å være slem, men å hoppe av i svingen er jo ikke særlig sikkert da. Hva om du er gravid nå og tar abort, skal du fortsette med å hoppe av i svingen? hva om du da blir gravid på nytt, tar du abort da også eller?? 20 år gammel er du, da burde du heller finne et alternativt prevansjonsmiddel som er litt sikrere synes jeg, men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er helt sikker på at abort er ditt eneste alternativ,trenger du ikke oppsøke legekontoret for å få dette gjort. Du kan ta direkte kontakt med gyn. poliklinikk og få time. Først får du en time der du blir undersøkt og hvor du bestemmer deg for hvordan du vil gjøre dette. Dersom du bare er 2-3 uker på vei, så er det mest naturlig å ta to piller som får kroppen til å utstøte embryoet. Du vil da få en kraftig mens blødning.

Dersom du velger den andre metoden,som er kirugisk, vil du bli lagt i narkose mens utskrapning blir gjort.Dette er mer risikabelt enn pillen siden du dda også kan få komplikasjoner av narkosen. Du vil også måtte sette av en hel dag til dette og det hele blir mer formelt.

Det er enkelt å få utført en abort,men det å takle det etterpå kan være like ille,om ikke verre. Du må være helt sikker på din beslutning og ikke bare tenke nåtiden. Det kan nok være vanskelig å se for seg en fremtid med et lite barn når forholdene ikke ligger til rette for det, men når det først kommer til verden vil nok alt se lysere ut.

Uansett hvilket valg du tar,så blir det nok riktig. Er du ikke klar for det, så har du muligheten til å ikke beholde det,uten at noen skal kunne klandre deg for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miiiiiimi

Morder.

Det viste seg at jeg IKKE var gravid, og mensen kom 2 uker etter at jeg skulle hatt den. Aner ikke hvorfor. Men jeg har en høne å plukke med deg! Kaller du kvinner som tar abort for mordere? Du er jo helt syk! Hadde DET vært tilfellle, hadde mange tusen norske kvinner sittet i fengsel for å ha tatt abort. Man kan ikke drepe noe som ikke har utviklet seg ferdig enda! Det er ikke et menneske! Det er BEGYNNELSEN på et menneske, og jeg ser faktisk ikke noe galt i å stoppe utviklingen! Det lille individet kan ikke tenke engang. Det er faktisk ikke bare det lille en har i magen man må tenke på. Det er MITT liv, jeg er student, 20 år og har ikke kjæreste. Heldigvis er jeg ikke gravid, men hadde jeg vært det, hadde jeg ikke nølt med å ta abort! Det hadde faktisk vært verdens undergang å få barn nå! Og ikke kom med den at "det er andre som har det verre.." bla bla bla. Det funker ikke! Så de middelaldermeningene (som noen andre sa så fint) kan du dra lang til h... med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig når det dreier seg om et voksent menneske som selv tok avgjørelsen om å ha sex, vel vitende om den tilstedeværende muligheten or å bli gravid. Skulle tro barnet hadde tvunget seg inn i henne...

Det ER ikke noe "barn". Det er noe som kan bli et barn en gang i fremtiden.

Det er like galt å omtale en embryo som "barn" som det er å kalle det "pensjonist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det viste seg at jeg IKKE var gravid, og mensen kom 2 uker etter at jeg skulle hatt den. Aner ikke hvorfor. Men jeg har en høne å plukke med deg! Kaller du kvinner som tar abort for mordere? Du er jo helt syk! Hadde DET vært tilfellle, hadde mange tusen norske kvinner sittet i fengsel for å ha tatt abort. Man kan ikke drepe noe som ikke har utviklet seg ferdig enda! Det er ikke et menneske! Det er BEGYNNELSEN på et menneske, og jeg ser faktisk ikke noe galt i å stoppe utviklingen! Det lille individet kan ikke tenke engang. Det er faktisk ikke bare det lille en har i magen man må tenke på. Det er MITT liv, jeg er student, 20 år og har ikke kjæreste. Heldigvis er jeg ikke gravid, men hadde jeg vært det, hadde jeg ikke nølt med å ta abort! Det hadde faktisk vært verdens undergang å få barn nå! Og ikke kom med den at "det er andre som har det verre.." bla bla bla. Det funker ikke! Så de middelaldermeningene (som noen andre sa så fint) kan du dra lang til h... med!

Keep telling it to yourself.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn Monroe

Vel, mange av mine medstudenter mener studietiden er en ideel tid å få barn på. Både fordi det finnes svært gode støtteordninger for studenter med små barn, og fordi de da slipper å bli gravide i en periode da de er i ny jobb eksempel.

Og ja, jeg har litt problemer med å forsvare abort når man er oppegående, har mulighet for å klare det økonomisk og er gammel nok og har et støtteapparat som vil hjelpe en i en slik situasjon.

Det er mye lettere å si at abort er selvsagt om man er seksten år, eller ved voldtekt/incest-situasjoner.

Nei, man dreper ikke et individ. Men man hindrer jo et liv som har startet å utvikle seg til å vokse opp og bli et menneske da.

Jeg skjønner ikke helt logikken her. Det kan ofte være like slitsomt å studere som å være i en ny jobb. Kan ikke skjønne at det skal være noe lettere å kombinere studier med barn enn å kombinere jobb med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn Monroe

Du er helt på jordet i dine beskrivelser av stadiet embryoet er på, men dette skal vi ikke ta opp her.

Enig med sør her i at diskusjonen om hva som er "liv" og ikke "liv" er en prinsippiell debatt som hører hjemme på åpent forum, og ikke her, og har ikke noe å gjøre med det stakkars enkeltindividet her som ber om råd.

Det hun trenger er saklig informasjon. I Norge har du lov til å ta abort fram til 12. svangerskapsuke. Det er hun selv som bestemmer, men det er sikkert lurt å ta med den eventuelle barnefaren i beslutningen også.

Hvis det da er snakk om en graviditet, sannsynligvis er det "falsk alarm". Jeg gikk også rundt og trodde at jeg var gravid noen ganger da jeg var i den alderen, men det viste seg å være feil, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn Monroe

Stakkar deg???? Stakkar BARNET du har tenkt å ta av dage...!

Stakkar BARNET? Jeg tror ikke den celleklumpen har så mye følelser, så det er ingen grunn til å synes synd på den. Men det er som sagt en annen diskusjon, som ikke hører hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn Monroe

Beklager, men det er vanskelig å ta hensyn til et menneske som har så lite omtanke for sitt ufødte barn.

Og du da? Hva hadde du gjort hvis du var 20 år, gravid og ikke ønsket barn? Det er lett å sitte og moralisere på sin høye hest. De som gjør det er også ofte 60 år gamle menn som aldri har vært eller vil komme i samme situasjon selv.

Og jeg regner med at du har hatt sex noen ganger du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Henrik

Særlig når det dreier seg om et voksent menneske som selv tok avgjørelsen om å ha sex, vel vitende om den tilstedeværende muligheten or å bli gravid. Skulle tro barnet hadde tvunget seg inn i henne...

Og du da, Niobe, har du aldri hatt sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du da? Hva hadde du gjort hvis du var 20 år, gravid og ikke ønsket barn? Det er lett å sitte og moralisere på sin høye hest. De som gjør det er også ofte 60 år gamle menn som aldri har vært eller vil komme i samme situasjon selv.

Og jeg regner med at du har hatt sex noen ganger du også.

Ja, jeg har hatt sex, og ja, jeg er villig til å ta ansvar om jeg skulle bli gravid. Hvis jeg tenkte at det verste i verden som kunne skje meg var at jeg ble gravid, hadde jeg heller ikke hatt sex. Det er mye man ikke bør gjøre om man ikke er villig til å ta eventuelle følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...