Gå til innhold

Drapsmenn og voldtektsmenn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg synes det er en utidig sammenblanding av helt forskjellige ting. Selvsagt er det mange som kjører når de begår kriminelle handlinger, på samme måte som de fleste har et hus/leilighet når de begår kriminelle handlinger. De blir ikke mer lovlydige av å ta fra dem huset.

At voldtekt og incest burde straffes langt hardere, er en annen sak.

Med vennlig hilsen

Annonse

En fin straff! Ta fra dem lappen! Det gjør dem litt mindre mobile. Det er liksom noe helt annet å ta bussen når du skal avgårde å voldta noen....

De kan fint voldta naboen. Man er ikke avhengig av bil for å kunne voldta - tvertimot, de fleste voldtekter skjer med noen man kjenner, og som man neppe behøver bil for å besøke.

Å blande sammen straffer blir det bare møl av - man latterliggjør lovverket.

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg synes det er en utidig sammenblanding av helt forskjellige ting. Selvsagt er det mange som kjører når de begår kriminelle handlinger, på samme måte som de fleste har et hus/leilighet når de begår kriminelle handlinger. De blir ikke mer lovlydige av å ta fra dem huset.

At voldtekt og incest burde straffes langt hardere, er en annen sak.

Med vennlig hilsen

Her er jeg helt enig med deg Sør.

Det blir å blande sammen ting som ikke har noe med hverandre å gjøre på en utidig måte.

Ønsker man å straffe disse hardere (vilket jeg støtter), så kan man gjøre det gjennom å heve strafferammene og/eller utnytte bedre de rammene vi allerede har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...